"Η συνεργασία είναι το κλειδί της επιτυχίας" δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Stellar Travels, Κωνσταντίνος Τσοβίλης, ο οποίος εξηγεί πως στόχος της εταιρείας είναι "η δημιουργία και διατήρηση στρατηγικών συνεργασιών με οργανισμούς με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινές αξίες και όραμα, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να διαμορφώσουμε ένα καλύτερο μέλλον στο κλάδο για όλους." Παράλληλα, υπό το πρίσμα ότι η Stellar Travels έχει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, επισημαίνει οτι η δραστηριοποίηση σε διαφορετικούς κλάδους είναι ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία και η προσέγγισή μας επικεντρώνεται στη γρήγορη προσαρμογή, την εξειδίκευση και την καινοτομία.
- Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την ιστορία και το όραμα πίσω από τη δημιουργία της Stellar Travels;
Η Stellar Travels ιδρύθηκε το 2007, με την ονομασία Goldair Tourism, κάτω από την ομπρέλα του Όμιλου εταιρειών της Goldair Group, με κύρια δραστηριότητά της, τη διαχείριση επαγγελματικών ταξιδιών και εκδηλώσεων. Από την αρχή της λειτουργίας της επένδυσε συστηματικά στη σύνθεση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της, στην ανάπτυξη ουσιαστικών εμπορικών συνεργασιών και τελικά πέτυχε την εδραίωση μιας εξαιρετικά δυναμικής εταιρείας, με σημαντικό αποτύπωμα στην αγορά του Corporate και Marine Travel Management σε παγκόσμια εμβέλεια.
Η δέσμευσή μας να προσφέρουμε εξαιρετικές υπηρεσίες, η διαπραγματευτική ισχύς μας, η χρήση τεχνολογίας αιχμής και πάνω από όλα το αφοσιωμένο προσωπικό μας, την κατέστησαν μία από τις πλέον ανταγωνιστικές εταιρείες στον κλάδο μας.
Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε ένα κόσμο γεμάτο δυνατότητες για τις ανάγκες των επαγγελματικών ταξιδιών και εκδηλώσεων επιτρέποντάς στους πελάτες μας να επικεντρωθούν σε αυτό που έχει πραγματικά σημασία - την επίτευξη των στόχων τους!
Κινητήρια δύναμη για την πορεία ανάπτυξης και εδραίωσης της εταιρείας, αποτελεί επίσης, το όραμα της διοίκησης και του ανθρώπινου δυναμικού, για συνεχή αναβάθμιση και εξέλιξη.
Στο πλαίσιο αυτό και με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη ημέρα, η διοίκηση της εταιρείας, προχώρησε σε ένα σημαντικό βήμα, ανακοινώνοντας μέσα στο 2023 τη μετονομασία της σε Stellar Travels.
Μπορεί το όνομα να άλλαξε, η δέσμευσή μας για παροχή εξαιρετικών ταξιδιωτικών υπηρεσιών και αξέχαστων εμπειριών παραμένει αμετάβλητη. Η εταιρεία εξακολουθεί να απαρτίζεται από την ίδια διοίκηση, μετόχους και αφοσιωμένο προσωπικό, με μια νέα ταυτότητα που αντανακλά τη συνεχή ανάπτυξη και καινοτομία της.
Η ονομασία Stellar Travels αποτυπώνει τέλεια το ταξίδι της εξέλιξης μας και υποδηλώνει το λαμπρό μέλλον που έχουμε μπροστά μας. Όπως τα αστέρια στον νυχτερινό ουρανό, στοχεύουμε να τον φωτίζουμε προσφέροντας εξαιρετικές εμπειρίες.
Η αλλαγή αυτή επίσης ενίσχυσε το σκοπό μας, ο οποίος είναι να συνεχίσουμε να αποτελούμε έναν σημαντικό στρατηγικό παίκτη στον χώρο, υλοποιώντας δράσεις, ενδυναμώνοντας συνεργασίες και αξιοποιώντας χρηματοδοτικά εργαλεία για να φέρουμε υπεραξία στο τουριστικό προϊόν και όχι μόνο.
- Η Stellar Travels δραστηριοποιείται σε αρκετούς διαφορετικούς κλάδους. Ποιες είναι οι στρατηγικές που χρησιμοποιείτε για την αντιμετώπιση των ξεχωριστών προκλήσεων και ευκαιριών;
Η δραστηριοποίηση σε διαφορετικούς κλάδους είναι ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία και η προσέγγισή μας επικεντρώνεται στη γρήγορη προσαρμογή, την εξειδίκευση και την καινοτομία.
Οι κύριοι κλάδοι δράσης της Stellar Travels είναι τα Επαγγελματικά Ταξίδια, Ταξίδια & Εκδηλώσεις Κινήτρων, Διαχείριση Εισερχόμενου Τουρισμού (DMC), Εταιρικές Εκδηλώσεις, Ταξίδια & Εκδηλώσεις Team Building, & Marine Travel Management.
Αρχικά λοιπόν είναι σημαντικό να κατανοούμε σε βάθος κάθε κλάδο που εξυπηρετούμε. Αυτό περιλαμβάνει συνεχή έρευνα αγοράς, ενημέρωση σχετικά με τις νέες τάσεις και συνεργασία με ειδικούς.
Στη συνέχεια, για να αντιμετωπίζουμε με επιτυχία τις προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν, διαθέτουμε εξειδικευμένες ομάδες αφιερωμένες σε κάθε τομέα στον οποίο δραστηριοποιούμαστε. Αυτές οι ομάδες διαθέτουν την τεχνογνωσία που απαιτείται για να προσφέρουμε εξατομικευμένες λύσεις αφού αναγνωρίζουμε ότι ένα "μέγεθος" δεν ταιριάζει σε όλες τις ανάγκες.
Οι επιχειρήσεις εξελίσσονται, έτσι και οι στρατηγικές μας. Παραμένουμε ευέλικτοι, έτοιμοι να προσανατολιστούμε κατάλληλα για να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις και να εκμεταλλευτούμε τις αναδυόμενες ευκαιρίες, με σκοπό να προσφέρουμε εξαιρετική ποιότητα υπηρεσιών στους πελάτες μας σε όλο το φάσμα.
- Πώς έχει εξελιχθεί ο κλάδος της διαχείρισης επαγγελματικών ταξιδιών τα τελευταία χρόνια και ποιες είναι οι κύριες τάσεις που έχουν εμφανιστεί; Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία για να ανταποκριθεί σε αυτές τις αλλαγές;
Ο κλάδος μας έχει δει σημαντική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια, με γνώμονα τις αλλαγές στην τεχνολογία, τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και τα παγκόσμια γεγονότα. Έχουν προκύψει αρκετές νέες τάσεις και η εταιρεία μας έχει προσαρμόσει τη στρατηγική της για να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις αλλαγές αυτές. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι, έχουμε επενδύσει στην τεχνολογική αναβάθμιση των συστημάτων που χρησιμοποιούμε με σκοπό τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας π.χ. στις κρατήσεις, την παρακολούθηση ταξιδιών αλλά και την επικοινωνία με τους ταξιδιώτες. Ακόμη, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων και το απόρρητο ενσωματώσαμε ειδικά μέτρα για την προστασία των δεδομένων των πελατών μας και είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι τόσο με τους διεθνείς κανονισμούς, όπως προβλέπει η εγχώρια νομοθεσία, όσο και του εκάστοτε προορισμού.
Επιπλέον, οι πελάτες μας αναζητούν ολοένα και περισσότερο προσωποποιημένες εμπειρίες "κομμένες και ραμμένες" στους στόχους και τις ανάγκες του οργανισμού τους π.χ. τη διοργάνωση team building ταξιδιών και δραστηριοτήτων, καθιστώντας απαραίτητη την περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων που μας παρέχονται για την εξατομίκευση και μέγιστη αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε.
Ένα ακόμα σημαντικό μέρος της στρατηγικής μας είναι ότι εφαρμόζουμε ισχυρά πρωτόκολλα διαχείρισης κινδύνου για την ασφάλεια και φροντίδα των πελατών μας, την παροχή ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο και τη γρήγορη ανταπόκριση του ανθρώπινου δυναμικού μας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Τέλος, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επεκτείνονται παγκοσμίως, η διαχείριση των διεθνών ταξιδιών έχει γίνει πιο περίπλοκη. Σαν εταιρεία πρέπει να είμαστε σε θέση να εξυπηρετούμε και αιτήματα όπως την ανταλλαγή συναλλάγματος, άδειες διαμονής και να είμαστε ενήμεροι ακόμα και για τις πολιτιστικές συνθήκες των προορισμών που προτείνουμε.
- Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον και πώς βλέπει τον ρόλο της στην εξέλιξη των αγορών που δραστηριοποιείται;
Η Stellar Travels οραματίζεται ένα μέλλον όπου θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρος και μια ισχυρή δύναμη στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών και εκδηλώσεων. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να οδηγεί θετικές αλλαγές και καινοτομίες διαδραματίζοντας παράλληλα κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται. Αυτό σημαίνει να είμαστε στην πρώτη γραμμή τεχνολογικά, να εξερευνούμε συνεχώς τρόπους για να βελτιώνουμε την εμπειρία των ταξιδιωτών, να εκσυγχρονίζουμε τις διαδικασίες και να παρέχουμε στους πελάτες μας λύσεις αιχμής.
Επιπλέον, η κύρια εστίασή μας είναι η δημιουργία εξαιρετικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Πιστεύουμε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια και οι εκδηλώσεις πρέπει να υπερβαίνουν τα logistics. Οι λύσεις μας πρέπει να εμπνέουν, να είναι ουσιαστικές και να αφήνουν μόνιμες εντυπώσεις. Έτσι μελετάμε συνεχώς και προσαρμόζουμε τις εμπειρίες ταξιδιών και εκδηλώσεων στις προτιμήσεις και ανάγκες του κάθε πελάτη.
Τέλος, η συνεργασία είναι το κλειδί της επιτυχίας. Στόχος μας είναι η δημιουργία και διατήρηση στρατηγικών συνεργασιών με οργανισμούς που μοιραζόμαστε κοινές αξίες και όραμα, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να διαμορφώσουμε ένα καλύτερο μέλλον στο κλάδο για όλους.
- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;
Το να είσαι Διευθύνων Σύμβουλος είναι ένας συναισθηματικά φορτισμένος ρόλος. Είναι μια θέση η οποία φέρει τεράστιο βάρος ευθύνης, όχι μόνο για την επιτυχία της εταιρείας αλλά και για την ευημερία των εργαζομένων της. Αυτό συχνά φέρνει μια αίσθηση πίεσης και ακόμη και άγχος. Για να το διαχειριστώ αυτό, βασίζομαι σε ένα ισχυρό δίκτυο υποστήριξης, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας μου και των συμβούλων μου, για να μοιραστώ τις ανησυχίες μου και να ζητήσω συμβουλές ειδικά στη λήψη σκληρών αποφάσεων η οποία είναι μια βασική πτυχή του ρόλου του CEO. Ακόμη, πριν από κάθε μεγάλη απόφαση μελετάω τα δεδομένα, ανάλογα την περίπτωση και συμβουλεύομαι ειδικούς, διασφαλίζοντας έτσι ότι ευθυγραμμίζεται με το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας.
Επίσης, είναι σημαντικό να έχεις αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία σε αυτόν τον ρόλο. Πάντα θα υπάρχουν αναπόφευκτες δυσκολίες και η διατήρηση μιας θετικής προοπτικής είναι ζωτικής σημασίας. Αντλώ έμπνευση από τα επιτεύγματα της εταιρείας μας, την αφοσίωση της ομάδας μας και το όραμά μας για το μέλλον. Γιορτάζουμε μικρές και μεγάλες νίκες και υπενθυμίζω στον εαυτό μου ότι ακόμα και οι αποτυχίες είναι ευκαιρίες ανάπτυξης ενθαρρύνοντας την ομάδα να τις προσεγγίσει με νοοτροπία προσανατολισμένη στη λύση και όχι στο πρόβλημα.
Επιπρόσθετα, ως Διευθύνων Σύμβουλος, είναι πολύ σημαντική για μένα η επαφή με τα συναισθήματα και τις ανάγκες των εργαζομένων μας. Αυτό περιλαμβάνει την εξάσκηση και καλλιέργεια της ενσυναίσθησης μέσα στον οργανισμό. Προσπαθώ να ακούω και να εμπλέκομαι ενεργά στις καθημερινές εργασίες έτσι ώστε να υπάρχει μια ανοιχτή και υποστηρικτική εργασιακή κουλτούρα η οποία θα ενισχύσει την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας μας.
Τέλος, ο επιχειρηματικός κόσμος είναι σκληρός και η υπομονή είναι απαραίτητη. Αγκαλιάζω την αλλαγή και η προσαρμοστικότητα είναι μονόδρομος. Όταν αντιμετωπίζω την αβεβαιότητα, υπενθυμίζω στον εαυτό μου να κινούμαι με υπομονή και σύνεση, προκειμένου να επιλέξω την εφαρμογή καλά μελετημένων στρατηγικών που θα οδηγήσουν στις καλύτερες δυνατές λύσεις ανά περίπτωση. Παρόλα αυτά, ο ενθουσιασμός, η έμπνευση και ικανοποίηση που προέρχεται από την καθοδήγηση μιας εταιρείας προς τους στόχους της είναι ένα μοναδικό συναίσθημα, το οποίο αξίζει και με το παραπάνω.
- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;
Η πανδημία υπήρξε αναμφισβήτητα μεταμορφωτική! Άλλαξε τόσο την οργανωτική κουλτούρα, όσο και τον ρόλο της ηγεσίας.
Επιτάχυνε την υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας κατά αρκετά χρόνια. Η απομακρυσμένη εργασία, οι εικονικές συναντήσεις και τα εργαλεία ψηφιακής συνεργασίας έγινανκανόνας μέσα σε μια νύχτα. Αυτή η αλλαγή όχι μόνο άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε, αλλά επιπλέον έκανε τους οργανισμούς πιο ευέλικτους. Οι ηγέτες έπρεπε να προσαρμοστούν στη διαχείριση απομακρυσμένων ομάδων, εστιάζοντας στα αποτελέσματα και όχι τόσο στη φυσική παρουσία.
Η εξ αποστάσεως εργασία αποτελεί πλέον μόνιμο χαρακτηριστικό του εργασιακού τοπίου. Έχει αναδιαμορφώσει την οργανωτική κουλτούρα προάγοντας την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αλλά και τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Υπογράμμισε τη σημασία της ευημερίας και των μεν και των δε και εξέθεσε ευπάθειες στα επιχειρηματικά μοντέλα. Οι οργανισμοί δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην ψυχική και σωματική υγεία, προσφέροντας πόρους και υποστήριξη. Είναι θετικό ότι αρκετές εταιρείες επαναπροσδιόρισαν τον σκοπό και τις αξίες τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εστιάζοντας στην κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιμότητα. Αυτή η αλλαγή στην κουλτούρα ευθυγραμμίζεται με τις εξελισσόμενες κοινωνικές προσδοκίες και οι ηγέτες διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην προάσπιση αυτών των αξιών.
Επιπλέον, η αποτελεσματική επικοινωνία έχει καταστεί πρωταρχικής σημασίας και τα ψηφιακά κανάλια έχουν γίνει απαραίτητα για τον σκοπό αυτό. Η πανδημία τόνισε την ανάγκη για προσαρμοστικότητα. Οι οργανισμοί πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για μελλοντικές αναταραχές. Οι ηγέτες πρέπει να εξελίσσονται συνεχώς, να αναπτύσσουν στρατηγικές και σχέδια διαχείρισης κρίσεωνπαραμένοντας πιστοί στις αξίες και τον σκοπό τους.
- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;
Το να γίνεις Διευθύνων Σύμβουλος είναι ένα ανταποδοτικό αλλά και προκλητικό ταξίδι που απαιτεί αφοσίωση, αρχές, ανάπτυξη δεξιοτήτων και θετική στάση ζωής.
Με βάση τη δική μου εμπειρία, είναι σημαντικό να θέσει εξαρχής σαφείς και εφικτούς στόχους καθώς το να έχει έναν ξεκάθαρο προορισμό βοηθά στο να χαράξει και μια επιτυχημένη πορεία.
Να επενδύει συνεχώς χρόνο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενημέρωση για τις τάσεις του κλάδου και τις πρακτικές ηγεσίας, κατανοώντας έτσι τη δυναμική της αγοράς και συμμετέχοντας στον στρατηγικό σχεδιασμό. Να θυμάται ότι το ταξίδι είναι συχνά γεμάτο με αναποδιές και δυσκολίες. Η μάθηση τόσο από τις επιτυχίες όσο και από τις αποτυχίες είναι εξαιρετικά σημαντική.
Να αναζητάει καθοδήγηση από άτομα που έχουν πετύχει και να μαθαίνει από τις εμπειρίες τους. Ένας μέντορας μπορεί να προσφέρει πολύτιμες γνώσεις και υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Να εστιάσει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η αποτελεσματική επικοινωνία, η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα και η λήψη αποφάσεων. Το να είσαι ηγέτης δεν είναι μόνο η διαχείριση, έχει να κάνει κυρίως με την έμπνευση και την ενδυνάμωση των άλλων.
Να είναι σε ετοιμότητα και να μην αποφεύγει τις προκλήσεις. Συχνά παρέχουν τις καλύτερες ευκαιρίες για ανάπτυξη.
Επίσης, η δικτύωση με επαγγελματίες σε διαφορετικούς κλάδους και υπόβαθρα είναι κλειδί. οικοδόμηση του κατάλληλου δικτύου μπορεί να ανοίξει πόρτες σε νέες ευκαιρίες και προοπτικές. Να μην περιμένει να έρθουν μόνες τους οι ευκαιρίες. Να τις δημιουργεί όταν είναι εφικτό.
Το να γίνει κάποιος/α CEO χρειάζεται υπομονή και επιμονή για να κερδίσει την εμπιστοσύνη τόσο των εργαζόμενων του οργανισμού όσο και των πελατών του. Κάπου διάβασα ότι το μυστικό της επιτυχίας είναι 1% Τύχη, 1% ταλέντο και 98% σκληρή δουλειά και συμφωνώ απόλυτα! Don’t give up λοιπόν!
- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μίας CEO με τους πελάτες του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;
Σίγουρα, οι αρχές που διέπουν τις σχέσεις CEO-πελάτη ήταν πάντα θεμελιώδεις για την επιτυχία μιας εταιρείας. Ωστόσο, η πανδημία έχει προκαλέσει αλλαγές και σε αυτό το πλαίσιο.
Η κύρια αρχή ενός CEO είναι να βάζει πάντα τις ανάγκες και την ικανοποίηση του πελάτη στο επίκεντρο των επιχειρηματικών αποφάσεων. Η πανδημία έχει αυξήσει τη σημασία της κατανόησης των εξελισσόμενων αναγκών αλλά και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας. Η ανοιχτή και διαφανής επικοινωνία είναι απαραίτητη, ειδικά σε περιόδους αβεβαιότητας. Επίσης, η πανδημία τόνισε τη σημασία της γρήγορης ανταπόκρισης στις ταχέως μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών μας, την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μέσω ειλικρινών και ηθικών πρακτικών και τη γνώση ότι η εταιρεία έχει στο επίκεντρό της τα καλύτερα συμφέροντά τους. Η προσωποκεντρική προσέγγιση και η υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση τους και τη βελτίωση των εμπειριών τους ήταν απαραίτητη για να διατηρήσουμε τις μακροπρόθεσμες συνεργασίες μας οι οποίες φυσικά στηρίζονται στις κοινές αξίες και των δύο μερών. Επίσης, η αναγνώριση της σχέσης των εργαζομένων με τους πελάτες της εταιρείας από τον CEO είναι αναγκαία για την προσφορά εξαιρετικών εμπειριών και υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα.
Αυτό που θέλω να πω με τα παραπάνω είναι ότι οι αρχές που διέπουν τις σχέσεις Διευθύνοντος Συμβούλου - Πελάτη παραμένουν αμετάβλητες, αλλά η πανδημία ενίσχυσε την ανάγκη για μεγαλύτερη έμφαση στην ενσυναίσθηση, την προσαρμοστικότητα, τη διαφάνεια, την εμπιστοσύνη και την ουσιαστική κάλυψη των αναγκών της αγοράς. Οι CEOs πρέπει να οδηγήσουν τους οργανισμούς τους στην ευθυγράμμιση με αυτές τις αρχές για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών τους.
- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;
Η αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων έχει τεράστια σημασία στον κλάδο των ταξιδιών και εκδηλώσεων και τα πρόσφατα παγκόσμια γεγονότα έχουν υπογραμμίσει τον κρίσιμο ρόλο της.
H Stellar Travels δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην ετοιμότητα και έχουμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να την διασφαλίσουμε. Η πραγματοποίηση αξιολογήσεων κινδύνου και ο σχεδιασμός πιθανών σεναρίων κρίσης μέσα από την ανάλυση γεωπολιτικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών και σχετικών με την υγεία παραγόντων, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις δραστηριότητές μας. Η οργάνωση ειδικών ομάδων, μέσα από διαφορετικούς τομείς της εταιρείας, για την εκτέλεση σχεδίων απόκρισης και τη διασφάλιση συντονισμένων κινήσεων κατά τη διάρκεια των κρίσεων. Η δημιουργία καθορισμένων πρωτόκολλων επικοινωνίας για την έγκαιρη και καλή επικοινωνία με υπαλλήλους, πελάτες και συνεργάτες. Η διατήρηση ισχυρών συνεργασιών με τους προμηθευτές μας, οι οποίες μας επιτρέπουν γρήγορο συντονισμό και υποστήριξη όταν χρειαστεί, αλλά και η λήψη μέτρων πρόληψης όπως η προστασία των ευαίσθητων δεδομένων και η αντιμετώπιση απειλών στον κυβερνοχώρο.
Προτεραιότητά μας επίσης είναι να παρέχουμε εξαιρετική υποστήριξη κατά τη διάρκεια των κρίσεων όπως επανακράτηση, ταξιδιωτικές συμβουλές και βοήθεια έκτακτης ανάγκης για τους ταξιδιώτες.
Μετά από κάθε κρίση, μικρή ή μεγάλη, πραγματοποιούμε ανασκόπηση της απάντησής μας σε αυτή και αξιολογούμε τις υπηρεσίες μας έτσι ώστε να γινόμαστε καλύτεροι και να ενισχύουμε συνεχώς τις ικανότητές μας για τη διαχείριση τους.
Στόχος μας δεν είναι μόνο η αποτελεσματική αντιμετώπισή τους, αλλά και η έξοδος από αυτές ισχυρότεροι και καλύτερα εξοπλισμένοι για το μέλλον.
- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;
Η προσωπική ενασχόληση του Διευθύνοντος Συμβούλου με κοινωνικά ζητήματα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Αν και δεν αποτελεί επίσημη προϋπόθεση για τη θέση αυτή, αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως σημαντική πτυχή της ηγεσίας στον σημερινό κόσμο. Είναι αναπόσπαστο μέρος της υπεύθυνης και ηθικής ηγεσίας και στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι ο οργανισμός ενδιαφέρεται για την ευρύτερη κοινότητα, ακόμη και πέρα από τα άμεσα συμφέροντα του.
Να μη ξεχνάμε επίσης, ότι τα κοινωνικά ζητήματα, όπως η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και η κοινωνική ευημερία, μας αφορούν όλους και συνδέονται στενά με τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των οργανισμών και της καθημερινής ζωής. Οι CEOs πρέπει να λαμβάνουν υπόψη αυτούς τους παράγοντες στην ηγεσία τους και κατέχοντας ήδη υψηλή θέση μπορούν να αξιοποιήσουν την επιρροή, τους πόρους και τα δίκτυά τους για να έχουν θετικό αντίκτυπο σε σχετικά ζητήματα.
Ακόμα και σε πιο μικρό πλαίσιο, οι CEOs λειτουργούν συχνά και ως πρότυπα για τους εργαζόμενους. Όταν λοιπόν ασχολούνται οι ίδιοι/ες προσωπικά με κοινωνικά ζητήματα, προωθεί μια κουλτούρα κοινωνικής ευαισθητοποίησης εντός του οργανισμού που μόνο καλό μπορεί να κάνει στη κοινωνία που ζούμε.
Ο Κωνσταντίνος Τσοβίλης είναι μέλος του CEO Clubs Greece