Toyota: Ανεβάζει τις εκτιμήσεις γα τα ετήσια κέρδη, ξεπέρασε τις προσδοκίες στο γ’ τρίμηνο χρήσης

Toyota: Ανεβάζει τις εκτιμήσεις γα τα ετήσια κέρδη, ξεπέρασε τις προσδοκίες στο γ’ τρίμηνο χρήσης

Σε αναβάθμιση των εκτιμήσεών της κατά 9% για τα ετήσια λειτουργικά της κέρδη προχώρησε η Toyota, η οποία ανακοίνωσε αποτελέσματα γ’ τριμήνου εταιρικής χρήσης υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών. Τα καλύτερα του αναμενομένου αποτελέσματα οφείλονται στο πιο αδύναμο γιεν και στις ισχυρές πωλήσεις αφενός οχημάτων που έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους και αφετέρου υβριδικών αυτοκινήτων. 

Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέγραψαν αύξηση 4,4% μετά τις προαναφερθείσες ανακοινώσεις, ανακάμπτοντας από πτώση 0,7% νωρίτερα. 

Η αναβάθμιση των εκτιμήσεων από την αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως έρχεται σε αντίθεση με το πτωτικό outlook πολλών ανταγωνιστών της που έχουν προειδοποιήσει για ήπια αύξηση των πωλήσεων, ενώ έχουν ανακοινώσει και μειώσεις στην παραγωγή φέτος, λόγω των υψηλών επιτοκίων και της επιβράδυνσης στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, όπως αναφέρει το Reuters.  

H Toyota, ουραγός στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αναμένεται να υπεραποδόσει των ανταγωνιστών της φέτος, με μοχλό την ισχυρή ζήτηση για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τομέας στον οποίο πρωτοστάτησε πριν από περίπου 25 χρόνια με το Prius. 

Η ιαπωνική εταιρεία αύξησε τις εκτιμήσεις της για τα φετινά κέρδη στα 4,9 τρισ. γιεν (33 δισ. δολ.) από 4,5 τρισ. γιεν που περίμενε πριν. Η εν λόγω εκτίμηση είναι σημαντικά υψηλότερη από τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών που έχουν τοποθετήσει τα φετινά κέρδη στα 4,6 τρισ. γιεν, σύμφωνα με στοιχεία από το LSEG. 

Τα λειτουργικά κέρδη της Toyota για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου διαμορφώθηκαν στα 1,,68 τρισ. γιεν, ενισχυμένα κατά 75,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς, ξεπερνώντας τις μέσες εκτιμήσεις που τα τοποθετούσαν στα 1,3 τρισ. γιεν. 

Από τα 10 εκατ. οχήματα, Toyota και Lexus, που πούλησε η αυτοκινητοβιομηχανία πέρυσι, περίπου το ένα τρίτο αφορούσε υβριδικά. Στο γ’ τρίμηνο χρήσης, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 46%, συμβάλλοντας κατά 11% στη συνολική αύξηση των πωλήσεων. 

Η αγορά της Βορείου Αμερικής, η μεγαλύτερη αγορά της Toyota από πλευράς όγκου, κατέγραψε την ισχυρότερη αύξηση των πωλήσεων η οποία έφτασε στο 28%. Η αγορά της Ιαπωνίας κατέγραψε αύξηση μόλις 5%, εμφάνισε, όμως, τα υψηλότερα κέρδη καθώς και περιθώρια κέρδους μεταξύ των βασικών αγορών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αγορά της Ιαπωνίας συνέβαλε κατά δυο τρίτα στα τριμηνιαία κέρδη με λειτουργικό περιθώριο 20%, σημαντικά υψηλότερο από το μέσο λειτουργικό περιθώριο του 14% της εταιρείας και πολύ πάνω από το 3,4% της Βορείου Αμερικής. 

Η Toyota διατήρησε τον τίτλο της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Ωστόσο, πρόσφατα βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλων σε εταιρείες του ομίλου της σχετικά με τις διαδικασίες πιστοποίησης των οχημάτων οι οποίες ενδέχεται να πλήξουν την φήμη της όσον αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια των οχημάτων της. Ο πρόεδρος της Toyota ζήτησε συγγνώμη την προηγούμενη εβδομάδα για την ταλαιπωρία και την ανησυχία που προκάλεσαν τα παραπτώματα των θυγατρικών της. 
 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Η Amazon επενδύει στα ρομπότ για αυξηθούν οι οικονομικές απολαβές των εργαζομένων της

Αυτό που κάνει η Amazon είναι μια επανάληψη όσων έκανε ο Henry Ford στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.