Η Δυναμική της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece

Η Δυναμική της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece

Το 2021, το CEO Clubs Greece ίδρυσε τη Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice): μία μοναδική εκπαιδευτική πλατφόρμα που σκοπό έχει να δημιουργεί και να φιλοξενεί σειρά προγραμμάτων ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ελλήνων CEOs. Τα προγράμματα αυτά βασίζονται σε ένα υβριδικό σχήμα που συνδυάζει την ακαδημαϊκή γνώση και έρευνα με την πρακτική εξέταση κάθε θεματικής, ιδιαίτερα μέσα από παρουσιάσεις κορυφαίων Ελλήνων CEOs ή experts που λειτουργούν ως visiting practitioners και μοιράζονται την εξειδικευμένη εμπειρία τους. Τρία χρόνια μετά, συζητούμε με την κυρία Γεωργία Καρτσάνη, Ιδρύτρια και Πρόεδρο του CEO Clubs Greece και τον Δρ Πολυδεύκη Λουκόπουλο, Chairman and Managing Director, Signify Hellas SA και Vice President Education & Learning, CEO Clubs Greece, οι οποίοι απετέλεσαν την κινητήριο δύναμη πίσω από τη Σχολή Ηγετικής Πρακτικής.

- Κυρία Καρτσάνη, μιλήστε μας για την έμπνευση που οδήγησε στην ίδρυση της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής.

Γ.Κ.: Η έμπνευση κάθε πρωτοβουλίας του οργανισμού μας πηγάζει από τις ανάγκες των μελών μας, τις αξίες μας, και το στρατηγικό μας αφήγημα, ο μοναδικός συνδυασμός των οποίων μας οδηγεί συνεχώς στην ανεύρεση νέων τρόπων και μεθόδων ώστε να εξασφαλίζουμε στα μέλη μας – τους σημαντικότερους CEOs της Ελλάδος – τη στήριξη που τους αξίζει. Η διαρκής βελτίωση των ηγετικών τους ικανοτήτων μέσα από τη διά βίου μάθηση (life-long learning), συνδυάζοντας πρακτικές και αναλύσεις τόσο από τη διεθνή, όσο και από την τοπική πραγματικότητα, αποτελεί αναμφισβήτητα προτεραιότητα. H ίδρυση της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής ήρθε να καλύψει ένα σημαντικό κενό που προέβλεψε το CEO Clubs Greece καθώς, μέχρι πρόσφατα, τέτοια υποστήριξη για τους Έλληνες CEOs ήταν διαθέσιμη είτε διαδικτυακά, είτε στο εξωτερικό. Μέσω της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής, δημιουργήσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την κατάλληλη δομή που συνδυάζει τις ερευνητικές, ακαδημαϊκές, και ευρύτερα εκπαιδευτικές εμπειρίες του εξωτερικού με τις ιδιαιτερότητες της Ελληνικής πραγματικότητας, ώστε το αποτέλεσμα να μην είναι απλώς θεωρητικό αλλά να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες των μελών μας.

- Κύριε Λουκόπουλε, τι έχει επιτύχει η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής μέχρι σήμερα;

Π.Λ.: Σε συνέχεια του αρχικού οράματος πάνω στο οποίο βασίστηκε η ίδρυση και λειτουργία της, η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής του Club μας έχει να παρουσιάσει δύο μεγάλες επιτυχίες. 

Κατ’ αρχήν, την επιτυχή ολοκλήρωση του Board Practice Development Program που αποτελείτο από ένα τρίπτυχο ενοτήτων (courses), η καθεμία από τις οποίες ανέπτυξε μία διαφορετική πτυχή του ρόλου ενός μέλους Διοικητικού Συμβουλίου, προσφέροντας ενδελεχή γνώση και σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους συμμετέχοντες CEOs που επιδιώκουν να διευρύνουν την καριέρα τους τόσο την Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Διευθυντής του προγράμματος ήταν ο κ. Andrew Kakabadse, καθηγητής διακυβέρνησης και ηγεσίας στο Henley Business School, Πρόεδρος του Henley Directors’ Forum και επίτιμος καθηγητής στο Cranfield University, ενώ ο κ. Μιχάλης Η. Οικονομάκης, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πέτρος Πετρόπουλος, διετέλεσε Chairman Practitioner του προγράμματος.

Επιπλέον, η αρχική δομή που προέβλεπε συγκερασμό ακαδημαϊκής θεωρίας και πράξης εξελίχθηκε σε μία ακόμα πιο ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία καθώς πλαισιώθηκε από ενδελεχή ανάλυση (assessment) των ικανοτήτων και των χαρακτηριστικών του κάθε συμμετέχοντος και ατομικά coaching sessions μεταξύ των συμμετεχόντων και των εκπαιδευτών. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για τους συμμετέχοντες στο συγκεκριμένο πρόγραμμα υπήρξε η συνεργασία της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής με τις παγκοσμίου εμβέλειας συμβουλευτικές εταιρείες KPMG και RSM. Οι απόφοιτοι και των τριών εκπαιδευτικών ενοτήτων του Board Practice Development Program έχουν για πρώτη φορά πρόσβαση σε εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες οι οποίες περιλαμβάνουν αξιολόγηση του κάθε CEO ως πιθανό υποψήφιο σε θέσεις ΔΣ και αντίστοιχη καθοδήγηση για τη βελτίωση της τοποθέτησής του (positioning) στην Ελληνική αγορά αλλά και συμβουλευτικές υπηρεσίες που αφορούν στην εταιρεία και σχετίζονται με τις απαιτήσεις και τη διακυβέρνηση (governance) θέσεων ΔΣ στην Ελλάδα. 

- Ποια είναι τα σχέδια της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής για το 2024;

Π.Λ.: Έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο εκπαιδευτικό κύκλο πάνω σε θέματα Corporate Governance και Directorship Development, εισάγουμε το 2024 ένα νέο πρόγραμμα που εστιάζει στην Ανάπτυξη Ηγεσίας. 

Το πρόγραμμα αυτό αποτελείται και πάλι από τρία μέρη – τρία Masterclasses – που συνδυάζουν θεωρία, πρακτική και coaching και βοηθούν τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν πλήρως τους βασικούς X-factors της ηγεσίας, απαραίτητους για κάθε CEO που καλείται να ηγηθεί της εταιρείας του εν μέσω καταιγιστικών αλλαγών επιτυγχάνοντας παράλληλα βιώσιμη ανάπτυξη και ουσιαστικό θετικό αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο.

Το πρώτο MasterClass πάνω στη Νευροεπιστήμη της Ηγεσίας ολοκληρώθηκε ήδη στο τέλος Φεβρουαρίου, υπό την καθοδήγηση του Δρα Νικόλαου Δημητριάδη, Επικεφαλής Neuro Services του Optimal Group. Συνδυάζοντας neuro-testing, θεωρία, πρακτική και coaching, οι συμμετέχοντες μυήθηκαν στην εφαρμογή της νευροεπιστήμης πάνω στη διαδικασία λήψεως αποφάσεων και διαχείρισης έντονων συναισθημάτων σε περιόδους κρίσεων, χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τη διαίσθηση και την ορθολογική σκέψη και χρησιμοποιώντας τεχνικές συγχρονισμού εγκεφάλου και μοντέλα επιστημονικής πειθούς στην επικοινωνία τους.

Το δεύτερο Masterclass, "Building Executive Presence", τελεί υπό την καθοδήγηση του Andy Atkins, Senior Vice President & Partner, Executive & Team Performance Practice Leader στην BTS, ενός από τους δυνατότερους και σημαντικότερους experts παγκοσμίως σε θέματα executive presence. Η ενότητα αυτή θα εστιάσει στα χαρακτηριστικά εκείνα της προσωπικότητας του ηγέτη που βοηθούν στην καλλιέργεια μίας κουλτούρας έμπνευσης, εμπιστοσύνης, αφοσίωσης, και αξιοπιστίας μέσα στον οργανισμό, βελτιστοποιώντας έτσι την εφαρμογή της εκάστοτε στρατηγικής. 

Τέλος, το τρίτο Masterclass θα επικεντρωθεί, υπό την καθοδήγηση του Thomas Kolster, γνωστού και ως "Mr. Goodvertising” Συμβούλου Μάρκετινγκ & Βιωσιμότητας, Διεθνή Ομιλητή και Συγγραφέα, στην επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος (impact) σε ευρεία κλίματα, εμπνέοντας απτές αλλαγές και βοηθώντας τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν το όραμά τους για το μέλλον και την ικανότητά τους να το επικοινωνούν αποτελεσματικά έτσι ώστε να αποτελούν πηγή έμπνευσης για μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες.

- Ποια είναι τα σχέδιά σας για τη Σχολή Ηγετικής Πρακτικής στο μέλλον;

Γ.Κ.: Η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής του Club μας έχει ήδη ξεπεράσει τις αρχικές μας προσδοκίες τόσο ως προς το έργο που έχει επιτύχει μέχρι σήμερα όσο και στην απήχηση που έχει ανάμεσα στα μέλη μας. Η ενασχόλησή της Σχολής με καίριες θεματικές της εποχής μας, η συμβολή των καλύτερων experts του είδους, επιλεγμένους τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, η έμφαση στην εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη, και οι στρατηγικές συμμαχίες που εμπλουτίζουν τα προγράμματά μας δηλώνουν ήδη τη δυναμική της Σχολής. 

Παράλληλα, ως εκπαιδευτικό "όχημα" του οργανισμού μας, ηγείται και προγραμμάτων με στόχο την επίτευξη σημαντικού θετικού αντικτύπου στην ευρύτερη κοινωνία. Έτσι, για παράδειγμα, υπό την αιγίδα και καθοδήγηση της Σχολής, διενεργούμε φέτος, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), το "The Emerging Leader Program”: ένα πρόγραμμα βιωματικής μάθησης που προσφέρεται εντελώς δωρεάν σε 23 επιλεγμένους τελειόφοιτους φοιτητές της γενιάς Z, του συγκεκριμένου Τμήματος. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι συμμετέχοντες μεταξύ πολλών άλλων θα αναπτύξουν τις ηγετικές τους ικανότητες, θα διαμορφώσουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο δράσης για την επαγγελματική τους ανάπτυξη και θα αποκτήσουν πρόσβαση σε αποκλειστικές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης. Παράλληλα, έχουν την ευκαιρία να περάσουν από συνέντευξη με εξέχοντες CEOs ακονίζοντας ικανότητες που θα τους βοηθήσουν και σε μελλοντικές συνεντεύξεις. Και με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε να μεταλαμπαδεύσουμε την εμπειρία και συλλογική "σοφία” των μελών του Club στη νέα γενιά, θέτοντας τις βάσεις ενός καλύτερου και δυναμικότερου μέλλοντος. Αυτό είναι και το ευρύτερο όραμα της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής, και αυτό θέλουμε να συν-δημιουργήσουμε, πιστεύοντας σε ένα καλύτερο και δυναμικότερο αύριο για εμάς, τις ομάδες μας, και τη χώρα μας.

Περισσότερες πληροφορίες: ceoclubsgreece.org

Περισσότερα από Forbes

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους"

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".