"Άλμα" στο 1,5 δισ. για την αγορά ηλεκτρικών στην Ελλάδα

"Άλμα" στο 1,5 δισ. για την αγορά ηλεκτρικών στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Συνεχίζει να κινείται με υψηλές πτήσεις η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα, καθώς ενισχύεται σημαντικά και από το πρόγραμμα "Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή". Ενδεικτικά για την πορεία της αγοράς είναι τα στοιχεία της GfK, τα οποία έχει στη διάθεσή του το Forbes Greece που δείχνουν ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων λιανικής, είχε τζίρο που άγγιξε το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, με αύξηση κατά 26,6% σε σύγκριση με πέρυσι για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου. Τη σημαντικότερη αύξηση σε πωλήσεις είχαν τα κλιματιστικά, τα οποία ενισχύονται από το πρόγραμμα ανακύκλωσης όπως και τα ψυγεία και οι καταψύκτες. Ωστόσο τα air conditions ευνοούνται και από την εποχικότητα της περιόδου, όπου λόγω των θερμοκρασιών της θερινής περιόδου μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών οδηγείται στην αγορά νέας συσκευής. Σημειώνεται ότι τα κλιματιστικά αύξησαν το τζίρο τους στο εξάμηνο του 2023 κατά 119,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022, ενώ σε απόδοση ακολούθησαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (πλυντήρια, κουζίνες, ψυγεία, καταψύκτες) με ποσοστό 49,6%. 

Οι επιμέρους κατηγορίες και η πορεία τους

Διψήφια θετική ήταν η πορεία και για τις μικρές οικιακές συσκευές, οι οποίες κινήθηκαν ανοδικά με 26,7% και ακολούθησαν τα προϊόντα τηλεπικοινωνίας με 15,1%, τα είδη φωτογραφίας με 8,6% και τα προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας όπως οι τηλεοράσεις και τα συστήματα ήχου με 6,6%. Σταθερά αρνητική παραμένει η πορεία των προϊόντων IT και εξοπλισμού γραφείου, καθώς για έναν ακόμα μήνα έχασε πωλήσεις κατά 16,2% γεγονός που οφείλεται στο ότι ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης για τα συγκεκριμένα προϊόντα εμφανίστηκε μαζικά και έντονα στη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, η κατηγορία αυτή έχασε την ορμητικότητά της αμέσως μετά την επαναφορά στην κανονικότητα και το άνοιγμα της αγοράς σε συνδυασμό με την επιστροφή της μεγαλύτερης μερίδας των εργαζομένων από το σπίτι στο γραφείο. 

Θετική συνεχίζει να είναι η συνολική πορεία της αγοράς και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, κάτι που σημαίνει ότι και αριθμητικά τα προϊόντα που πωλήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Συγκεκριμένα, η πορεία της αγοράς ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών συσκευών εμφάνισε άνοδο κατά 6,4% σε όγκο. 

Προσδοκία για εξισορρόπηση τιμών 

Σε ό,τι αφορά την πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο κλάδο λιανικής, στέλεχος μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών ανέφερε ότι περιμένει διόρθωση τιμών στις μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες), οι οποίες γνώρισαν και τη μεγαλύτερη αύξηση το προηγούμενο διάστημα λόγω του υψηλού μεταφορικού κόστους κατά την εισαγωγή τους από τρίτες χώρες και κυρίως από την Κίνα. "Οιτιμοκατάλογοι στα συγκεκριμένα προϊόντα δεν έχουν αλλάξει προς το παρόν και οι τιμές των μεγάλων συσκευών δεν έχουν μειωθεί έως τώρα. Το πότε θα συμβεί αυτό εξαρτάται από την πολιτική της κάθε εταιρείας, τις πρώτες ύλες, το ύψος των επιτοκίων. Ωστόσο, μόλις κάποια από τις αλυσίδες της αγοράς κάνει την αρχή, θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες για να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό".

Συνολικά ο τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα το 2022 ήταν 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 4% σε σύγκριση με τα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021. Για τα επόμενα χρόνιαπροβλέπεται ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς θα είναι στα επίπεδα του 3%.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Οι δασμοί Τραμπ αντικαθιστούν το ταμπελάκι "Made in China" με "Made in Vietnam"

Tο Ανόι μπορεί να επωφεληθεί ακόμη περισσότερο από τα αντι-κινεζικά συναισθήματα της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Ο πραγματικός λόγος πίσω από την επικείμενη σύγκρουση Τραμπ - Fed

Η διαφαινόμενη σύγκρουση δεν αφορά την ανεξαρτησία της κεντρικής τράπεζας, αλλά τις επιδόσεις της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.