Χ. Καββαδίας (Megaplast): Γιατί επενδύσαμε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία

Χ. Καββαδίας (Megaplast): Γιατί επενδύσαμε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία

Τους λόγους για τους οποίους το νέο εργοστάσιο της εταιρείας κατασκευάστηκε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, εξηγεί ο κ. Καββαδίας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Megaplast. Αναφέρεται επίσης στο εξωστρεφές εμπορικό προφίλ της εταιρείας, ενώ υπογραμμίζει "Η βασική μας υποδομή σήμερα είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας".

- Δεδομένου ότι έχετε αναπτύξει "πατενταρισμένα" προϊόντα ως εταιρεία, τα οποία υπάγονται στην κατηγορία της τριτογενούς συσκευασίας, όπως το φιλμ με ίνες ή το διάτρητο φιλμ για προϊόντα, όπως ποτά και αναψυκτικά καθώς και άλλα προϊόντα, μιλήστε μας για τη σημασία της διαφοροποίησης και τα αποτελέσματα που μέχρι στιγμής έχετε ως εταιρεία.

Ξεκινήσαμε το 1995, όπου φτιάξαμε το δικό μας μηχάνημα για το πρώτο προϊόν διάτρητου φιλμ, απαντώντας στο μεγάλο πρόβλημα αερισμού των προϊόντων και κάνοντας διαφορά στην αγορά της εύκαμπτης συσκευασίας. Προχωρήσαμε και καταχωρήσαμε αυτή την πρώτη μας ευρεσιτεχνία ενώ παράλληλα ξεκινήσαμε την παραγωγή φιλμ με ίνες (stretch films). Στην πορεία της εταιρείας, η τεχνολογία και η καινοτομία υπήρξαν τα κλειδιά που βοήθησαν στην εξέλιξη της MEGAPLAST, εκείνα που μας δίνουν μεγαλύτερη ώθηση να συνεχίσουμε δυναμικά και μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Διαθέτουμε μία πολύ δυνατή ομάδα έρευνας, έχουμε κατασκευαστικό τμήμα που ασχολείται με την ανάπτυξη του δικού μας μηχανολογικού εξοπλισμού και της τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε. Κατά συνέπεια οφείλουμε να προστατεύουμε όλη αυτή την πνευματική μας ιδιοκτησία, και διαθέτουμε 19 Διεθνείς Πατέντες Ευρεσιτεχνίας που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες των προϊόντων σε διάφορες χώρες.

- Πρόσφατα εγκαινιάσατε ένα νέο εργοστάσιο στη Θήβα. Ποια είναι η προοπτική που δίνει στην επιχείρησή σας για τα επόμενα χρόνια η συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα;

Η δημιουργία της νέας μονάδας στη Θήβα αποτέλεσε μέρος ενός συνολικού επενδυτικού προγράμματος ύψους 23 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρεία μας την τελευταία τριετία. Επιπλέον της παραγωγικής δυναμικότητας, που ενισχύεται σημαντικά με το νέο εργοστάσιο, έχουμε πλέον και τη δυνατότητα διερεύνησης και ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου της εταιρείας με καινοτόμα και αειφόρα προϊόντα. Η νέα μονάδα βρίσκεται σε μία σημαντική έκταση 72.000 τ.μ. που μας δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε μελλοντικές επεκτάσεις, ενώ διαθέσουμε υφιστάμενες εγκαταστάσεις που φτάνουν τα 9.100 τ.μ.

- Παρά το γεγονός ότι κάποια στιγμή είχατε σχεδιάσει να δημιουργήσετε το εργοστάσιο των Θηβών στην Πολωνία, τελικά επιλέξατε να επενδύσετε στην Ελλάδα. Τι ήταν αυτό που καθόρισε τη συγκεκριμένη σας επιλογή;

Η νέα επένδυση στη Θήβα αποτέλεσε συνειδητή απόφασή μου να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα. Στρατηγικά επιλέξαμε τρία χρόνια πριν να μην στραφούμε παραγωγικά εκτός συνόρων – όπως υπήρξε αρχικό πλάνο παραγωγικής δραστηριότητας της MEGAPLAST στην Πολωνία, και να στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή αναγνωρίζοντας τόσο την ποιότητα των και πιστότητα των εργαζομένων μας, για τους οποίους η εταιρεία επενδύει στην εξειδίκευσή τους, αλλά και επικροτώντας το πλάνο υποστήριξης της Πολιτείας προς τις επιχειρήσεις. 

Ακολουθούμε λοιπόν ένα επιχειρηματικό μοντέλο αμιγούς παραγωγικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, με εξωστρεφές εμπορικό προφίλ. Εξάγουμε το 95% της παραγωγής μας διαθέτοντας τα προϊόντα μας σε περισσότερες από 40 χώρες ανά τον κόσμο, τα οποία παράγονται στην Ελλάδα - στη μονάδα μας στην Κρήτη, από όπου και ξεκίνησε η εταιρεία, και στη νέα βιομηχανική υποδομή μας στη Θήβα.      

- Με ποιον τρόπο αντιμετωπίζετε την ευρύτερη ένδεια που παρουσιάζεται στην αγορά εργασίας ως προς την εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού και, ειδικότερα, για ένα ειδικό παραγωγικό αντικείμενο, όπως είναι το δικό σας;

Η βασική μας υποδομή σήμερα είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Μέσω των ανθρώπων μας παράγουμε καινοτομία και την επικοινωνούμε στις αγορές. H εξειδίκευση του προσωπικού επιτυγχάνεται συνδυαστικά με τη συνεχή εκπαίδευση των υφιστάμενων εργαζομένων μας αλλά και με την προσέλκυση στελεχών από διεθνείς αγορές.

-  Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Ξεκίνησα την εταιρεία πριν 27 χρόνια, έχοντας διαγνώσει το κενό που υπήρχε στην αγορά για τα προϊόντα που έχουν ανάγκη αερισμού κατά τη συσκευασία της μεταφοράς τους. H διορατική σκέψη, λοιπόν, συνετέλεσε σημαντικά στη δημιουργία της εταιρείας. Αυτό σε βοηθά να εντοπίζεις κενά και ευκαιρίες στην αγορά η οποία μεταβάλλεται. Επίσης, η ανάπτυξή μας προχώρησε με ορθολογικές επενδύσεις που στηρίχθηκαν σε ίδια κεφάλαια και προσεκτικό μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, στοιχεία που επίσης θεωρώ σημαντικά και θα παρότρυνα ένα νέο στέλεχος να εφαρμόσει.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Τα στελέχη των επιχειρήσεων καλούνται να αντιμετωπίσουν ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές και τεχνολογίες, αυξημένες χρηματοοικονομικές ευθύνες σε συχνά σύνθετο περιβάλλον εργασίας. Θεωρώ ότι χρειάζεται να έχουν δεξιότητες επικοινωνίας ώστε να "μεταφράζουν" τις επιχειρηματικές απόψεις τους σε οδηγίες για να καθοδηγούν αποτελεσματικά τους υφισταμένους τους. Επίσης, να έχουν ικανότητα ανάληψης υπολογισμένων προκλήσεων (κινδύνων), αλλά και διορατική σκέψη, όπως σας ανέφερα, ώστε να επιτύχουν εξέλιξη, ανάπτυξη, και επιχειρηματική συνέχεια.

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".