Η Ουκρανία επιστρατεύει δεκάδες χιλιάδες νέους στρατιώτες - Μεγάλη ανάγκη για περισσότερα τεθωρακισμένα οχήματα

Η Ουκρανία επιστρατεύει δεκάδες χιλιάδες νέους στρατιώτες - Μεγάλη ανάγκη για περισσότερα τεθωρακισμένα οχήματα

Του David Axe

Μετά από μήνες συζητήσεων στο Κίεβο, ο νέος νόμος περί επιστράτευσης τέθηκε τελικά σε ισχύ. Ο νόμος μειώνει την ηλικία κατά την οποία οι άνδρες μπορούν να στρατολογηθούν από τα 27 στα 25 έτη και δημιουργεί ποινές για τους άνδρες που καταφεύγουν σε ξένες χώρες για να αποφύγουν τη στράτευση.

Με τη βεβαιότητα ότι οι μεταρρυθμίσεις θα προσθέσουν δεκάδες χιλιάδες άτομα στις τάξεις του, ο ουκρανικός στρατός ενισχύεται κατά πολύ. Αλλά δεν υπάρχουν αρκετά βαρέα οχήματα για όλα αυτά τα νέα στρατεύματα.

Αυτό είναι ένα πρόβλημα. Ρωτήστε τους Ρώσους, οι οποίοι έχουν χάσει περισσότερα από 15.000 τεθωρακισμένα οχήματα στην Ουκρανία και αγωνίζονται να τα αντικαταστήσουν. Όλο και περισσότεροι Ρώσοι μπαίνουν στη μάχη με ανοιχτά αμαξίδια του γκολφ και στρατιωτικά τρακτέρ της δεκαετίας του 1950 με θωράκιση σαν από χαρτί.

Η απομηχανοποίηση των ρωσικών μηχανοκίνητων μονάδων "είναι πιθανό να οδηγήσει σε πιο αργές και περιορισμένες προόδους στο πεδίο, παρεμποδίζοντας τη συνολική πρόοδο των ρωσικών δυνάμεων", εξήγησε η ουκρανική ομάδα ανάλυσης Frontelligence Insight.

Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν την ίδια απειλή καθώς αναπτύσσονται. Το υπουργείο Άμυνας στο Κίεβο συγκροτεί 10 νέες ταξιαρχίες των 2.000 ατόμων, επεκτείνει ορισμένα τάγματα σε ταξιαρχίες, μεταφέρει μια ελαφρά εξοπλισμένη εδαφική ταξιαρχία στο σώμα των πεζοναυτών και προσθέτει μια ταξιαρχία πυροβολικού στην εθνοφρουρά.

Συνολικά, οι αλλαγές θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις ουκρανικές χερσαίες δυνάμεις των 100 ταξιαρχιών κατά περίπου 10%. Ο στρατός συγκροτεί πέντε νέες ταξιαρχίες πεζικού.

Σημείωση: οι 156η, 157η, 158η και 159η ταξιαρχίες πεζικού δεν είναι μηχανοκίνητες ταξιαρχίες πεζικού - δηλαδή δεν διαθέτουν τα τεθωρακισμένα οχήματα που χρησιμοποιούν τα μηχανοκίνητα στρατεύματα στη μάχη. Η έλλειψη βαρέων οχημάτων στην Ουκρανία είναι τόσο σοβαρή που μια πρόσφατα σχηματισμένη μηχανοκίνητη ταξιαρχία, η 153η, έχει ουσιαστικά υποβαθμιστεί από μηχανοκίνητη μονάδα σε μονάδα πεζικού.

Οι Ουκρανοί δεν έχουν αρχίσει ακόμη να μπαίνουν στη μάχη με αμαξίδια του γκολφ. Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει αν η έλλειψη οχημάτων επιδεινωθεί.

Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία πριν από 27 μήνες, το Κίεβο παρέλαβε περίπου 7.500 τεθωρακισμένα οχήματα από τους ξένους συμμάχους και επίσης αποκατέστησε, από μακροχρόνια αποθήκευση, χιλιάδες παλαιότερα οχήματα που χρονολογούνται από τη σοβιετική εποχή. Αυτά τα 10.000 και πλέον οχήματα προστέθηκαν στα χιλιάδες οχήματα που βρίσκονταν ήδη σε υπηρεσία όταν η Ρωσία επιτέθηκε.

Αλλά οι απώλειες στο πεδίο της μάχης έχουν καταστρέψει περίπου 5.000 οχήματα - και η ζήτηση για οχήματα συνεχίζει να εντείνεται και να εντείνεται, καθώς οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν υπερδιπλασιάσει το μέγεθός τους, ενώ παράλληλα προσπαθούν να γίνουν συνολικά πιο μηχανοκίνητες.

Οι ΗΠΑ συμβάλλουν στον μετριασμό αυτής της έλλειψης, τώρα που οι φιλικοί προς τη Ρωσία Ρεπουμπλικάνοι τερμάτισαν επιτέλους το νομοθετικό τους μπλοκάρισμα της νέας βοήθειας ύψους 61 δισ. δολαρίων προς την Ουκρανία. Τα τρία πρώτα πακέτα βοήθειας περιλάμβαναν εκατοντάδες οχήματα μάχης M-2, τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού M-113 και τεθωρακισμένα φορτηγά.

Αλλά ακόμη και αυτά τα εκατοντάδες οχήματα είναι πολύ λίγα. Είναι ασφαλές να πούμε ότι η επέκταση του ανθρώπινου δυναμικού του ουκρανικού στρατού έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη μηχανοποίησή του. Το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις νεότερες ταξιαρχίες είναι ταξιαρχίες πεζικού αποτελεί απόδειξη αυτού.

Αυτή η έλλειψη οχημάτων δεν είναι καταστροφική για την Ουκρανία, όσο τα ουκρανικά στρατεύματα βρίσκονται σε αμυντική θέση και δεν χρειάζεται να προχωρήσουν γρήγορα ενώ δέχονται πυρά.

Αλλά αν πρόκειται να επιτεθούν κάποια στιγμή και να επιχειρήσουν να απελευθερώσουν το περίπου 17% της Ουκρανίας που κατέχει η Ρωσία, οι Ουκρανοί θα χρειαστούν περισσότερα οχήματα για όλα αυτά τα νέα στρατεύματα που επιστρατεύουν.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ο δρόμος προς την επόμενη χρήση πυρηνικού όπλου είναι μπροστά μας

Το "μισό" βήμα από το Κρεμλίνο και τα μαθήματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Πόσο πραγματική είναι η απειλή της ρωσικής πυρηνοκίνητης υπερ-τορπίλης Poseidon

Το υποβρύχιο drone, η Συνθήκη START και πώς η ζωή μιμείται την τέχνη.

Η εκλογική νίκη του Μιλέι είναι ένα κρίσιμο τεστ για τους παγκόσμιους ηγέτες

Η διάσωση του πέσο είναι μια κίνηση απελπισίας. Ποτέ δεν διαρκεί η σταθερότητα στην Αργεντινή.

Ο Πούτιν θωρακίζει την αεράμυνα της Μόσχας καθώς αρχίζει η "πολιορκία με drones"

Η ρωσική πρωτεύουσα μόλις τώρα αρχίζει να βιώνει την κατάσταση που υπομένει το Κίεβο εδώ και χρόνια.

Η Τουρκία που επέκρινε την Ελλάδα για τα μεταχειρισμένα Rafale ψάχνει μαχητικά "από δεύτερο χέρι"

Η Άγκυρα θέλει τα Eurofighter του Κατάρ για να επισπεύσει την απόκτηση αυτού του προηγμένου μαχητικού.

Ο Τραμπ οδεύει προς αποτυχία στο Ουκρανικό;

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ φαίνεται να πιέζει για μια συμφωνία που θα θέσει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της Ουκρανίας.

Τι μάθαμε από τον πόλεμο στη Γάζα

Oι πολεμικές συρράξεις συνήθως γεννούν καινοτομίες, καθώς τα αντίπαλα στρατόπεδα επιδιώκουν στρατηγικό πλεονέκτημα.

Η Χαμάς έχει αποδυναμωθεί αλλά δεν έχει ηττηθεί - Τι σημαίνει αυτό για την εύθραυστη εκεχειρία στη Γάζα

Οι πιο ανθεκτικές εκεχειρίες συνοδεύονται από συμφωνίες για αφοπλισμό.

Γιατί ο Τραμπ και η ριζοσπαστική Δεξιά θέλουν να "γκρεμίσουν" τον Σόρος

Έχει χαρακτηριστεί ως "κουκλοπαίχτης", "εξτρεμιστής" αλλά και "εξαιρετικά επικίνδυνος".