Τίτλοι τέλους για τη φιλόδοξη σουηδική εταιρεία μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων Northvolt - Κήρυξε χρεοκοπία

Τίτλοι τέλους για τη φιλόδοξη σουηδική εταιρεία μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων Northvolt - Κήρυξε χρεοκοπία

Η σουηδική εταιρεία μπαταριών για ηλεκτρική αυτοκίνητα Northvolt, που κάποτε θεωρείτο το μέλλον της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στη Σουηδία, ρίχνοντας τίτλους τέλους στη λειτουργία της.

Η Northvolt ξέμεινε από χρήματα μετά από μια σειρά επιχειρησιακών σφαλμάτων και υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο. Αυτή η νομική διαδικασία παρείχε στην εταιρεία μια προσωρινή σανίδα σωτηρίας, ενώ προσπαθούσε να φέρει σε σταθερή βάση τα επισφαλή οικονομικά της και να βρει νέους βιομηχανικούς εταίρους.

Όμως αυτές οι προσπάθειες ήταν μάταιες και ένας Σουηδός διαχειριστής που ορίστηκε από το δικαστήριο θα επιβλέψει τώρα την πώληση της επιχείρησης και των περιουσιακών της στοιχείων, σύμφωνα με δήλωση την Τετάρτη.

"Με περιορισμένο χρόνο και διαθέσιμους οικονομικούς πόρους, η εταιρεία δεν μπόρεσε να συνάψει τις απαραίτητες συμφωνίες για να εξασφαλίσει το μέλλον της", δήλωσε η Northvolt.

Οι κύριες επιχειρησιακές οντότητες Northvolt και Northvolt Ett - καθώς και οι Northvolt Labs, Northvolt Revolt και Northvolt Systems - υπέβαλαν σχετική αίτηση στο σουηδικό δικαστήριο. Ωστόσο, η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι η Northvolt Γερμανίας και η Northvolt Βόρειας Αμερικής δεν υποβάλλουν αίτηση πτώχευσης στις αντίστοιχες δικαιοδοσίες τους.

Η κατασκευάστρια μπαταριών προσπαθούσε να αποτρέψει μια εταιρική οικονομική κρίση από το 2024, έχοντας συγκεντρώσει δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέη και ίδια κεφάλαια, χρησιμοποιώντας συμβόλαια 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων από μερικές από τις μεγαλύτερες κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών της Ευρώπης.

Μετά την πώληση των πρώτων στοιχείων μπαταρίας της το 2022, οι απώλειες της Northvolt τριπλασιάστηκαν το 2023 στα 1,03 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία προσπάθησε να προσελκύσει επενδυτές εκείνη τη χρονιά με σχέδια για εισαγωγή στο χρηματιστήριο με αποτίμηση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά μέχρι τότε τα σχέδια ανάπτυξης είχαν ήδη καταρρεύσει και τον Σεπτέμβριο ο όμιλος ανακοίνωσε ότι απολύει το 20% του εργατικού δυναμικού του και περιορίζει περαιτέρω τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης.

Περισσότερα από Forbes

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί οι τράπεζες βλέπουν την αγορά της Κύπρου ως προέκταση και πύλη εισόδου προς ανατολάς

Τρεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες επενδύουν ήδη στην Κύπρο συνολικά ποσά που ξεπερνούν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Ο Μασκ ξεμένει από ιδέες για να σώσει την Tesla

Τα προβλήματα της Tesla δεν θα λυθούν σύντομα, ακόμη και αν ο Μασκ γίνει ο πιο δραστήριος CEO.

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Intel: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα έσοδα - Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το β' τρίμηνο

Η μετοχή υποχώρησε άνω του 7% στις ηλεκτρονικές μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Brainomix: Η startup με ελληνικές ρίζες που αλλάζει τα δεδομένα στη φροντίδα των εγκεφαλικών

Η εταιρεία με Έλληνα συν-ιδρυτή άντλησε πρόσφατα $18 εκατ. σε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C.

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink