Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Έναν seed γύρο χρηματοδότησης, ύψους 850.000 δολαρίων, ολοκλήρωσε πρόσφατα η πλατφόρμα σχεδιασμού αφηγήσεων Arcweave, η οποία φέρει… ελληνικό DNA.
Επικεφαλής του γύρου χρηματοδότησης ήταν η Galaxy Interactive -ένα αμερικάνικο game related VC-, ενώ συμμετείχαν επίσης το Genesis Ventures από την Ελλάδα, καθώς και angel investors, μέσω του Theti Club.
Όπως δήλωσε στο Capital.gr ο ένας εκ των δύο συν-ιδρυτών, ο Μάνος Καλαϊτζόγλου, τα κεφάλαια αυτά θα αξιοποιηθούν κυρίως για τη μεγέθυνση της ομάδας της εταιρείας. Επίσης, θα βοηθήσουν την εταιρεία να καλύψει περισσότερο το business κομμάτι και ειδικότερα τους τομείς των πωλήσεων, του marketing και του community management, ενώ στα σχέδια της Arcweave για τα επόμενα χρόνια βρίσκεται και η συμπερίληψη του generative AI στην εργαλειοθήκη της.
Η Arcweave ιδρύθηκε το 2019 από δύο αδέρφια από την Ελλάδα, τους Μάνο και Πάνο Καλαϊτζόγλου, και απευθύνεται στο gaming industry. "Πρόκειται για μια βιομηχανία που τώρα αρχίζει να ανεβαίνει στην Ελλάδα. Επομένως, μέχρι τώρα προσπαθούσαμε να εδραιωθούμε στο εξωτερικό και κυρίως στην Αμερική, όπου αυτή τη στιγμή έχει το μεγαλύτερο κομμάτι στης πίτας του gaming industry”, εξηγεί ο κ. Καλαϊτζόγλου.
Πριν την Arcweave, τα δύο αδέρφια ασχολούνταν με το game design και game development ως χόμπι. "Είχαμε μια ζύμωση με τον χώρο του gaming και μια γενικότερη ιδέα του πώς μια ομάδα ξεκινά να κατασκευάζει ένα παιχνίδι”, αναφέρει ο κ. Καλαϊτζόγλου. Ο ίδιος έζησε το 2018 για έναν χρόνο στην Ταϊλάνδη, όπου εργάστηκε ως υπεύθυνος του design team μιας startup Augmented Reality. Εκείνη την εποχή, βασικό project της εταιρείας ήταν η κατασκευή ενός μεγάλου social network-game που βασιζόταν στις αρχές του διάσημου παιχνιδιού "Pokemon Go”.
Η "γέννηση” της ιδέας
Τότε ο κ. Καλαϊτζόγλου συνειδητοποίησε ότι δεν υπήρχε ένας καλός τρόπος επικοινωνίας του περιεχομένου του παιχνιδιού με την ομάδα και τους υπόλοιπους stakeholders της εταιρείας. Όπως εξηγεί, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά από τα game teams είναι φτιαγμένα για να γράφεις μια ιστορία, αλλά όχι μια ιστορία που αλλάζει ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη και έχει πολλαπλά διαφορετικά σενάρια.
Έτσι, όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, αποφάσισε μαζί με τον αδερφό του να δημιουργήσει ένα εργαλείο που να λύνει αυτό το πρόβλημα. Μαζί ξεκίνησαν να στήνουν την εφαρμογή και μετά από έναν χρόνο κατάφεραν να βγάλουν την πρώτη τους έκδοση online. Όπως τονίζει ο κ. Καλαϊτζόγλου, η εφαρμογή είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση. "Κάναμε post στο Reddit για να δείξουμε το εργαλείο στους χρήστες και είχαμε 400 registrations σε μια μέρα. Αυτό μας έδωσε σθένος να το προχωρήσουμε παραπέρα”.
Το 2022, η εταιρεία εξασφάλισε μια επιχορήγηση από την Epic Games (Epic Games MegaGrant) -έναν πολύ μεγάλο game publisher που "τρέχει” ένα πρόγραμμα grants σε game studios και σε startups που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Με αυτά τα χρήματα, καθώς και με τα ίδια της έσοδα, η εταιρεία κατάφερε να μεγαλώσει την ομάδα της.
EA και Netflix στο πελατολόγιο
Η εταιρεία άρχισε σιγά-σιγά να βλέπει όλο και μεγαλύτερα ονόματα στο πελατολόγιό της, με αποκορύφωμα την εμφάνιση φέτος δύο μεγάλων πελατών: της Electronic Arts και του Netflix, που έχει φτιάξει ένα division ειδικά για game development.
Η Arcweave έχει ήδη στη βάση της 15.000 εγγεγραμμένους χρήστες, περίπου 100 πελάτες και περίπου 1.500 ενεργούς χρήστες κάθε μήνα. Οι πελάτες της προέρχονται κατά 50% από την Αμερική, ενώ από την Ελλάδα είναι ελάχιστοι.
Το Arcweave είναι ένα συνδρομητικό εργαλείο -οι πελάτες το νοικιάζουν είτε με τον μήνα είτε με τον χρόνο, ενώ υπάρχουν δύο επίπεδα συνδρομής που απευθύνονται σε διαφορετικού μεγέθους ομάδες.
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην Αμερική, ενώ αυτή την στιγμή η ομάδα της αποτελείται από έξι άτομα, αν και τις επόμενες εβδομάδες αναμένονται νέες προσλήψεις.
Σχετικά με τον ανταγωνισμό, ο κ. Καλαϊτζόγλου επισημαίνει ότι υπάρχουν εταιρείες που παρέχουν εργαλεία παρόμοια με το Arcweave, ωστόσο η βασική διαφορά του Arcweave από τα υπόλοιπα παρόμοια εργαλεία είναι ότι είναι εστιασμένο στο gaming.
Μελλοντικά σχέδια και προσβασιμότητα για όλους στο game design
Ξεκινώντας από το αρχικό πρόβλημα που αποφάσισε να λύσει, η ομάδα ανακάλυψε, όσο μιλούσε με τους πελάτες της, ότι υπάρχει ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, το οποίο αφορά την ανεξαρτητοποίηση των designers, writers, creative directors και artists από το περιβάλλον του game engine. Όπως εξηγεί ο κ. Καλαϊτζόγλου, τα game engines, τα οποία χρησιμοποιούν οι ομάδες για να φτιάξουν τα παιχνίδια, είναι απαιτητικά και περίπλοκα προγράμματα. Αυτό που έχει αρχίσει να κάνει η Arcweave είναι να δίνει τη δυνατότητα σε ένα μεγάλο τμήμα της ομάδας να αποδεσμεύεται από το κεντρικό εργαλείο -το game engine- και να δουλεύει από οποιονδήποτε υπολογιστή (κινητό ή tablet) σε περιβάλλον web, πιο φιλικό, πιο ελαφρύ, χωρίς την απαίτηση να γνωρίζει κώδικα. Επίσης, το περιβάλλον της Arcweave είναι visual και real time collaborative.
Στα ακόμη πιο μακροπρόθεσμα σχέδια της Arcweave, αφού εδραιώσει την παρουσία της στο gaming industry, είναι να εξερευνήσει το πώς μπορεί να βοηθήσει και άλλα industries, ανοίγοντας παραπάνω το εργαλείο ως ένα narrative engine, καθώς ήδη βλέπει ότι περίπου το 10% των πελατών και χρηστών της προέρχεται από διαφορετικα industries (π.χ. digital agencies), που, μην μπορώντας να βρουν το κατάλληλο εργαλείο για τη δουλειά τους, καταφεύγουν στο επόμενο εργαλείο που τους εξυπηρετεί, που είναι το Arcweave. Στις σκέψεις για το μέλλον βρίσκεται και η δημιουργία ενός market, στο οποίο θα μπορεί οποιοσδήποτε να φτιάχνει μια διαδραστική ιστορία και να την πουλάει.
Άλλωστε, ένας ακόμη στόχος της Arcweave είναι να συμβάλει στο να κάνει πιο εύκολο το game design, δίνοντας την δυνατότητα στον οποιονδήποτε να μπορεί να φτιάχνει ένα interactive story -χωρίς να χρειάζεται να ξέρει προγραμματισμό- και να το μοιραστεί με οποιονδήποτε θέλει να το παίξει. Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία είχε διοργανώσει πέρυσι και έναν διαγωνισμό. "Θέλουμε να προωθήσουμε τέτοιες ενέργειες, για φοιτητές, μαθητές και άτομα που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον χώρο”, καταλήγει ο κ. Καλαϊτζόγλου.