Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Της Αναστασίας Βαμβακά

Η Ελλάδα διαθέτει από τους μεγαλύτερους, σε αξία και αριθμό πλοίων, στόλους παγκοσμίως, διατηρώντας την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη σύμφωνα με της VesselsValue. 

Υπενθυμίζεται ότι με τα τελευταία στοιχεία του 2023, η Ελλάδα ήταν πρώτη σε όρους συνολικής χωρητικότητας, δηλαδή την μεταφορική ικανότητα των πλοίων, με τον ρυθμό παραγγελιών αλλά και παραδόσεων να είναι πιθανό να φέρει ανακατατάξεις στην διάταξη.  

πιν

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη τρίτη θέση με την συνολική αξία του στόλου της να αγγίζει τα 169 δις δολάρια, με την Ιαπωνία να είναι πρώτη στα 206 δις δολαρίων και δεύτερη την Κίνα στα 204 δις. Oι αξίες των πλοίων έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας αύξηση κατά  5% από την τελευταία αναφορά τον Νοέμβριο του 2022. Ακολουθεί η Κίνα με τρέχουσα αξία στόλου που ανέρχεται σε 204 δισεκατομμύρια δολάρια και στην τρίτη θέση η Ελλάδα. 

Αν και η Κίνα  διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος αποτιμάται με υψηλότερη αξία στα 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισ. δολάρια. Ο στόλος των ελληνικών συμφερόντων φορτηγών αποτιμάται στα 49 δις δολάρια και των πλοίων μεταφοράς LNG στα 31 δις δολάρια, έχοντας τον δεύτερο παγκοσμίως πιο "ακριβό" στόλο. Οι αξίες σε αυτόν τον τομέα παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης. Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς containers στα 10 δις. 

"Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η άνοδος της ζήτησης τονομιλίων συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις αξίες  των δεξαμενόπλοιων να κυμαίνονται στα τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τύπους πλοίων, όπως  για παράδειγμα οι τιμές για 15 ετών Suezmaxes των 160.000 DWT είναι επί του παρόντος αυξημένες κατά 20,62% από την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατ. Δολάρια σε 46,28 εκατ. Δολάρια" αναφέρει η Ρεμπέκα Γαλανοπούλου- Jones, αναλύτρια της Veson Nautical. 

Ενδιαφέρον παρουσίαζει η πρώτη της Γερμανίας αλλά και η προσθήκη του Χονγκ Κονγκ στην τελική δεκάδα. Η Γερμανία έπεσε από την 7η θέση το 2022 στην 9η θέση φέτος. Ένα σημαντικό μέρος του στόλου της αποτελούνταν παραδοσιακά από εμπορευματοκιβώτια, όπου η Γερμανία κατέχει αυτήν τη στιγμή τη δεύτερη θέση ως προς τον αριθμό των πλοίων. Καθώς τα κέρδη συνεχίζουν να υφίστανται διόρθωση μετά την "έκρηξη" τους στις αρχές της δεκαετίας του 2020, οι αξίες σε αυτόν τον τομέα έχουν επίσης μειωθεί. Κατά συνέπεια, η αξία του γερμανικού στόλου μειώθηκε από 32,1 δισεκατομμύρια δολάρια στην τελευταία έκθεση σε 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιπροσωπεύει μείωση περίπου 45%.

Το Χονγκ Κονγκ είναι νέος στη λίστα με συνολική αξία στόλου 44,7 δισ. USD. Συγκεκριμένα, η σημαντική επένδυσή της στον τομέα Bulker έχει εκτοξεύσει το Χονγκ Κονγκ στην πέμπτη θέση της λίστας των 10 κορυφαίων
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αλλάζει σελίδα

Προχωρούν τα σχέδια της ONEX για Ελευσίνα-Σύρο, αλλά και του Γ. Προκοπίου για τον Σκαραμαγκά, οι οποίοι καλούνται να υλοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Ο νέος παγκόσµιος στόλος χτίζεται από Έλληνες

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα πρωτοπόρος στις νέες παραγγελίες πλοίων, σύμφωνα με την ελληνική έκδοση του Forbes.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Δρ Νίκος Τσάκος: "Η ναυτιλία ακµάζει µε ανοιχτές θάλασσες"

Η ΤΕΝ ήδη έχει προχωρήσει σε πράσινες επενδύσεις ύψους $1 δισ., ενώ θα ακολουθήσουν ανάλογες επενδύσεις τα επόµενα δύο χρόνια.

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. dολαρίων έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Το Ιράν απειλεί με οικονομικό πόλεμο τη Δύση

Το δυνητικό πλήγμα αποκλεισμού των θαλάσσιων διαδρόμων της Μεσογείου θα μπορούσε να χειρότερο από τη χρηματοπιστωτική ύφεση 2007-2009.