Λ. Μισαλάκης (Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ): Σε περιόδους κρίσης ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες

Λ. Μισαλάκης (Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ):  Σε περιόδους κρίσης ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες

Την ηλεκτροκίνηση ως στρατηγική προτεραιότητά της έχει θέσει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, επίσημος εισαγωγέας αυτοκινήτων Jaguar Land Rover στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο Διευθυντής Επιχειρηματικής Μονάδας Jaguar Land Rover, Λεωνίδας Μισαλάκης. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Μισαλάκη, έως το τέλος της δεκαετίας όλα τα αυτοκίνητα Range Rover, Defender και Discovery θα διατίθενται και ως αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ από το 2025 η Jaguar θα μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρικό brand.

Αναφορικά με την πορεία των πολυτελών αυτοκινήτων στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης ο ίδιος αναφέρει πως σε τέτοιες περιόδους ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες κι όπως χαρακτηριστικά σημειώνει "στην περίπτωση του αυτοκινήτου, έδειξε εμπιστοσύνη στα brands που έχουν παράδοση, έχουν διάρκεια στον χρόνο και είναι σαφώς premium". 

- Δεδομένου ότι οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης είχαν "χτυπηθεί" από την ευρύτερη κατάσταση στην Ελλάδα, ποια είναι αυτή τη στιγμή η εικόνα της κατηγορίας; Υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης;

Mετά την οικονομική κρίση που είχαμε στη χώρα μας, ακολούθησε η πανδημία που τάραξε συθέμελα και σε παγκόσμιο επίπεδο, όσα γνωρίζαμε σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η εμπειρία όμως μας έδειξε, κι εν συνεχεία μας το πιστοποίησαν και οι αριθμοί, πως σε περιόδους κρίσης ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου, έδειξε εμπιστοσύνη στα brands που έχουν παράδοση, έχουν διάρκεια στον χρόνο, είναι σαφώς premium με όλη την έννοια της λέξης και, το κυριότερο, αντανακλούν βαθύτερες αξίες που εκφράζουν τον βαθιά συνειδητοποιημένο καταναλωτή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η κατάσταση στην αγορά αποκαθίσταται ταχύτερα όσον αφορά στις premium προτάσεις. Σε αυτό να σημειώσουμε ωστόσο πως συνέβαλε σημαντικά και μια σειρά νομοθετικών αλλαγών που έγιναν στη χώρα μας και, βεβαίως, η σταθερότητα στην οικονομία που δημιούργησε μία άλλη προοπτική σε όλα τα επίπεδα. Μια σειρά αλλαγών, όπως η κατάργηση του φόρου πολυτελείας, ο επαναπροσδιορισμός των δεδομένων για φορολόγηση αυτοκινήτων εταιρικής χρήσης, συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία ενός πιο ξεκάθαρου και πολύ πιο ευοίωνου περιβάλλοντος για την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. 

- Ποια είναι η θέση και ποια μοντέλα αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από τις μάρκες Jaguar και Land Rover το προσεχές διάστημα;

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, εταιρεία με ιστορία άνω των 100 ετών, η οποία κατέχει ηγετική θέση στους τομείς διανομής και υποστήριξης προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ελληνική αγορά, συμπεριλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση ως στρατηγική προτεραιότητά της. Δεν είναι τυχαίο ότι, η εταιρεία μας, επίσημος Εισαγωγέας της Jaguar Land Rover (JLR) στη χώρα, είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με την JLR στην επίτευξη των επιμέρους στόχων αναφορικά με την  ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η JLR έχει δώσει, χρόνια τώρα, το δικό της, ιδιαίτερο, στίγμα στον τομέα αυτό. Θα τολμούσα να πω πως καθορίζει, σε έναν μεγάλο βαθμό, και τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναφορικά με τα premium brands. Να σας θυμίσω πως η I-PACE ήταν το πρώτο premium αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ από το 2025 η Jaguar θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό brand που θα επανασυστηθεί στο κοινό και θα ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχυ στην κατηγορία. Η JLR επαναπροσδιορίζει εδώ και καιρό την ηγετική της θέση σε διεθνές επίπεδο, ώστε τα τέσσερα brands (Range Rover, Defender, Discovery, Jaguar), με τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα, να ανταποκρίνονται στις υψηλές προσδοκίες και του πιο απαιτητικού κοινού.

Στόχος είναι, όλα τα αυτοκίνητα Range Rover, Defender και Discovery να γίνουν έως το τέλος της δεκαετίας αμιγώς ηλεκτρικά, κάνοντας την αρχή με το Range Rover το 2024 κι ακολουθώντας με άλλα 5 πλήρως εξηλεκτρισμένα μοντέλα έως το 2026. Οι στόχοι, άλλωστε, που έχουν τεθεί από την JLR διεθνώς, ταυτίζονται με τις πιο φιλόδοξες επιστημονικές απαιτήσεις για μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μείωση των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2030 σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και λειτουργίας της JLR κατά 54% σε σύγκριση με το 2019 μας φέρνει ακόμη πιο κοντά στον στόχο να έχουμε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2039. 

- Πώς κινείται από πλευράς πωλήσεων το νέο LandRover Defender, το οποίο βλέπουμε αρκετά στους αθηναϊκούς – κυρίως – δρόμους;

Η ανταπόκριση του ιδιαίτερα απαιτητικού κοινού στο οποίο απευθύνεται το Defender είναι ήδη εξαιρετικά υψηλή. Όσοι είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν ή το έχουν ήδη αποκτήσει, μας μεταφέρουν εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε κάθε οδηγό, άνδρα ή γυναίκα, σε κάθε συνθήκη, εντός ή εκτός πόλης, πετυχαίνοντας να έχει διαμορφώσει μια δική του, ιδιαίτερη, κατηγορία. Ένα premium αυτοκίνητο με μοναδική ιστορία εδώ και 75 χρόνια, το οποίο ωστόσο, αξιοποιώντας τα στοιχεία από το παρελθόν, όρισε το όχημα του μέλλοντος. Το Defender είναι ένα αυτοκίνητο με μοναδικές ικανότητες, πρωτοπόρες τεχνολογίες και λειτουργίες που το καθιστούν το πιο δυνατό και ικανό Defender που κατασκευάστηκε ποτέ. Μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε δυσκολία, σε οποιοδήποτε τερέν, υπό οποιαδήποτε ακραία καιρική συνθήκη, τις οποίες δυστυχώς με την κλιματική αλλαγή βλέπουμε ολοένα και συχνότερα. Το αυτοκίνητο του μέλλοντος είναι εδώ, έχει διακριτική και υψηλού επιπέδου πολυτέλεια και μοναδικές ικανότητες που θα εκπλήξουν όποιον το οδηγήσει. 

- Ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος προσέγγισης των υποψήφιων ιδιοκτητών πολυτελών αυτοκινήτων σήμερα;

Κατά τη γνώμη μας, η απόκτηση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου σημαίνει πολλά περισσότερα από μία μοναδική καθημερινή οδηγική εμπειρία. Ο υποψήφιος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου της JLR έχει την ευκαιρία να γίνει ένα ξεχωριστό μέλος μίας οικογένειας που έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και, ταυτόχρονα, παραμένει μοναδικός. Γι’ αυτό και επιμένουμε τόσο στο να δίνουμε στον υποψήφιο ιδιοκτήτη την ευκαιρία να διαμορφώσει το αυτοκίνητο που εκφράζει τη μοναδική του προσωπικότητα και τις δικές του ξεχωριστές ανάγκες από τη μια και, από την άλλη, να έχει την ευκαιρία να απολαύσει όλα όσα προσδιορίζουν τις αξίες του κάθε μας brand. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες ενός Range Rover Sport, του πιο επιτυχημένου εμπορικά αυτοκινήτου μας, εκτός από το υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης που απολαμβάνουν, νιώθουν μέσω των δράσεων που οργανώνουμε πως είναι και μέλη μιας ξεχωριστής οικογένειας που έχει τις δικές της εμπειρίες, προσδοκίες, απαιτήσεις και standards. 

- Έχετε δει σημάδια εξομάλυνσης ως προς τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των παραγγελιών προς τους πελάτες σας;

Κάθε κύτταρο, να μου επιτραπεί η έκφραση, των αυτοκινήτων της JLR είναι και ένας υπολογιστής, ένα microchip. Η αλήθεια είναι πως τα προηγούμενα χρόνια, ιδίως λόγω της πανδημίας, δημιουργήθηκαν δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκάλεσαν καθυστερήσεις σε καθετί που καθορίζεται από την υψηλή τεχνολογία. Σε διεθνές επίπεδο, η κατάσταση βελτιώνεται διαρκώς, χωρίς να έχει πλήρως εξομαλυνθεί, όμως έχουμε ήδη ενδείξεις πως επανερχόμαστε σταδιακά στα προ Covid επίπεδα κατά το εξάμηνο που διανύουμε. Όπως σας προανέφερα, τα αυτοκίνητά μας έχουν μεγάλο βαθμό εξατομίκευσης κι επομένως θα υπάρχει πάντοτε ένας εύλογος χρόνος αναμονής. Το κοινό μας μάς έχει δείξει πως είναι πρόθυμο να περιμένει για ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στις δικές του ανάγκες και απαιτήσεις.  

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών (ΧΑ) από το 1999. Αναπτύσσει δε δράσεις και πρακτικές ωφέλιμες για το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση  (ΕSG), ακόμη πριν την ένταξή της στο ΧΑ και συμμετέχει ήδη στον σχετικό δείκτη "ATHEX ESG". Για την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η συμμετοχή της στον "ATHEX ESG" αποτελεί την πλέον επίσημη αναγνώριση των ενεργειών και των δράσεων της, οι οποίες αντανακλούν τη δέσμευσή της στην επίτευξη μιας σειράς στόχων που αφορούν στη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

* O Λεωνίδας Μισαλάκης είναι μέλος του CEO Clubs Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.