Μ. Χαλκιαδάκης (Groupe SEB): Προτεραιότητα η δια βίου εκπαίδευση

Μ. Χαλκιαδάκης (Groupe SEB): Προτεραιότητα η δια βίου εκπαίδευση

Στη σημασία που έχει η δια βίου εκπαίδευση, η οποία όπως λέει είναι επιβεβλημένη για οποιοδήποτε στέλεχος επιθυμεί να παραμείνει ενεργό σε έναν επαγγελματικό κόσμο που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς, στέκεται ο Μανούσος Χαλκιαδάκης, γενικός διευθυντής του GROUPE SEB. 

Συμπληρώνει μεταξύ άλλων ότι το GROUPE SEB έχει θέσει σαν βασική προτεραιότητα τη διαρκή εκπαίδευση των στελεχών του σε παγκόσμιο επίπεδο προσφέροντας trainings & coaching sessions πάνω στις αλλαγές που επιτελούνται στο επιχειρείν.

- Εκτός από τις μάρκες Tefal και Rowenta, Moulinex και Krups που αποτελούν τα ισχυρά χαρτιά σας στην ελληνική αγορά, υπάρχει πλάνο να φέρετε κάποια άλλη από τις μάρκες σας που διακινούνται στο εξωτερικό όπως η εταιρεία εξοπλισμού ειδών κουζίνας "Ιmusa” ή κάποια άλλη;

Το GROUPE SEB είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στην παραγωγή και διακίνηση οικιακών και μικρών ηλεκτρικών συσκευών. Μάλιστα είναι μια multibrand εταιρεία, έχοντας στο portfolio της περισσότερες από 30 μάρκες, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει στρέψει διεθνώς το ενδιαφέρον της και στον τομέα των επαγγελματικών συσκευών που απευθύνονται στο κανάλι HORECA, μέσω πολλαπλών εξαγορών, εταιρειών με ήδη καταξιωμένα brands.

Για την περιοχή ευθύνης μας που περιλαμβάνει Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, όπου ακολουθούμε την ίδια multibrand strategy με ιδιαίτερη επιτυχία αφού σημειώνουμε ανάπτυξη κάθε έτος, η στρατηγική απόφαση για το άμεσο μέλλον είναι να κάνουμε focus και να ενδυναμώσουμε περαιτέρω τα 4 διεθνή brands που αναφέρατε. Προφανώς, αυτό δεν σημαίνει ότι προδικάζουμε το απώτερο μέλλον. Οι εξελίξεις στα καταναλωτικά trends και στη δυναμική των καναλιών διανομής είναι ραγδαίες και έχοντας το πλεονέκτημα ενός τεράστιου portfolio μαρκών και προϊόντων που μπορούν να καλύψουν όλες τις καταναλωτικές ανάγκες, είμαστε σε επαγρύπνηση ώστε να αδράξουμε κάθε ευκαιρία που θα παρουσιαστεί.

- Ποια είναι αυτή τη στιγμή η διείσδυση του SEB Groupe στην Ελλάδα στις αλυσίδες των ελληνικών σούπερ μάρκετ και τι προοπτικές παρουσιάζει για εσάς η αγορά των προϊόντων bazaar στην οποία εντάσσονται οι δικοί σας κωδικοί;

Η σταθμισμένη διανομή των προϊόντων μας και ειδικά των οικιακών σκευών, στο κανάλι των Super Markets ξεπερνάει το 70%, δεδομένου ότι έχουμε συνεργασία με τις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες. Όσον αφορά την ίδια την κατηγορία bazaar, θεωρώ ότι έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον τόσο για το λιανεμπόριο όσο και για εμάς ως προμηθευτής. Έπειτα από την περίοδο των lockdowns που οι τζίροι των Super Markets εκτοξεύτηκαν, διαφαίνεται μια κάμψη στο αυξητικό trend των πωλήσεων των FMCGs, επομένως για τις αλυσίδες τα είδη bazaar αποτελούν την ευκαιρία ανάπτυξης. Από την πλευρά μας, το συγκεκριμένο κανάλι παρουσιάζει ένα σοβαρό πλεονέκτημα, τον υψηλό ρυθμό επισκεψιμότητας των πελατών και τη διάθεση ανάλογου χώρου για την προβολή των καινοτομιών των προϊόντων μας, τα οποία ενώ δεν ανήκουν στα κλασσικά FMCGs συγγενεύουν τουλάχιστον με ορισμένα από αυτά ως προς την κινητικότητα και το απόθεμα, προσφέροντας περιθώρια για αξιοσημείωτες επιδόσεις.

- Ποιο κανάλι είναι αυτό που εισφέρει το σημαντικότερο μέρος του τζίρου στην SEB Groupe στην Ελλάδα; Είναι τα σούπερ μάρκετ ή τα καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών συσκευών;

Σαφέστατα είναι τα καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών συσκευών, αφού άλλωστε αποτελούν τον ξεκάθαρο προορισμό του καταναλωτή για τέτοιου είδους αγορές. Πάραυτα, υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων, όπως τα οικιακά σκεύη, που η συνεισφορά των Super Markets είναι ιδιαίτερα σημαντική και με εξαιρετικά αυξητικές τάσεις.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Το κυρίαρχο αίσθημα είναι αυτό της ευθύνης, πρωταρχικά για την ασφάλεια και ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού αλλά και για την πορεία και ανάπτυξη της εταιρείας δεδομένης της δέσμευσης έναντι των μετόχων. Από το αίσθημα αυτό πηγάζουν και όλα τα υπόλοιπα συναισθήματα, θετικά και αρνητικά, ανάλογα με την περίοδο και τη φάση που διανύει το εξωτερικό περιβάλλον ή/και ο οργανισμός. Το σίγουρο είναι ότι ένας CEO βιώνει όλα τα παραπάνω σε υπερθετικό βαθμό, λόγω ακριβώς της ευθύνης που φέρει. Η ενδεδειγμένη – για εμένα- διαχείριση σε έντονες στιγμές είναι η μερική αποστασιοποίηση, "ένα βήμα πίσω" για την καλύτερη αξιολόγηση της κατάστασης και την ψύχραιμη αντιμετώπιση της.

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του/της;

Θεωρώ ότι η σχέση είναι ουσιαστικά αντίστροφη, αλλά σίγουρα αλληλένδετη και ανακλαστική. Η εταιρεία είναι ένας ολόκληρος οργανισμός που θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά το πέρας της θητείας του εκάστοτε CEO. Η αξία και η φήμη της ίδιας της εταιρείας, τα οποία είναι πρωταρχικός σκοπός ενός CEO είναι αυτά ακριβώς τα στοιχεία που δημιουργούν / ενισχύουν τη φήμη του CEO.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Η παρότρυνση μου θα ήταν να διαμορφώσει το προσωπικό του πλάνο διαρκούς εξέλιξης των γνώσεων και δυνατοτήτων του με προσανατολισμό σε 2 άξονες: Αφενός, του επαγγελματικού γνωσιακού επιπέδου τόσο στα πεδία που έχει εξειδίκευση (strengthen the strengths) όσο και στα πεδία που του είναι σχετικά άγνωστα, αφού η θέση του CEO προϋποθέτει συνολική γνώση της λειτουργίας μιας εταιρείας. Αφετέρου, των soft skills, τα οποία κατά εμέ είναι τα πλέον σημαντικά. Οι προκλήσεις και οι ανατροπές που θα κληθεί να αντιμετωπίσει θα είναι πολυδιάστατες και είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί to engagement τουλάχιστον της  διοικητικής ομάδας αν όχι του συνόλου των εργαζομένων, έχοντας δημιουργήσει ένα κοινό όραμα και ένα περιβάλλον συνεργατικότητας και θετικής εμπλοκής από όλους. Επειδή αυτό δεν μπορεί να επιβληθεί αλλά μόνο να κερδηθεί, το σημαντικότερο είναι το επίπεδο αυτογνωσίας του ίδιου του CEO, για τις πτυχές της προσωπικότητάς του  που χρειάζεται να ενδυναμώσει. Θεωρώ ότι η προσαρμοστικότητα, η ενσυναίσθηση, η επιμονή και υπομονή είναι τα σημεία αυτά που αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της προσωπικότητας κάθε στελέχους που θέλει να εξελιχθεί.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Η δια βίου εκπαίδευση είναι επιβεβλημένη για οποιοδήποτε στέλεχος επιθυμεί να παραμείνει ενεργό σε έναν επαγγελματικό κόσμο που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς. Προσωπικά αισθάνομαι τυχερός που το GROUPE SEB έχει θέσει σαν βασική προτεραιότητα τη διαρκή εκπαίδευση των στελεχών του σε παγκόσμιο επίπεδο προσφέροντας trainings & coaching sessions πάνω στις αλλαγές που επιτελούνται στο επιχειρείν κάθε 2-3 χρόνια σε μερικά από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης. Παράλληλα, οι δυνατότητες που μας δίνει σήμερα η τεχνολογία για ευρεία και γρήγορη ενημέρωση είναι μεγαλύτερες από ποτέ. Το σημαντικότερο όμως είναι η ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών που γίνεται από το προσωπικό networking κυρίως με στελέχη από άλλες αγορές, όπου η προσαρμογή στα δεδομένα του εκάστοτε οργανισμού πρακτικών από τελείως διαφορετικές καταστάσεις, μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα.

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Σήμερα, το να είσαι κερδοφόρα επιχείρηση δεν είναι αρκετό. Η ποιότητα των κοινωνικών και περιβαλλοντικών κανονισμών μιας εταιρείας είναι παράγοντας στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της και την βοηθάει να λειτουργεί με υγιή τρόπο. Οι κοινωνικές ανισότητες και η ανορθολογική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων μπορεί να της  προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα και να τη θέσει σε κίνδυνο στο μέλλον.  Οι επιχειρήσεις  χρειάζονται ένα μακροπρόθεσμο όραμα για τις επιδράσεις τους στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. 

Αυτός είναι ο λόγος που από πολύ νωρίς, το GROUPE SEB δεσμεύτηκε συμμετέχοντας στην αειφόρο ανάπτυξη, υιοθετώντας τις βασικές αρχές ηθικής, όπως η οικονομική ανάπτυξη, η κοινωνική δικαιοσύνη και η οικολογική ευθύνη.  Η ίδια προσέγγιση προόδου υπάρχει σε όλα τα επίπεδα της εταιρίας και σε όλες τις ηπείρους.

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".