Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Νέα χρηματοδότηση, με στόχο την επέκταση στο εξωτερικό, "σηκώνει” αυτήν την περίοδο η Mood, λίγους μήνες μετά το κλείσιμο του πρώτου της, pre-seed γύρου.
"Έχοντας αποδείξει τη δυνατότητα του μοντέλου μας να κάνει scale εύκολα στην Ελλάδα, το επόμενο βήμα για εμάς είναι να κάνουμε ‘cold-start’ το δίκτυό μας σε μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης”, αναφέρει στο Capital.gr η Ειρήνη Χουβαρδά, co-founder του Mood.
Σύμφωνα με την ίδια, πόλεις όπως το Βερολίνο, το Άμστερνταμ, το Λονδίνο και η Βαρκελώνη αποτελούν ιδανικές αγορές τόσο ποιοτικά, όσον αφορά την κουλτούρα του κόσμου γύρω από τη νυχτερινή διασκέδαση, όσο και ποσοτικά, όσον αφορά τη ζήτηση για τα δεδομένα που συλλέγει το Mood.
"Προκειμένου να προχωρήσουμε στην επέκταση, ‘σηκώνουμε’ τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης μας (Seed), στοχεύοντας να τον ολοκληρώσουμε την άνοιξη του 2024 σε συνεργασία με στρατηγικούς επενδυτές διεθνούς βεληνεκούς”.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο Ιούλιο, δηλαδή μέσα σε μόλις τρεις μήνες από την ίδρυση της εταιρείας, η Mood άντλησε 250 χιλ. ευρώ από θεσμικούς επενδυτές και angel investors. Στον γύρο χρηματοδότησης συμμετείχε η Genesis Ventures ως lead investor, καθώς και μια ομάδα από angel invetors με δραστηριότητα στην Ευρώπη και την Αμερική. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της χρηματοδότησης θα αξιοποιηθεί στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας: "Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι είναι το μεγαλύτερο asset που έχει κάθε εταιρεία και είναι ο βασικός παράγοντας πίσω από την επιτυχία του Mood”, τονίζει η κα Χουβαρδά.
Αυτήν τη στιγμή η ομάδα του Mood αποτελείται από 8 άτομα, που ως επί το πλείστον ασχολούνται με την ανάπτυξη του product. "Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του έτους να είμαστε δέκα”, λέει η κα Χουβαρδά.
Data-driven οικοσύστημα
Το Mood ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2023 από τον Δημήτρη Κομνηνό, την Ειρήνη Χουβαρδά και τον Νίκο Μαρκάκη. "Όλοι μας έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με την ερώτηση του ‘Πού να βγω σήμερα το βράδυ;’. Με την εφαρμογή του Mood θελήσαμε να δώσουμε την απάντηση, παρέχοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να ακούσουν σε πραγματικό χρόνο τη μουσική που παίζει σε νυχτερινά μαγαζιά και events”, αναφέρει η κα Χουβαρδά. Ένα γρήγορο scroll στην εφαρμογή επιτρέπει στον χρήστη να κάνει ένα virtual tour στα μαγαζιά της πόλης και να διαλέξει πού θα βγει με βάση τη διάθεσή του.
Πλέον, το Mood έχει εξελιχθεί σε ένα data-driven οικοσύστημα από DJs, καταναλωτές, events και μαγαζιά. Μέσα στο οικοσύστημα αυτό, οι χρήστες της πλατφόρμας μπορούν να εξερευνήσουν τη νυχτερινή ζωή της πόλης τους, ενώ οι DJs κερδίζουν προβολή σε ένα εξαιρετικά στοχευμένο κοινό.
To business model του Mood βασίζεται στα μουσικά δεδομένα που συλλέγονται μέσω του app, τα οποία έχουν τεράστια αξία για stakeholders της μουσικής βιομηχανίας, όπως εκδότες, δισκογραφικές ή ακόμα και μεμονωμένους καλλιτέχνες.
Αυτήν τη στιγμή η εφαρμογή του Mood χρησιμοποιείται από περισσότερους από 250 DJs σε παραπάνω από 300 επιχειρήσεις νυχτερινής διασκέδασης. Παράλληλα, η εφαρμογή έχει προσελκύσει οργανικά δεκάδες χιλιάδες χρήστες που τη χρησιμοποιούν καθημερινά για να βγουν. Η εφαρμογή είναι δωρεάν τόσο για τους χρήστες όσο και για τους DJ και τις επιχειρήσεις. "Προτεραιότητά μας είναι πρωταρχικά το growth και δευτερευόντως τα έσοδα. Θεωρούμε ότι θα ήταν καλύτερο να επιδιώξουμε το monetization αφού πρώτα συσσωρεύσουμε μια κρίσιμη μάζα δεδομένων με μεγάλη στατιστική σημαντικότητα για τη μουσική βιομηχανία”, αναφέρει η κα Χουβαρδά.
Το "κλειδί” για το scalability
Σύμφωνα με την co-founder του Mood, "το πρόβλημα της έλλειψης δεδομένων από δημόσια εκτέλεση (public performance data gap) κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια ετησίως στη μουσική βιομηχανία εδώ και δεκαετίες. Όπως είναι λογικό λοιπόν, πολλές εταιρείες, και μάλιστα μεγάλες (Pioneer, BMAT κ.λπ.), με σημαντική χρηματοδότηση, έχουν προσπαθήσει να το λύσουν. Ωστόσο, καμία τους δεν έχει καταφέρει να κάνει scale σε παραπάνω από μερικές δεκάδες μαγαζιά, καθώς το μοντέλο τους βασίζεται σε ακριβό hardware και στην καλή θέληση των επιχειρήσεων να προσφέρουν δεδομένα χωρίς αντάλλαγμα.
Το Mood, αντιθέτως, σε συνεργασία με την κοινότητα των DJs έχει καταφέρει να εκμηδενίσει την ανάγκη για hardware, και παράλληλα να δώσει κίνητρο στους DJs, παρέχοντάς τους ένα εργαλείο για άμεση προβολή. "Έχοντας βρει, λοιπόν, το κλειδί για το scalability, το Mood έχει καταφέρει να συλλέξει το μεγαλύτερο dataset δημόσιας εκτέλεσης που έχει υπάρξει ποτέ στον κόσμο”, καταλήγει η κα Χουβαρδά.