Του Siladitya Ray
Την Παρασκευή, η πτήση 1282 αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στο Πόρτλαντ, καθώς το βύσμα της πόρτας εξερράγη από το αεροπλάνο λίγο μετά την απογείωσή του. Και οι 171 επιβάτες και τα έξι μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος δεν έπαθαν τίποτα από το περιστατικό. Το Σάββατο, η FAA διέταξε να καθηλωθούν όλα τα αεροσκάφη Max 9 στη χώρα μέχρι να αποκατασταθούν τα προβλήματα με τα βύσματα των θυρών.
Οι κρατικοί ελεγκτές προσπαθούν να διαπιστώσουν αν το πάνελ της πόρτας που αποκολλήθηκε την περασμένη εβδομάδα από το αεροσκάφος της Alaska Airlines που εκτελούσε την πτήση 1282 ήταν σωστά βιδωμένο στη θέση του, δήλωσαν αξιωματούχοι του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών αργά τη Δευτέρα, λίγες ώρες αφότου τόσο η United όσο και η Alaska Airlines διαπίστωσαν χαλαρά μπουλόνια στα πάνελ της πόρτας αρκετών από τα καθηλωμένα αεροσκάφη Boeing 737 Max 9.
Χαλαρά μπουλόνια ή σφοδρή αποσυμπίεση
Σε συνέντευξη Τύπου στο Πόρτλαντ το βράδυ της Δευτέρας, η πρόεδρος του NTSB Τζένιφερ Χόμεντι δήλωσε ότι η υπηρεσία διερευνά αν τα μπουλόνια που προορίζονταν να ασφαλίσουν το πάνελ έλειπαν όταν απογειώθηκε το αεροσκάφος ή "βγήκαν κατά τη διάρκεια της σφοδρής αποσυμπίεσης".
Το πάνελ ή το μπουλόνι της πόρτας που έφυγε από το αεροπλάνο της Alaska Airlines τοποθετείται στη θέση μιας προαιρετικής πόρτας εξόδου κινδύνου σε αεροπλάνα με λιγότερο πυκνή διάταξη καθισμάτων.
Τα εν λόγω βύσματα πόρτας ασφαλίζονται στη θέση τους με τέσσερα μπουλόνια που εμποδίζουν το πάνελ να γλιστρήσει προς τα πάνω και να αποκολληθεί από το αεροπλάνο και το NTSB δεν έχει ακόμη ανακτήσει τα μπουλόνια, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο αξιωματούχος της υπηρεσίας Κλιντ Κρουκσάνκς.
Το πάνελ ασφαλίζεται επίσης στη θέση του από 12 εξαρτήματα stop, αλλά το βύσμα της πόρτας στην πτήση 1282 της Alaskan Airlines γλίστρησε προς τα πάνω "αποσυνδέθηκε από τα stop, τα οποία στη συνέχεια έσπασαν τα εξαρτήματα", πρόσθεσε ο Κρουκσάνκς.
Ο Χόμεντι δήλωσε ότι η υπηρεσία θα είναι σε θέση να προσδιορίσει αν τα μπουλόνια ήταν στη θέση τους πριν από την εκτίναξη, αφού εξετάσει το ανακτημένο μπουλόνι της πόρτας στο εργαστήριό του στην Ουάσινγκτον.
Οι διαπιστώσεις
Νωρίτερα τη Δευτέρα, η United Airlines -η οποία καθήλωσε τα 79 MAX 9 της- δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων βρήκε χαλαρά μπουλόνια στα βύσματα των θυρών αρκετών αεροσκαφών που βρίσκονται στο έδαφος. Η United αναφέρθηκε σε αυτά ως " προβλήματα εγκατάστασης στο βύσμα της πόρτας" και σε ορισμένες περιπτώσεις, τα μπουλόνια χρειάζονταν "πρόσθετη σύσφιξη". Η Alaskan Airlines -η οποία έχει καθηλώσει στο έδαφος 65 Max 9- εξέδωσε επίσης ανακοίνωση ότι οι επιθεωρήσεις των τεχνικών της "δείχνουν ότι σε ορισμένα αεροσκάφη ήταν ορατό κάποιο χαλαρό υλικό". Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι τα αεροπλάνα θα ελεγχθούν "ενδελεχώς" με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ότι όλα τα ευρήματα θα καταγραφούν και θα κοινοποιηθούν στην FAA. "Κανένα αεροσκάφος δεν θα επιστρέψει στην υπηρεσία μέχρι να ολοκληρωθούν όλα αυτά τα βήματα", προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η βουτιά των μετοχών
Οι μετοχές της Boeing σημειώνουν πτώση 0,8% στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση της Τρίτης, μετά τη βουτιά άνω του 8% της Δευτέρας. Το περιστατικό με την πτήση 1282 της Alaska Airlines είναι το τελευταίο θέμα που πλήττει τη σειρά σχεδίων 737 Max της κατασκευάστριας εταιρείας αεροσκαφών, τα οποία είχαν καθηλωθεί για το μεγαλύτερο μέρος του 2019 και του 2020 μετά από δύο θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα. Οι αναφορές για τα χαλαρά μπουλόνια των θυρών είναι πιθανό να χρειαστεί περαιτέρω έλεγχο.
Απόδοση - Επιμέλεια: Εύη Σιμοπούλου