Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Εισπράξεις 900 εκατ. ευρώ αναμένει να σημειώσει έως το 2028 η Lamda Development από τις μέχρι σήμερα προπωλήσεις (και κρατήσεις) κατοικιών που έχει πραγματοποιήσει. Αυτές αφορούν 874 διαμερίσματα, που έχουν προωθηθεί στην αγορά, με τα 600 εκατ. ευρώ να αφορούν σε προσύμφωνα και τα υπόλοιπα 300 εκατ. ευρώ σε κρατήσεις (δεσμεύσεις) από ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν οι προπωλήσεις στη γειτονιά Little Athens, όπου μέχρι τα μέσα Μαΐου είχαν διατεθεί στην αγορά 559 διαμερίσματα, εκ των οποίων το 84% ή 472 διαμερίσματα έχουν είτε προπωληθεί, είτε δεσμευτεί από ενδιαφερόμενους αγοραστές, με την μέση τιμή να διαμορφώνεται σε 8.500 ευρώ/τ.μ. Συνολικά κατά το πρώτο τρίμηνο, τα έσοδα από οικιστικές αναπτύξεις ανήλθαν σε 66 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 116% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Με τον τρόπο αυτό και παρότι, οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν από την Lamda για έργα ανάπτυξης και υποδομών ανήλθαν σε 81 εκατ. ευρώ (και 644 εκατ. ευρώ από την αρχή του έργου μέχρι και το φετινό πρώτο τρίμηνο), η εισηγμένη απέφυγε να κάνει χρήση της εξασφαλισμένης πιστωτικής γραμμής χρηματοδότησης, ύψους 232 εκατ. ευρώ, ενώ διαθέτει και ταμειακά διαθέσιμα 290 εκατ. ευρώ.

Το 2024, η Lamda Development εισέπραξε 312 εκατ. ευρώ από τις προπωλήσεις και τις προκαταβολές οικιστικών έργων. Παράλληλα, αναμένει επιπλέον εισπράξεις 286 εκατ. ευρώ φέτος, επίσης από προπωλήσεις της προηγούμενης χρήσης. Επίσης, τον προσεχή Μάιο αναμένεται να ολοκληρωθεί η πώληση τριών ακόμα οικοπέδων, που προορίζονται για ανάπτυξη κατοικιών. Πρόκειται για εκτάσεις συνολικής επιφάνειας 39 στρεμμάτων. Υπενθυμίζεται ότι από την έναρξη του έργου στο Ελληνικό και μέχρι τις 15 Μαΐου, έχουν ήδη εισπραχθεί 1,18 δις ευρώ, με τις εισπράξεις του φετινού πρώτου τριμήνου να διαμορφώνονται σε 67 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά το 2025, η πρόβλεψη της διοίκησης κάνει λόγο για έσοδα ύψους 550 εκατ. ευρώ από τις αναπτύξεις οικιστικών έργων, κάτι που θα αυξήσει τις συνολικές εισπράξεις από την αρχή του έργου στα 1,6 δις ευρώ.

Με δεδομένο όμως ότι η διαδικασία αυτή δεν είναι γραμμική, παρατηρούνται και αποκλίσεις από τρίμηνο σε τρίμηνο. Έτσι, κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο δεν υπήρξε κάποιο λογιστικό κέρδος προ φόρων από πωλήσεις ακινήτων σε τρίτους, έναντι 22 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Παράλληλα, κατά την περσινή περίοδο, είχαν αναγνωριστεί έσοδα πωλήσεων ακινήτων συνολικού ποσού 56 εκατ. (πωλήσεις οικοπέδων Cove Villas και του ποσοστού στον Πύργο Μικτής Χρήσης που αποκτήθηκε από την Brook Lane Capital, ενώ κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο δεν καταγράφηκαν καθόλου έσοδα από πωλήσεις ακινήτων.

Ωστόσο, ήδη από το δεύτερο τρίμηνο, η αρνητική αυτή εικόνα αναμένεται να αντιστραφεί, καθώς η εισηγμένη ανακοίνωσε χθες ότι 30 εκατ. ευρώ λογιστικού κέρδους προ φόρων από πωλήσεις ακινήτων σε τρίτους, θα αναγνωριστούν κατά το επόμενο τρίμηνο. Ως εκ τούτου, η αρνητική εικόνα των οικονομικών επιδόσεων του πρώτου τριμήνου, προβλέπεται να αντιστραφεί πλήρως από το δεύτερο τρίμηνο και μετά.

Σε ενοποιημένη βάση, κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, τα έσοδα του ομίλου της Lamda Development υποχώρησαν κατά 25% σε 105,9 εκατ. ευρώ (από 141,7 εκατ. ευρώ), ενώ τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (προ αποτιμήσεων και λοιπών αναπροσαρμογών) κατέγραψαν πτώση κατά 65% σε 12,5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, οι ζημίες διαμορφώθηκαν σε 11 εκατ. ευρώ, έναντι 0,6 εκατ. ευρώ καθαρών κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Πάντως, τα τέσσερα εμπορικά κέντρα του ομίλου εξακολούθησαν να καταγράφουν ιστορικά υψηλά λειτουργικά κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 22,7 εκατ. ευρώ, καθώς τα βασικά μισθώματα ήταν κατά 5% υψηλότερα σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο, ενώ επιτεύχθηκε και νέο υψηλό πωλήσεων των καταστημάτων στα 175 εκατ. ευρώ, που επίσης συνεισφέρει στα συνολικά έσοδα της Lamda. Αναφορικά με τις εμπορικές μισθώσεις στους δύο υπό ανάπτυξη προορισμούς λιανικού εμπορίου και ψυχαγωγίας στο Ελληνικό, μέχρι σήμερα έχουν συμφωνηθεί Heads of Terms (HoT) με μισθωτές για 63% της Συνολικής Μεικτής Εκμισθώσιμης Επιφάνειας (GLA) στο The Ellinikon Mall και 77% του GLA στη Riviera Galleria.

Περισσότερα από Forbes

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.