Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με νέες αφίξεις που ανεβάζουν κατακόρυφα τον ανταγωνισμό στον κλάδο. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στη χώρα μας, αποδεικνύοντας ότι η είσοδός τους δεν ήταν μια παροδική "μόδα", αλλά μια σταθερή στρατηγική διείσδυσης με στόχο τη διεκδίκηση μεριδίου από την "πίτα" της ηλεκτροκίνησης.

Σήμερα, στην Ελλάδα δραστηριοποιείται ένας σημαντικός αριθμός από κινεζικές μάρκες στον κλάδο των επιβατικών αυτοκινήτων, δημιουργώντας ένα νέο σκηνικό, όπου οι δυο κορυφαίοι "παίκτες" -MG και BYD- φαίνεται να ισχυροποιούν τη θέση τους, ενώ οι υπόλοιποι λανσάρουν τα δικά τους νέα μοντέλα, επιδιώκοντας να ανατρέψουν τις ισορροπίες.

Στο κινεζικό "μέτωπο" προστίθενται συνεχώς νέα ονόματα, όπως για παράδειγμα αυτό της Changan, που αναμένεται τον επόμενο μήνα να κάνει το "ντεμπούτο" της στην ελληνική αγορά, με δύο ηλεκτρικά μοντέλα. H είσοδος της μάρκας θα γίνει από την Autohellas του ομίλου Βασιλάκη, ο οποίος ήδη διανέμει στην Ελλάδα τα κινεζικά XPENG αλλά και τα Leapmotor (τα τελευταία, μέσω της Ιtalian Motion, η οποία ανήκει κατά 51% στον όμιλο).

Το πρώτο σημείο πώλησης των νέων αυτοκινήτων Ghangan θα είναι στο Χαλάνδρι και μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν συνολικά 6 εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα. Το 2023, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Changan ξεπέρασαν τα 2,3 εκατομμύρια οχήματα, μεγάλο μέρος των οποίων ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα

Στο "παιχνίδι" μπήκε πολύ πρόσφατα και η Μοτοδυναμική, η οποία ξεκίνησε αποκλειστική συνεργασία με την κινεζική NIO για τη διανομή των οχημάτων της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Καίτοι σχετικά "νεότευκτη" στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας (ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2014), η εταιρεία από την Κίνα διαθέτει παγκόσμια παρουσία. Στην Ευρώπη δραστηριοποιείται σε Γερμανία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Ολλανδία, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε ότι επεκτείνεται σε ακόμα 7 χώρες. Η NIO προσφέρει 9 premium μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία NIO, ένα όχημα με την επωνυμία ΟΝVO και ένα με την επωνυμία firefly.

Δυναμική είσοδο, με "όχημα" τον όμιλο Σπανό -ο οποίος έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό του και άλλες φίρμες από την Κίνα όπως Seres, Dongfeng, DFSK, VOYAH- έχει πραγματοποιήσει η Chery,  με 196 ταξινομήσεις τους τέσσερις μήνες που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Η κινεζική φίρμα είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης και επιχειρεί το δικό της άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στις καινούργιες αφίξεις συγκαταλέγεται η premium μάρκα Zeekr, η οποία φέρνει στη χώρα μας τρία νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων. Τα αυτοκίνητα είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία, σε συνεργασία με την GEO Mobility Hellas, η οποία -σημειωτέον- έφερε πρόσφατα στην Ελλάδα τo επίσης κινεζικής προελεύσεως Geely EX5, ηλεκτρικό SUV μικρομεσαίας κατηγορίας.

Στο ίδιο "κύμα" εισόδου, δύο ακόμη κινεζικές εταιρείες- Omoda και Jaecoo- ξεκίνησαν τον περασμένο Φεβρουάριο την εμπορική τους "σταδιοδρομία" στην ελληνική αγορά. Η εισαγωγή και διανομή τους έχει ανατεθεί στην O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε., μια νέα εταιρεία του ομίλου Emil Frey, ο οποίος εκπροσωπεί επίσης τις Mercedes-Benz και smart μέσω της Star Automotive Ελλάς.

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα

O πιο μεγάλος "παίκτης" από την Κίνα είναι με διαφορά η MG, η οποία αντιπροσωπεύεται επίσημα στη χώρα μας από τον Όμιλο Συγγελίδη. Η MG, μάλιστα, με 3.330 ταξινομήσεις στην Ελλάδα το οκτάμηνο Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 φιλοδοξεί να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα των πιο δημοφιλών κατασκευαστών αυτοκινήτων για φέτος (έχει συνολικό μερίδιο αγοράς 3,3%). Δεύτερη στην κατάταξη των κινεζικών οχημάτων ακολουθεί η BYD, η οποία αντιπροσωπεύεται επίσημα στη χώρα μας από τον όμιλο Σφακιανάκη, με συνολικά 1.383 ταξινομήσεις στο οκτάμηνο, ενισχύοντας την παρουσία της στην αγορά.

Πέραν από τις MG και BYD, σαφώς χαμηλότερες, αλλά όχι και αμελητέες είναι οι επιδόσεις υπολοίπων  εταιρειών: η Lynk&Co σημείωσε στο οκτάμηνο 197 πωλήσεις, η DFSK κατέγραψε 196 ταξινομήσεις όπως και η Chery και η Leapmotor 119.  

Οι ταξινομήσεις των κινεζικών οχημάτων  στην Ελλάδα το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου έχουν ως εξής:

MG 3.330

BYD 1.383

Lynk&Co 197

Chery 196

DFSK 196

Leapmotor 119

Jaecoo 94

Omoda 63

Geely 39

Xpeng 7

Dongfeng 4

Seres 4

VOYAH 4

NIO 2

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Η Amazon επενδύει στα ρομπότ για αυξηθούν οι οικονομικές απολαβές των εργαζομένων της

Αυτό που κάνει η Amazon είναι μια επανάληψη όσων έκανε ο Henry Ford στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Η Metlen υπέγραψε 10ετή Συμφωνία Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPA) 235 MW με την Engie

Θα προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε έξι σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Elbisco: Ο στόχος για 115 εκατ. τζίρο το 2025 και η δικαστική "βόμβα" των 37,7 εκατ.

Η εταιρεία των μπισκότων Αλλατίνη και των φρυγανιών Elite χτίζει το μέλλον με ανάπτυξη 4% και ενισχυμένα κέρδη, ενώ παλεύει με το παρελθόν εν αναμονή της απόφασης για τη διαμάχη Φιλίππου-Ρεμούνδου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.