Αριάδνη Σωτηροπούλου (FRANKE): H ζήτηση για premium προϊόντα θα αυξηθεί

Αριάδνη Σωτηροπούλου (FRANKE): H ζήτηση για premium προϊόντα θα αυξηθεί

Αριάδνη Σωτηροπούλου FRANKE

Οι τάσεις αλλάζουν καθώς οι πελάτες εστιάζουν στην αξία και όχι μόνο στην τιμή αναφέρει η Αριάδνη Σωτηροπούλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Franke Hellas, η οποία συμπληρώνει ότι οι ξένες επενδύσεις αναμένεται να ενθαρρύνουν αυτή την τάση, καθώς η ζήτηση για premium προϊόντα θα αυξηθεί.

Επιπλέον, και όσον αφορά τη θέση του CEO σημειώνει πως είναι μεν εξαντλητική αλλά και γεμάτη έμπνευση με προκλήσεις καθώς και ευκαιρίες για θετική αλλαγή.

- Ποιοι είναι οι κύριοι πυλώνες ανάπτυξης της δραστηριότητάς σας το επόμενο διάστημα. Οι ιδιώτες πελάτες ή υπάρχει και πλάνο περαιτέρω ενίσχυσης των συνεργασιών σας με επαγγελματίες άλλων επιχειρήσεων;

Οι κύριοι στόχοι ανάπτυξης της δραστηριότητάς μας  το επόμενο διάστημα είναι:

Να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς μας στον κλάδο της κατασκευής που βρίσκεται σε ανάκαμψη, ενισχύοντας την παρουσία μας μέσω ενεργειών μάρκετινγκ και σύσφιξης σχέσεων. Να εστιάσουμε στην πώληση ολοκληρωμένων λύσεων συστημάτων κουζίνας στον τελικό καταναλωτή μέσω κατασκευαστικών εταιρειών, αρχιτεκτόνων και εσωτερικών σχεδιαστών για να κερδίσουμε προδιαγραφές έργων.

Να προωθήσουμε τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας της Franke που συνδυάζουν τεχνολογία, ψηφιακές λύσεις και βιώσιμη σχεδίαση προσφέροντας προϊόντα αιχμής. 

Η συνεπής υλοποίηση αυτών των στόχων μας θα επιτρέψει να διατηρήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην αγορά, αυξάνοντας το μερίδιο μας και τη δραστηριότητα μας.

- Τι αναζητούν οι πελάτες σας στην Ελλάδα; Δεδομένου ότι πρεσβεύετε μία ποιοτική και ίσως premium προσέγγιση ως προς τα προϊόντα σας, βλέπετε να αναπτύσσεται και να γνωρίζει μεγαλύτερη ζήτηση η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, δεδομένων και των ξένων επενδύσεων στη χώρα μας και στον οικιστικό τομέα;

Οι πελάτες μας στην Ελλάδα αναζητούν καινοτομία, ποιότητα, εξυπηρέτηση και αξιοπιστία. Αξίες που αποτελούν και τον άξονα του οράματος μας. 

Βλέπουμε ανάπτυξη της ζήτησης για premium προϊόντα, αν και με αργό ρυθμό. Ωστόσο, οι τάσεις αλλάζουν καθώς οι πελάτες εστιάζουν στην αξία και όχι μόνο στην τιμή.

Οι ξένες επενδύσεις αναμένεται να ενθαρρύνουν αυτή την τάση, καθώς η ζήτηση για premium προϊόντα θα αυξηθεί.

Είναι αισιόδοξο το κλίμα ως προς την ανάπτυξη των premium brands ιδιαίτερα τώρα που οι νέες κατασκευές κατοικιών περιλαμβάνουν κορυφαίους χώρους με έμφαση στο design και την αισθητική. Αυτό αναμένεται να δώσει ώθηση στη ζήτηση για υψηλής ποιότητας λύσεις κουζίνας. Ωστόσο, οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών προκαλούν αβεβαιότητα και καθιστούν τους καταναλωτές δύσπιστους, οπότε η αξιοπιστία και η σταθερότητα που εξασφαλίζει το premium brand της Franke γίνονται ακόμα πιο σημαντικές αξίες.

- Υπάρχει πλάνο περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου διανομής των προϊόντων σας, με αυτόνομα σημεία λιανικής με τη δική σας ταμπέλα;

Πιστεύουμε ότι η θεμελιώδης δύναμη της ανάπτυξης μας είναι το δίκτυο των συνεργατών μας, το οποίο το φροντίζουμε και το ενισχύουμε συνεχώς.

Αφουγκραζόμενοι την ανάγκη να έρθουμε σε άμεση επαφή με τον τελικό καταναλωτή, αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε αποκλειστικά showrooms, που θα λειτουργούν ως εκθεσιακοί χώροι για τα προϊόντα μας. Αυτό θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε και να εμπνεύσουμε τους τελικούς καταναλωτές για τις λύσεις μας.

Ωστόσο, τα showrooms δεν θα είναι σημεία άμεσης πώλησης. Αντίθετα, θα υποστηρίζουν το δίκτυο των διανομέων και συνεργατών μας, οι οποίοι θα εξακολουθούν να είναι ο βασικός τρόπος να φτάσουν τα προϊόντα μας στους τελικούς καταναλωτές.

Ελπίζουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την αξία και την υποστήριξη που προσφέρουμε στους συνεργάτες μας κερδίζοντας την άμεση επαφή με τον τελικό καταναλωτή.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Ως CEO, αισθάνομαι βαθιά ευθύνη απέναντι στην εταιρεία και τους ανθρώπους της. Το όραμα της ανάπτυξης και εξέλιξης της εταιρείας με γεμίζει αισιοδοξία αλλά και έντονη φιλοδοξία. Ωστόσο, η λήψη των αποφάσεων που απαιτούνται για τον σκοπό αυτό είναι πάντα εξαντλητική λόγω της αβεβαιότητας, των ανεπαρκών δεδομένων και των περιορισμένων επιλογών. Θέλω να είμαι σίγουρη ότι οδηγώ την εταιρεία στη σωστή κατεύθυνση. 

Προσπαθώ να διαχειριστώ αυτά τα συναισθήματα εστιάζοντας στη στρατηγική σκέψη, την ψυχραιμία και την ενσυναίσθηση. Η συνεχής βελτίωση είναι επιτακτική. Η θέση του CEO είναι εξαντλητική αλλά και γεμάτη έμπνευση με προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για θετική αλλαγή.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Για έναν CEO, η ενσωμάτωση της έννοιας "γηράσκω αεί διδασκόμενος" στην καθημερινότητά του πιστεύω πως θα πρέπει να είναι αυτονόητη.

Παρακολουθεί συνέδρια, διαβάζει βιβλία, ανταλλάσσει ιδέες με άλλα στελέχη της αγοράς και συζητά με συμβούλους για να εκπαιδεύεται συνεχώς. Μοιράζεται τις δικές του εμπειρίες και μαθαίνει από τις εμπειρίες άλλων CEO. Παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην αγορά για να μπορεί να αναπτύσσει στρατηγικά σχέδια και να αναπροσαρμόζεται έγκαιρα και με γρήγορα αντανακλαστικά.

Η συνεχής μάθηση και η ανταλλαγή ιδεών τον βοηθούν να βελτιώνεται στο ρόλο του ως Διευθύνων Σύμβουλος και να οδηγεί την εταιρεία του προς την επιτυχία, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου η τεχνολογία, οι τάσεις και οι ανάγκες των ανθρώπων αλλάζουν συνεχώς.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Σήμερα, σε μια αγορά εργασίας με έλλειψη ταλέντων και αυξημένο ανταγωνισμό για την προσέλκυση των καταλληλότερων υποψηφίων, ως επικεφαλής της οργάνωσης και πρότυπο ηγεσίας, ο CEO διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου στελεχών.

Διαμορφώνοντας μια ισχυρή εταιρική στρατηγική και κουλτούρα, που παρέχουν ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, μπορεί να προσελκύσει ικανά και φιλόδοξα στελέχη. Ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη και την πρόοδο των εργαζομένων, αναγνωρίζοντας το έργο τους και ανταμείβοντάς το κατάλληλα, μπορεί να διατηρήσει τα υφιστάμενα ταλέντα. Ταυτόχρονα, το προσωπικό παράδειγμα που παρέχει ως ηγέτης μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για τα στελέχη της εταιρείας.

-  Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Πιστεύω και προσπαθώ να λειτουργώ με το σκεπτικό πως "Κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στη δύναμη του παραδείγματος". Η ηγεσία μέσω του παραδείγματος αποφέρει τα μέγιστα αποτελέσματα. Ως CEO, πρέπει να τηρεί κανείς τα υψηλότερα πρότυπα και να κάνει πράξη τις αρχές που πρεσβεύει. Για αυτό θα συνιστούσα σε κάθε νέο στέλεχος:

- Να θέτει υψηλούς στόχους για τον εαυτό του, δείχνοντας τον δρόμο προς την επιτυχία.
- Να δουλεύει ακούραστα για να αποκτήσει τις γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζεται.
- Να χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες του, προσφέροντας καθοδήγηση και υποστήριξη.
- Να είναι ανοιχτός σε κριτική και βελτίωση, θέτοντας τον εαυτό του ως παράδειγμα προς μίμηση.
- Να χτίζει συνεχώς την αυτογνωσία μέσω της διαρκούς αυτοκριτικής.

Όλα αυτά θα τον βοηθήσουν να γίνει το πρότυπο ηγέτη που αναζητά, ικανό να οδηγήσει μια οργάνωση με στόχο και όραμα. Η ικανότητα να προσδίδεις έμπνευση μέσα από το παράδειγμά σου είναι τεράστιο πλεονέκτημα.

Η Αριάδνη Σωτηροπούλου είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.