Λ. Μισαλάκης (Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ): Σε περιόδους κρίσης ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες

Λ. Μισαλάκης (Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ):  Σε περιόδους κρίσης ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες

Την ηλεκτροκίνηση ως στρατηγική προτεραιότητά της έχει θέσει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, επίσημος εισαγωγέας αυτοκινήτων Jaguar Land Rover στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο Διευθυντής Επιχειρηματικής Μονάδας Jaguar Land Rover, Λεωνίδας Μισαλάκης. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Μισαλάκη, έως το τέλος της δεκαετίας όλα τα αυτοκίνητα Range Rover, Defender και Discovery θα διατίθενται και ως αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ από το 2025 η Jaguar θα μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρικό brand.

Αναφορικά με την πορεία των πολυτελών αυτοκινήτων στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης ο ίδιος αναφέρει πως σε τέτοιες περιόδους ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες κι όπως χαρακτηριστικά σημειώνει "στην περίπτωση του αυτοκινήτου, έδειξε εμπιστοσύνη στα brands που έχουν παράδοση, έχουν διάρκεια στον χρόνο και είναι σαφώς premium". 

- Δεδομένου ότι οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης είχαν "χτυπηθεί" από την ευρύτερη κατάσταση στην Ελλάδα, ποια είναι αυτή τη στιγμή η εικόνα της κατηγορίας; Υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης;

Mετά την οικονομική κρίση που είχαμε στη χώρα μας, ακολούθησε η πανδημία που τάραξε συθέμελα και σε παγκόσμιο επίπεδο, όσα γνωρίζαμε σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η εμπειρία όμως μας έδειξε, κι εν συνεχεία μας το πιστοποίησαν και οι αριθμοί, πως σε περιόδους κρίσης ο καταναλωτής στρέφεται στις αναγνωρισμένες αξίες. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου, έδειξε εμπιστοσύνη στα brands που έχουν παράδοση, έχουν διάρκεια στον χρόνο, είναι σαφώς premium με όλη την έννοια της λέξης και, το κυριότερο, αντανακλούν βαθύτερες αξίες που εκφράζουν τον βαθιά συνειδητοποιημένο καταναλωτή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η κατάσταση στην αγορά αποκαθίσταται ταχύτερα όσον αφορά στις premium προτάσεις. Σε αυτό να σημειώσουμε ωστόσο πως συνέβαλε σημαντικά και μια σειρά νομοθετικών αλλαγών που έγιναν στη χώρα μας και, βεβαίως, η σταθερότητα στην οικονομία που δημιούργησε μία άλλη προοπτική σε όλα τα επίπεδα. Μια σειρά αλλαγών, όπως η κατάργηση του φόρου πολυτελείας, ο επαναπροσδιορισμός των δεδομένων για φορολόγηση αυτοκινήτων εταιρικής χρήσης, συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία ενός πιο ξεκάθαρου και πολύ πιο ευοίωνου περιβάλλοντος για την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. 

- Ποια είναι η θέση και ποια μοντέλα αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από τις μάρκες Jaguar και Land Rover το προσεχές διάστημα;

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, εταιρεία με ιστορία άνω των 100 ετών, η οποία κατέχει ηγετική θέση στους τομείς διανομής και υποστήριξης προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ελληνική αγορά, συμπεριλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση ως στρατηγική προτεραιότητά της. Δεν είναι τυχαίο ότι, η εταιρεία μας, επίσημος Εισαγωγέας της Jaguar Land Rover (JLR) στη χώρα, είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με την JLR στην επίτευξη των επιμέρους στόχων αναφορικά με την  ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η JLR έχει δώσει, χρόνια τώρα, το δικό της, ιδιαίτερο, στίγμα στον τομέα αυτό. Θα τολμούσα να πω πως καθορίζει, σε έναν μεγάλο βαθμό, και τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναφορικά με τα premium brands. Να σας θυμίσω πως η I-PACE ήταν το πρώτο premium αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ από το 2025 η Jaguar θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό brand που θα επανασυστηθεί στο κοινό και θα ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχυ στην κατηγορία. Η JLR επαναπροσδιορίζει εδώ και καιρό την ηγετική της θέση σε διεθνές επίπεδο, ώστε τα τέσσερα brands (Range Rover, Defender, Discovery, Jaguar), με τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα, να ανταποκρίνονται στις υψηλές προσδοκίες και του πιο απαιτητικού κοινού.

Στόχος είναι, όλα τα αυτοκίνητα Range Rover, Defender και Discovery να γίνουν έως το τέλος της δεκαετίας αμιγώς ηλεκτρικά, κάνοντας την αρχή με το Range Rover το 2024 κι ακολουθώντας με άλλα 5 πλήρως εξηλεκτρισμένα μοντέλα έως το 2026. Οι στόχοι, άλλωστε, που έχουν τεθεί από την JLR διεθνώς, ταυτίζονται με τις πιο φιλόδοξες επιστημονικές απαιτήσεις για μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μείωση των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2030 σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και λειτουργίας της JLR κατά 54% σε σύγκριση με το 2019 μας φέρνει ακόμη πιο κοντά στον στόχο να έχουμε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2039. 

- Πώς κινείται από πλευράς πωλήσεων το νέο LandRover Defender, το οποίο βλέπουμε αρκετά στους αθηναϊκούς – κυρίως – δρόμους;

Η ανταπόκριση του ιδιαίτερα απαιτητικού κοινού στο οποίο απευθύνεται το Defender είναι ήδη εξαιρετικά υψηλή. Όσοι είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν ή το έχουν ήδη αποκτήσει, μας μεταφέρουν εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε κάθε οδηγό, άνδρα ή γυναίκα, σε κάθε συνθήκη, εντός ή εκτός πόλης, πετυχαίνοντας να έχει διαμορφώσει μια δική του, ιδιαίτερη, κατηγορία. Ένα premium αυτοκίνητο με μοναδική ιστορία εδώ και 75 χρόνια, το οποίο ωστόσο, αξιοποιώντας τα στοιχεία από το παρελθόν, όρισε το όχημα του μέλλοντος. Το Defender είναι ένα αυτοκίνητο με μοναδικές ικανότητες, πρωτοπόρες τεχνολογίες και λειτουργίες που το καθιστούν το πιο δυνατό και ικανό Defender που κατασκευάστηκε ποτέ. Μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε δυσκολία, σε οποιοδήποτε τερέν, υπό οποιαδήποτε ακραία καιρική συνθήκη, τις οποίες δυστυχώς με την κλιματική αλλαγή βλέπουμε ολοένα και συχνότερα. Το αυτοκίνητο του μέλλοντος είναι εδώ, έχει διακριτική και υψηλού επιπέδου πολυτέλεια και μοναδικές ικανότητες που θα εκπλήξουν όποιον το οδηγήσει. 

- Ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος προσέγγισης των υποψήφιων ιδιοκτητών πολυτελών αυτοκινήτων σήμερα;

Κατά τη γνώμη μας, η απόκτηση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου σημαίνει πολλά περισσότερα από μία μοναδική καθημερινή οδηγική εμπειρία. Ο υποψήφιος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου της JLR έχει την ευκαιρία να γίνει ένα ξεχωριστό μέλος μίας οικογένειας που έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και, ταυτόχρονα, παραμένει μοναδικός. Γι’ αυτό και επιμένουμε τόσο στο να δίνουμε στον υποψήφιο ιδιοκτήτη την ευκαιρία να διαμορφώσει το αυτοκίνητο που εκφράζει τη μοναδική του προσωπικότητα και τις δικές του ξεχωριστές ανάγκες από τη μια και, από την άλλη, να έχει την ευκαιρία να απολαύσει όλα όσα προσδιορίζουν τις αξίες του κάθε μας brand. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες ενός Range Rover Sport, του πιο επιτυχημένου εμπορικά αυτοκινήτου μας, εκτός από το υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης που απολαμβάνουν, νιώθουν μέσω των δράσεων που οργανώνουμε πως είναι και μέλη μιας ξεχωριστής οικογένειας που έχει τις δικές της εμπειρίες, προσδοκίες, απαιτήσεις και standards. 

- Έχετε δει σημάδια εξομάλυνσης ως προς τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των παραγγελιών προς τους πελάτες σας;

Κάθε κύτταρο, να μου επιτραπεί η έκφραση, των αυτοκινήτων της JLR είναι και ένας υπολογιστής, ένα microchip. Η αλήθεια είναι πως τα προηγούμενα χρόνια, ιδίως λόγω της πανδημίας, δημιουργήθηκαν δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκάλεσαν καθυστερήσεις σε καθετί που καθορίζεται από την υψηλή τεχνολογία. Σε διεθνές επίπεδο, η κατάσταση βελτιώνεται διαρκώς, χωρίς να έχει πλήρως εξομαλυνθεί, όμως έχουμε ήδη ενδείξεις πως επανερχόμαστε σταδιακά στα προ Covid επίπεδα κατά το εξάμηνο που διανύουμε. Όπως σας προανέφερα, τα αυτοκίνητά μας έχουν μεγάλο βαθμό εξατομίκευσης κι επομένως θα υπάρχει πάντοτε ένας εύλογος χρόνος αναμονής. Το κοινό μας μάς έχει δείξει πως είναι πρόθυμο να περιμένει για ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στις δικές του ανάγκες και απαιτήσεις.  

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών (ΧΑ) από το 1999. Αναπτύσσει δε δράσεις και πρακτικές ωφέλιμες για το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση  (ΕSG), ακόμη πριν την ένταξή της στο ΧΑ και συμμετέχει ήδη στον σχετικό δείκτη "ATHEX ESG". Για την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η συμμετοχή της στον "ATHEX ESG" αποτελεί την πλέον επίσημη αναγνώριση των ενεργειών και των δράσεων της, οι οποίες αντανακλούν τη δέσμευσή της στην επίτευξη μιας σειράς στόχων που αφορούν στη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

* O Λεωνίδας Μισαλάκης είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.

Andrea Rotunno (ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού): Οι ανάγκες ρευστότητας δεν περιορίζονται σε περιόδους κρίσης

Η ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού έχει ήδη συμπληρώσει σχεδόν 2 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

Σχολή Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece: Αναβαθμίζοντας τις ικανότητες των μελών ΔΣ στην Ελλάδα στην Πράξη

Εν μέσω των συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθήκων διεθνώς, ο ρόλος του Διοικητικού Συμβουλίου γίνεται όλο και πιο απαιτητικός.

Πόλυ Λεονταρίδη (ITF Hellas): Καινοτομίες, Υψηλοί Στόχοι και Ανάπτυξη Ταλέντων

Έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η ITF Hellas θέτει νέους στόχους με μια διαρκώς εμπλουτιζόμενη γκάμα πρωτότυπων φαρμακευτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Αλέξης Δούκας (Optimal): Αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό

Με πολυετή πορεία στο χώρο των Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού η Optimal έχει φτάσει σήμερα να προσφέρει 360 εξειδικευμένες ποιοτικές και προσωποποιημένες υπηρεσίες, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξης Δούκας.

Gabor Bognar (TotalEnergies): Η Ελλάδα αποτελεί καλό παράδειγμα για την στρατηγική των πολλαπλών ενεργειών μας

Αλλά και την ισορροπημένη ενεργειακή μετάβαση, αναφέρει ο Gabor Bognar, Managing Director της TotalEnergies Marketing Hellas.

CEO Clubs Greece: Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας με τους ηγέτες του μέλλοντος

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα βιωματικής μάθησης που εστιάζει σε τρεις βασικές θεματικές.

Γιάννης Δημαράκης (Scotwork): Οι εμπορικές διαπραγματεύσεις είναι "τέχνη"

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σύγχρονο επιχειρείν είναι αναρίθμητες και στην πλειονότητά τους απαιτούν καλές διαπραγματευτικές δεξιότητες για να αντιμετωπιστούν.

Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Το 2023 ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης για τις πωλήσεις της Nespresso που προσβλέπει σε μια ακόμη καλή χρονιά το 2024.

Ανδρέας Πετρόπουλος (Convert Group): Ανάπτυξη εντός και εκτός Ευρώπης με στρατηγική, μέθοδο και κατάλληλη εταιρική κουλτούρα

Ο CEO της Convert Group αποκαλύπτει τους στόχους της εταιρείας για το τρέχον έτος, με αιχμή του δόρατος την καινοτόμο ΑΙ πλατφόρμα της που έχει ήδη παρουσία σε 21 χώρες και συνεχίζει να αναπτύσσεται.