Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Συνέχιση της οργανικής ανάπτυξης "βλέπει" η διοίκηση της Entersoft για τα επόμενα τουλάχιστον τρία χρόνια με βασικούς μοχλούς την προσθήκη νέων πελατών, την ισχυρότερη ζήτηση στο πεδίο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης λόγω των νέων κυβερνητικών πρωτοβουλιών στο πεδίο B2G, Retail & Payments καθώς και την αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες.
"Οι μέτοχοι της εταιρείας συχνά μας ρωτούν μέχρι πότε θα συνεχιστεί η ανάπτυξη", σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου πληροφορικής, Αντώνης Κοτζαμανίδης κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και πρόσθεσε: "Τα πρώτα μηνύματα δείχνουν ότι θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια".
Επιπλέον, το 2024 θα είναι η πρώτη χρονιά πλήρους ενσωμάτωσης των 3 εταιρειών, οι οποίες εξαγοράστηκαν από την Entersoft κατά τους πρώτους μήνες της προηγούμενης χρήσης καθώς και των νέων λανσαρισμάτων σε προϊόντα. "Ιδιαίτερα το καινούργιο προϊόν Entersoft WorkLife για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και της μισθοδοσίας έχει ξεκινήσει αρκετά δυναμικά ", σημείωσε ο κ. Κοτζαμανίδης.
Σχέδιο εξαγορών
Εκτός όμως από την οργανική ανάπτυξη, η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει την κούρσα εξαγορών, στην οποία επιδόθηκε κατά την περσινή χρονιά καθώς ήδη υπάρχει ένα πλάνο επενδύσεων με επίκεντρο την Ελλάδα και σε δεύτερο χρόνο την Ρουμανία. Σε ό,τι αφορά την τελευταία, σύμφωνα με τον κ. Κοτζαμανίδη η αγορά της γειτονικής χώρας εμφανίζει σημαντικές προοπτικές επέκτασης και ευκαιρίες, τις οποίες η εισηγμένη επιδιώκει να αξιοποιήσει μέσα στα επόμενα έτη. Κατά την περσινή χρονιά, η ελληνική αγορά κατέλαβε τη μερίδα του λέοντος σε επίπεδο τζίρου καθώς από αυτή προήλθε το ποσό των 31,4 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που η Ρουμανία έφερε στα ταμεία της εισηγμένης 4,4 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ότι για το σύνολο του 2023, η Entersoft κατέγραψε έσοδα 37,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 28% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2022, οπότε είχαν διαμορφωθεί στο ποσό των 29,6 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA ανήλθαν σε 12,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 33% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος που ήταν στο ποσό των 9,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα 8,8 εκατ., ενισχυμένα κατά 31% σε σύγκριση με το 2022 (6,7 εκατ. ευρώ). Τα ταμειακά διαθέσιμα άγγιξαν τα 12,2 εκατ. ευρώ έναντι 14,8 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος της χρήσης του προηγούμενου έτους.
Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επεσήμανε η διοίκηση, η Entersof πέτυχε ισχυρή ανάπτυξη εσόδων, τόσο οργανικής, κερδίζοντας νέους πελάτες και έργα όσο και προερχόμενης από τις εξαγορές ενώ παράλληλα εμφάνισε για ακόμη μια χρονιά υψηλή κερδοφορία με περιθώριο EBITDA 33,6%. "Στόχος μας είναι να επικεντρωθούμε στην αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα στην Ρουμανία καθώς το περιθώριο κέρδους βρίσκεται ήδη σε υψηλά επίπεδα", επεσήμανε ο κ. Κοτζαμανίδης.