Το 2023, όπως και το 2022, σημαδεύτηκε από μια σειρά γεγονότων (πόλεμοι, φυσικές καταστροφές, πληθωριστικές πιέσεις, ενεργειακή κρίση, επισιτιστική ανασφάλεια κ.ά.) που συνέθεσαν ένα δύσκολο περιβάλλον για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ωστόσο, για μια ακόμη χρονιά οι νέοι και οι νέες "κάτω των 30” που περιλαμβάνονται στη φετινή αμερικανική λίστα του Forbes απέδειξαν ότι με όραμα, εφευρετικότητα και τη νεανική τους όρεξη μπορούν να υποσκελίσουν όλα τα εμπόδια και να κατακτήσουν τον κόσμο.
Η λίστα με τους 600 Αμερικανούς "κάτω των 30” περιλαμβάνει φυσικά και πολλούς νέους με καταγωγή από όλον τον κόσμο, ακόμη και από την Ελλάδα. Τρεις νέοι με ελληνική "ρίζα” που κατάφεραν να ξεχωρίσουν και να κατακτήσουν επάξια μια θέση στην αμερικανική λίστα είναι ο Νικ Νανάκος, ο Νικόλας Ιωάννου και ο Άλεκ Καραγεώργης.
Νικ Νανάκος
Ο Nick έχει βάλει στόχο να γεμίσει κάθε τραπέζι με "αγνά" τρόφιμα. Στο πλαίσιο αυτό έχει αναπτύξει συνεργασίες με τοπικές φάρμες και δημιούργησε τη Ziki, μια αλυσίδα κινητών καταστημάτων τροφίμων και εστιατορίων που σερβίρουν ελληνο-μεξικανική κουζίνα, με έσοδα 5,3 εκατ. δολάρια φέτος.
Για να υλοποιήσει το όραμά του αξιοποίησε την ελληνική κληρονομιά του, την οικογενειακή αλυσίδα εστιατορίων και τις γνώσεις του οικοδόμου πατέρα του.
Μέσω της The Food Company ο Νικ έχει θέσει νέους στόχους να αυτοματοποιήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα. Για τον σκοπό αυτό έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση 10 εκατ. δολάρια από το Gigafund και άλλους επενδυτές, και εξαγόρασε τη startup ρομποτικής κουζίνας Bowlton τον Ιούνιο.
Νικόλας Ιωάννου
Ο Νικόλας έδειξε το καινοτόμο πνεύμα του και τις επιχειρηματικές του ικανότητες από μικρή ηλικία, αφού σε ηλικία μόλις 16 ετών δημιούργησε την πρώτη του εταιρεία, μια τεχνολογική startup υγείας. Μερικά χρόνια αργότερα γνώρισε τον Marc Baghadjian (ιδρυτή μιας εφαρμογής γνωριμιών) σε μια εκδήλωση τεχνολογικών startup, που αποτέλεσε την αφετηρία της κοινής τους πορείας.
Το 2022, οι δύο νέοι συνίδρυσαν τη HyperCard, μια εταιρεία που παρέχει την ομώνυμη πιστωτική κάρτα American Express. Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι αποτελεί ένα "υβρίδιο” προσωπικής και εταιρικής κάρτας. Τι σημαίνει αυτό; Η HyperCard είναι κατά κύριο λόγο μια προσωπική πιστωτική κάρτα που φέρει το όνομα του κατόχου της, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για την πληρωμή της αλλά και δικαιούχος των πόντων επιβράβευσης που προσφέρει. Ωστόσο, η έκδοση της κάρτας γίνεται μόνο μέσω του εργοδότη.
Η HyperCard έχει ήδη συνάψει πιλοτικές συνεργασίες με ορισμένους πελάτες, όπως ο ιστότοπος αγορών Whatnot, ενώ η εταιρεία υπηρεσιών μετακίνησης Lyft έχει υπογράψει επιστολή πρόθεσης να γίνει επίσης πελάτης της.
Τα έσοδά τους θα προέρχονται από την είσπραξη προμήθειας από τους χρήστες αλλά και την προμήθεια ύψους 4 έως 8 δολαρίων τον μήνα.
Η ιδέα τους τράβηξε την προσοχή του Σαμ Άλτμαν, του γνωστού επιχειρηματία και διευθύνοντα συμβούλου της OpenAI, που έχει επενδύσει στη HyperCard 2 εκατ. δολάρια.
Άλεκ Καραγεώργης
Ο Alec είναι σύμβουλος-μάνατζερ μουσικών συνεργασιών στο TikTok. Εντάχθηκε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης το 2022 και πρωτοστάτησε στη δημιουργία των λιστών μουσικής Speed Up και Slowed, οι οποίες επιτρέπουν σε δισκογραφικές εταιρείες και δημιουργούς να αποκτήσουν την κυριότητα των remixed εκδόσεων των τραγουδιών τους.
Οι δύο λίστες είχαν ένα δισεκατομμύριο ακροάσεις στην πλατφόρμα της Spotify κατά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας τους.
Ο Alec στηρίζει όμως και Λατινοαμερικανούς καλλιτέχνες στο TikTok μέσω του #Rompiendo, μιας παγκόσμιας πρωτοβουλίας που έχει στόχο να αναδείξει τον αντίκτυπο που έχουν οι εν λόγω καλλιτέχνες και το έργο τους μέσω προωθητικών δράσεων και παρουσίας στο ραδιόφωνο του TikTok και στα social media @MusicOnTikTok.
Διαβάστε ακόμη: