"Άλμα" στο 1,5 δισ. για την αγορά ηλεκτρικών στην Ελλάδα

"Άλμα" στο 1,5 δισ. για την αγορά ηλεκτρικών στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Συνεχίζει να κινείται με υψηλές πτήσεις η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα, καθώς ενισχύεται σημαντικά και από το πρόγραμμα "Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή". Ενδεικτικά για την πορεία της αγοράς είναι τα στοιχεία της GfK, τα οποία έχει στη διάθεσή του το Forbes Greece που δείχνουν ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων λιανικής, είχε τζίρο που άγγιξε το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, με αύξηση κατά 26,6% σε σύγκριση με πέρυσι για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου. Τη σημαντικότερη αύξηση σε πωλήσεις είχαν τα κλιματιστικά, τα οποία ενισχύονται από το πρόγραμμα ανακύκλωσης όπως και τα ψυγεία και οι καταψύκτες. Ωστόσο τα air conditions ευνοούνται και από την εποχικότητα της περιόδου, όπου λόγω των θερμοκρασιών της θερινής περιόδου μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών οδηγείται στην αγορά νέας συσκευής. Σημειώνεται ότι τα κλιματιστικά αύξησαν το τζίρο τους στο εξάμηνο του 2023 κατά 119,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022, ενώ σε απόδοση ακολούθησαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (πλυντήρια, κουζίνες, ψυγεία, καταψύκτες) με ποσοστό 49,6%. 

Οι επιμέρους κατηγορίες και η πορεία τους

Διψήφια θετική ήταν η πορεία και για τις μικρές οικιακές συσκευές, οι οποίες κινήθηκαν ανοδικά με 26,7% και ακολούθησαν τα προϊόντα τηλεπικοινωνίας με 15,1%, τα είδη φωτογραφίας με 8,6% και τα προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας όπως οι τηλεοράσεις και τα συστήματα ήχου με 6,6%. Σταθερά αρνητική παραμένει η πορεία των προϊόντων IT και εξοπλισμού γραφείου, καθώς για έναν ακόμα μήνα έχασε πωλήσεις κατά 16,2% γεγονός που οφείλεται στο ότι ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης για τα συγκεκριμένα προϊόντα εμφανίστηκε μαζικά και έντονα στη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, η κατηγορία αυτή έχασε την ορμητικότητά της αμέσως μετά την επαναφορά στην κανονικότητα και το άνοιγμα της αγοράς σε συνδυασμό με την επιστροφή της μεγαλύτερης μερίδας των εργαζομένων από το σπίτι στο γραφείο. 

Θετική συνεχίζει να είναι η συνολική πορεία της αγοράς και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, κάτι που σημαίνει ότι και αριθμητικά τα προϊόντα που πωλήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Συγκεκριμένα, η πορεία της αγοράς ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών συσκευών εμφάνισε άνοδο κατά 6,4% σε όγκο. 

Προσδοκία για εξισορρόπηση τιμών 

Σε ό,τι αφορά την πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο κλάδο λιανικής, στέλεχος μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών ανέφερε ότι περιμένει διόρθωση τιμών στις μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες), οι οποίες γνώρισαν και τη μεγαλύτερη αύξηση το προηγούμενο διάστημα λόγω του υψηλού μεταφορικού κόστους κατά την εισαγωγή τους από τρίτες χώρες και κυρίως από την Κίνα. "Οιτιμοκατάλογοι στα συγκεκριμένα προϊόντα δεν έχουν αλλάξει προς το παρόν και οι τιμές των μεγάλων συσκευών δεν έχουν μειωθεί έως τώρα. Το πότε θα συμβεί αυτό εξαρτάται από την πολιτική της κάθε εταιρείας, τις πρώτες ύλες, το ύψος των επιτοκίων. Ωστόσο, μόλις κάποια από τις αλυσίδες της αγοράς κάνει την αρχή, θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες για να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό".

Συνολικά ο τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα το 2022 ήταν 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 4% σε σύγκριση με τα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021. Για τα επόμενα χρόνιαπροβλέπεται ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς θα είναι στα επίπεδα του 3%.

Περισσότερα από Forbes

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Τελείωσε ο "εμπορικός πόλεμος" ΗΠΑ - Κίνας;

Οι αγορές αναζητούν σήματα κατά πόσον αυτή η "εμπορική ανακωχή" σημαίνει την αρχή για μια "εμπορική ειρήνη".

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή µε 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιµη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί η Apple μπορεί να αφήσει στην άκρη τα πιο "εύκολα" $20 δισ.

Με ή χωρίς τη Google, η Apple διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.

Ποια αμερικανικά προϊόντα θα βρεθούν στο στόχαστρο της ΕΕ αν ναυαγήσουν οι εμπορικές συνομιλίες με Τραμπ

Από το πετρέλαιο μέχρι τα αυτοκίνητα και τη σόγια, μια σειρά αγαθών μπορεί να βρεθούν αντιμέτωπα με νέους δασμούς.

Μέσα στο εργοστάσιο της Waymo που δημιουργεί τα ρομποταξί του μέλλοντος

Το σχέδιο είναι να αυξηθεί εντυπωσιακά και να αυτοματοποιηθεί η παραγωγή.