Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Μια νέα υπηρεσία outsource concierge "τρέχει” αυτή την περίοδο η Tourmie, επιτρέποντας στους διαχειριστές ακινήτων και τους ξενοδόχους να αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο την εμπειρία φιλοξενίας που προσφέρουν στους επισκέπτες τους.
Συγκεκριμένα, όπως εξηγεί στο Capital.gr ο Στέλιος Χρηστάκης, Founder & CEO της Tourmie, οι διαχειριστές και ξενοδόχοι μπορούν πλέον να αναθέσουν το concierge department πάνω στην Tourmie, η οποία επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με τον επισκέπτη και αναλαμβάνει να ικανοποιήσει τις ανάγκες του, όπως να του προτείνει ταξί από και προς το αεροδρόμιο, να κάνει κράτηση σε εστιατόριο, να τον ενημερώσει για τις κοντινότερες παραλίες, να του κλείσει εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους κ.ο.κ. Ο επισκέπτης μπορεί έτσι να διεκπεραιώνει όλες του τις ανάγκες μέσα από μηνύματα, χωρίς να χρειάζεται να μεσολαβήσει ο διαχειριστής ή ο ξενοδόχος.
Η Tourmie ήδη "τρέχει” μια πιλοτική φάση αυτής της υπηρεσίας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, ενώ στόχος της είναι από τον χειμώνα να είναι διαθέσιμη σε όλη την Ελλάδα. Η νέα υπηρεσία απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε επαγγελματίες οικοδεσπότες, αλλά μελλοντικά η εταιρεία θέλει να την επεκτείνει και σε ιδιώτες.
Στα σχέδια νέος γύρος χρηματοδότησης
Η εταιρεία έχει πελάτες σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στις ΗΠΑ, στην Ιταλία και στο Μεξικό. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Χρηστάκης, το εξωτερικό ήταν εξαρχής στα σχέδια της Tourmie, ενώ ένας από τους στόχους της εταιρείας είναι να διαθέτει παρουσία στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Ταυτόχρονα, "κοιτάζει” και πιο ανεπτυγμένες αγορές, όπως αυτή της Γαλλίας, εν όψει και των επερχόμενων Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.
Η Tourmie έκλεισε λίγο πριν το Πάσχα του 2023 έναν γύρο χρηματοδότησης, ύψους 140.000 ευρώ, που πραγματοποιήθηκε μέσω του HeBan (Hellenic Business Angels Network). Αυτή η χρηματοδότηση βοήθησε την εταιρεία να τριπλασιάσει τα μηνιαία της έσοδα και να διπλασιάσει τον αριθμό πελατών της, μέσα σε ένα διάστημα μόλις τεσσάρων μηνών. Επίσης, αύξησε την ομάδα της, από τρία μέλη σε επτά.
Η εταιρεία σχεδιάζει μετά το κλείσιμο της σεζόν να ξεκινήσει την διαδικασία χτισίματος ενός νέου γύρου χρηματοδότησης, ώστε να στηρίξει την επέκτασή της σε νέες αγορές.
Πώς "γεννήθηκε” η Tourmie
Η Tourmie δημιουργήθηκε το 2022 και αποτελεί μια online εφαρμογή που βοηθά τα καταλύματα να προσφέρουν προσωποποιημένες υπηρεσίες στους επισκέπτες τους. Η ιδέα για την Tourmie πρωτοεμφανίστηκε λίγα χρόνια πριν, όταν ο κ. Χρηστάκης, το 2018, ίδρυσε μια εταιρεία διαχείρισης ακινήτων και διαπίστωσε ένα κοινό πρόβλημα που αφορούσε τους διαχειριστές ακινήτων, τους ξενοδόχους και τους επισκέπτες. Οι δραστηριότητες και οι διάφορες υπηρεσίες, όπως η ενοικίαση αυτοκινήτου, η μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο, καθώς και η επικοινωνία γύρω από άλλες πτυχές του ταξιδιού, όπως το φαγητό, απαιτούσαν μια οργανωμένη προσέγγιση. Με την Tourmie, οι διαχειριστές ακινήτων και ξενοδόχοι μπορούν να παρέχουν εύκολα και γρήγορα στους επισκέπτες τους την κάθε πιθανή πληροφορία που θα χρειαστούν σχετικά με το κατάλυμα, όπως π.χ. πώς θα κάνουν check-in ή ακόμη και πώς λειτουργεί… το air condition. "Στην ομάδα μου, το 1/3 χρόνου μας το αφιερώναμε στο να απαντάμε σε αυτά τα ερωτήματα”, εξηγεί ο κ. Χρηστάκης και τονίζει ότι, εκτός από χρόνο, όλα αυτά έχουν κόστος και σε χρήμα αλλά και στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. "Τότε αναρωτηθήκαμε αν υπάρχει ένας τρόπος να παρέχουμε στους επισκέπτες εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία ενώ ταυτόχρονα να επωφελούμαστε κι εμείς από αυτήν την προσπάθεια. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα της Tourmie”.
Στην συνέχεια, βέβαια, ήρθε ο Covid. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι "κλείδωσε” προσωρινά την αγορά των ταξιδιών, η πανδημία δεν αποδυνάμωσε την ομάδα πίσω από την Tourmie. Αντιθέτως, τής έδωσε την ευκαιρία να επανασχεδιάσει τις διαδικασίες της και της επέτρεψε τη δημιουργία μιας πλατφόρμας που να εξοικονομεί χρόνο τόσο για τους διαχειριστές ακινήτων όσο και για τους επισκέπτες, δημιουργώντας, παράλληλα, και ένα νέο μοντέλο εσόδων για τους διαχειριστές.
Συμμετοχή στον CapsuleT Accelerator
Η Tourmie συμμετείχε στον CapsuleT Accelerator, όπου έλαβε πολύτιμο feedback από μέντορες και από ανθρώπους της αγοράς. Η δεύτερη θέση που κατέκτησε ήταν μια αναγνώριση της αξίας της ιδέας της, αλλά η αληθινή ανταμοιβή ήταν η ευκαιρία να παρουσιάσει το Minimum Valuable Product (MVP) της, που το 2021 δοκίμασε στους πρώτους της πελάτες. Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις που συγκέντρωσε από αυτήν την πρώτη εκδοχή της πλατφόρμας αποτέλεσαν το θεμέλιο για περαιτέρω βελτιώσεις και αναβαθμίσεις. Έτσι, το 2022, η Tourmie αναδείχθηκε σε μια ολοκληρωμένη υπηρεσία - μια guest experience εφαρμογή που επιτρέπει στον property manager να παρέχει στον επισκέπτη όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το κατάλυμα. Ταυτόχρονα, προσφέρει συστάσεις για υπηρεσίες στους επισκέπτες και δημιουργεί μια πρόσθετη πηγή εσόδων από προμήθειες που προέρχονται από τους παρόχους αυτών των υπηρεσιών.
Ειδικότερα, η εταιρεία χρεώνει μια μηνιαία συνδρομή, η οποία προσαρμόζεται ανάλογα με τον αριθμό των καταλυμάτων του κάθε ξενοδόχου ή διαχειριστή. Επίσης, πέρα από την παροχή λογισμικού, η Tourmie προτείνει και τοπικούς παρόχους υπηρεσιών στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται ο κάθε ξενοδόχος ή διαχειριστής ακινήτων, χρεώνοντας στους παρόχους μια μικρή προμήθεια επί της πώλησης της κάθε υπηρεσίας.
Η έδρα της Tourmie βρίσκεται στο Ηράκλειο της Κρήτης -μια τουριστικά ανεπτυγμένη περιοχή, που έδωσε στην εταιρεία την δυνατότητα να δοκιμάσει πολλές από τις υπηρεσίες της σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με τον κ. Χρηστάκη, ο ανταγωνισμός για την Tourmie προέρχεται κυρίως από το εξωτερικό, και συγκεκριμένα από πιο ανεπτυγμένα οικοσυστήματα startup, όπως αυτά του Ισραήλ και των ΗΠΑ. Όπως εξηγεί, οι guest experience εφαρμογές είναι ένας κλάδος που τώρα αναπτύσσεται. Ο ίδιος τονίζει ότι αυτό που διαφοροποιεί την Tourmie είναι ότι όλη η εφαρμογή έχει στηθεί ούτως ώστε να μην προσφέρει άλλη μια πλατφόρμα στον διαχειριστή και τον ξενοδόχο, αλλά έναν συνεργάτη. Ταυτόχρονα, η εταιρεία αναπτύσσει κι ένα marketplace με τοπικούς παρόχους υπηρεσιών, που περνούν από αξιολόγηση, κάτι που δεν συναντάται σε ανταγωνιστικές εταιρείες.
Στα σχέδια της Tourmie βρίσκεται η ψηφιοποίηση μιας σειράς από εργασίες και επικοινωνίες με τους επισκέπτες, με στόχο όχι να μειώσει την προσωπική επαφή, αλλά να εξοικονομήσει χρόνο. Ένα χαρακτηριστικό που ανέπτυξε πρόσφατα η εταιρεία είναι τα αυτοματοποιημένα μηνύματα προς επισκέπτες, ενώ σε στάδιο υλοποίησης βρίσκεται η υπηρεσία " unified inbox”, που δίνει την δυνατότητα στον διαχειριστή να στέλνει mail, SMS και άμεσα μηνύματα μέσα από όλες τις πλατφόρμες επικοινωνίας, εξοικονομώντας χρόνο στην οργάνωση της επικοινωνίας με τον επισκέπτη. "Είμαστε σε συνεχή επαφή με τους χρήστες της εφαρμογής, με στόχο να βελτιώνουμε τις καθημερινές ροές εργασιών”, καταλήγει ο κ. Χρηστάκης.