Ανανίας Αρβανιτίδης (PressiousArvanitidis): Η εξέλιξή μας είναι συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας

Ανανίας Αρβανιτίδης (PressiousArvanitidis): Η εξέλιξή μας είναι συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας

Για τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον εγχώριο κλάδο των εκτυπώσεων και για τους τρόπους με τους οποίους τις αντιμετωπίζει η εταιρεία μιλά ο CEO της PressiousArvanitidis, κ. Ανανίας Αρβανιτίδης.

"Ο ρόλος του εντύπου γίνεται ολοένα και διαφορετικός, αξιοποιώντας τον πολυαισθητηριακό του χαρακτήρα, ο οποίος είναι και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα σε σχέση με την digital επικοινωνία. Το έντυπο μπορούμε να το αγγίξουμε, να το μυρίσουμε να το αισθανθούμε και αυτός είναι ο λόγος που όλο και περισσότερες εταιρείες επιστρέφουν στο έντυπο και αξιοποιούν αυτές του τις δυνατότητες”, εξηγεί.  

- Η PressiousArvanitidis έχει να επιδείξει μια μακροχρόνια πορεία στην ελληνική αγορά. Μπορείτε να αναφέρετε επιγραμματικά τους σημαντικότερους σταθμούς καθώς και συνεργασίες της εταιρείας;

Η εταιρεία μας φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της. Πενήντα χρόνια από τότε που ο ιδρυτής της, Διαμαντής Αρβανιτίδης, άνοιξε το δικό του τυπογραφείο στο άντρο των τυπογράφων της εποχής εκείνης, πίσω από την Πλατεία Ομόνοιας, στην οδό Γερανίου. Ο πρώτος σημαντικός σταθμός έκτοτε ήταν το 1997, χρονιά κατά την οποία δημιουργήθηκε το σημερινό καταστατικό της εταιρείας, στο οποίο αναφέρονται για πρώτη φορά και οι γιοι του ιδρυτή, ο Θωμάς και ο Ανανίας, οι οποίοι διοικούν την εταιρεία σήμερα. Ένας ακόμη σημαντικός σταθμός ήταν όταν το 2002 έγινε η μετεγκατάσταση της παραγωγής της εταιρείας στο πρότυπο για τον κλάδο ιδιόκτητο εργοστάσιο στο 78ο χλμ της Εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας και ταυτόχρονα μία σειρά επενδύσεων σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό.  Τελευταίος σημαντικός σταθμός ήταν το 2019 όταν έγιναν τα εγκαίνια των υπερσύγχρονων γραφείων της εταιρείας στη Λεωφόρο Κηφισίας, στο ισόγειο των οποίων έχει δημιουργηθεί ο πολυχώρος Printcafe και μία πρότυπη γραμμή παραγωγής ψηφιακών εκτυπώσεων που έχουν ως σκοπό την ακόμα αμεσότερη εξυπηρέτηση των συνεργατών της.

Συνεργασία σταθμός για την οποία είμαστε και ιδιαιτέρως υπερήφανοι, ήταν όταν το 2010, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η εταιρεία μας συνεργάστηκε με το Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών και έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκε κατά FSC, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο στην πορεία το σύνολο του κλάδου να δει τον ρόλο του διαφορετικά.

Μια ακόμη πρόσφατη συνεργασία η οποία μπορεί σίγουρα να χαρακτηριστεί ως σταθμός είναι εκείνη με την Fogra, η οποία καθιστά την PressiousArvanitidis ως τον πρώτο και μοναδικό οργανισμό πιστοποίησης χρώματος στην Ελλάδα.
 
- Σχεδιάζετε κάποιες νέες επενδύσεις;

Ως εταιρεία συνώνυμο ενός κλάδου, η εξέλιξή μας είναι συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε αναπτύξει ένα πρόγραμμα σημαντικότατων επενδύσεων, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε το πλάνο της επόμενης πενταετίας το οποίο έχουμε σχεδιάσει.
 
- Ποιες αλλαγές έχουν συντελεστεί το τελευταίο διάστημα στον εγχώριο κλάδο των εκτυπώσεων και πώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυτές τις νέες συνθήκες;

Το μέγεθος του κλάδου των εκτυπώσεων και της έντυπης επικοινωνίας επηρεάστηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όμως τη χρονιά που διανύουμε φαίνεται πως παρόλο που έχει αλλάξει η συμπεριφορά του καταναλωτή επανερχόμαστε στα επίπεδα του 2019 μέσω μίας διαφορετικής οδού.

Ο ρόλος του εντύπου γίνεται ολοένα και διαφορετικός, αξιοποιώντας τον πολυαισθητηριακό του χαρακτήρα, ο οποίος είναι και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα σε σχέση με την digital επικοινωνία. Το έντυπο μπορούμε να το αγγίξουμε, να το μυρίσουμε, να το αισθανθούμε και αυτός είναι ο λόγος που όλο και περισσότερες εταιρείες επιστρέφουν στο έντυπο και αξιοποιούν αυτές του τις δυνατότητες. Στην PressiousArvanitidis έχουμε αναπτύξει μία διαδικασία μέσα από την οποία μετράμε τις εργασίες εκείνες που αναδεικνύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του εντύπου, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τους συνεργάτες μας να πάρουν όλο και μεγαλύτερη αξία από την επένδυσή τους στη συγκεκριμένη μορφή επικοινωνίας.

- Πώς έχετε ενσωματώσει τα κριτήρια ESG στη στρατηγική της εταιρείας;

Κάθε εταιρεία που σέβεται τον ηγετικό της ρόλο σε έναν κλάδο έχει καθήκον να ενσωματώσει τα κριτήρια ESG στη στρατηγική της. Στην PressiousArvanitidis εφαρμόζουμε πρότυπα συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης από το 2008 και δημοσιεύουμε έκθεση διαχείρισης από το 2016. Έχουμε αναπτύξει πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και εφαρμόζουμε μεθοδολογία διοίκησης της εταιρείας, στην οποία έχουν φωνή όλοι οι άνθρωποί της. Πρόσφατα πιστοποιηθήκαμε με CRI Pass, ένα εργαλείο το οποίο αξιολογεί τις επιδόσεις των επιχειρήσεων βάσει των ESG πυλώνων.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Εξαιτίας των τεκτονικών αλλαγών που συντελούνται στην αγορά εργασίας παγκοσμίως, το ανθρώπινο δυναμικό βρίσκεται πολύ υψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων όλων των CEOs. Πόσο μάλλον η ανάπτυξη και η διατήρηση των στελεχών του οργανισμού του. Ο ρόλος του CEO είναι να αφουγκράζεται τα στελέχη του, να τα ενδυναμώνει, να δημιουργεί διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης και να εξασφαλίζει κονδύλια για την εκπαίδευση, τη δια βίου μάθηση και τη δια βίου εξέλιξή τους. Οι παραπάνω πρωτοβουλίες, σε συνδυασμό με την ανάδειξή τους στην αγορά, αποτελούν το βασικό συστατικό της συνταγής προσέλκυσης νέων στελεχών από αυτή.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Θα το συμβούλευα να κάνει απολύτως ξεκάθαρες στον εαυτόν του τις αξίες του και να μην σταματήσει πότε να δίνει τους αγώνες που χρειάζονται για αυτές.
 
- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τα πράγματα στην εποχή μας μας βοηθάει να σκεφτούμε πως η προσαρμοστικότητα σε συνδυασμό με την ανθεκτικότητα είναι δεξιότητες που θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη στο μέλλον.

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Η δική μας θέση είναι πως η ματιά και η ευαισθησία ενός CEO είναι εκείνη που θα βοηθήσει έναν οργανισμό να κάνει το κάτι ακόμα παραπάνω για θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Αυτός είναι ένας ακόμη ρόλος στο πλαίσιο του ρόλου του CEO, ο οποίος, μέσα σε όλα που καλείται να διαχειριστεί, είναι να θυμάται πως είναι πάνω από όλα άνθρωπος.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.