Δ. Δοντάς (Knauf): Ζούμε σε εποχές με μοναδικές προκλήσεις

Δ. Δοντάς (Knauf): Ζούμε σε εποχές με μοναδικές προκλήσεις

Η ενεργειακή κρίση που ξεκίνησε από την κρίση της COVID-19 και συνεχίστηκε με τον πρόσφατο πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, δημιουργεί απίστευτες προκλήσεις σε πολλαπλά επίπεδα εκτιμά ο κ. Δημήτρης Δοντάς, Regional Manager της Knauf Greece, Cyprus, Algeria, Tunisia & Libya. Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρει πως στο επίπεδο της ελληνικής εταιρείας "έχουμε καταφέρει να περιορίσουμε την επίδραση μόνο στον κοστολογικό παράγοντα, χωρίς να επηρεαστεί ο εφοδιασμός της αγοράς."

- Σύμφωνα με έρευνα των NewTimes, η Knauf συγκαταλέγεται στα διαμάντια της ελληνικής οικονομίας. Πώς κατάφερε η εταιρεία να αποτελεί μία πρωτοπόρο βιομηχανία παραγωγής συστημάτων δόμησης;

Το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στο επιχειρείν με αξίες. Στον όμιλο Knauf δίνουμε αδιαπραγμάτευτη σημασία στην πιστή τήρηση των αξιών του ομίλου, δηλαδή Ανθρωπιά, Επιχειρηματικότητα, Συνεργασία και Προσήλωση. Οι αξίες αυτές διέπουν την καθημερινότητά μας τόσο σε σχέση με τους συναδέλφους μας όσο και με τους εξωτερικούς μας συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές. 

Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση με πολυεθνική οργάνωση, που λειτουργούμε μεν παγκόσμια, σεβόμαστε, όμως, τις αξίες, τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας. Αυτό κάνει τον όμιλο Knauf επιτυχημένο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται. "Think globally, act locally".

- Πόσο έχει επηρεαστεί η εταιρεία από τη διεθνή ενεργειακή κρίση;

Η αστάθεια, που έχει επιφέρει στις αγορές η ενεργειακή κρίση που ξεκίνησε από την κρίση της COVID-19 και συνεχίστηκε με τον πρόσφατο πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, βάζει απίστευτες προκλήσεις σε πολλαπλά επίπεδα. Επηρεάζει, πέραν των τιμών της ενέργειας, την επάρκεια και τις τιμές βασικών πρώτων υλών, την όλη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης. Ζούμε σε εποχές με μοναδικές προκλήσεις, παγκόσμιες αφενός αλλά και με μεγάλες διαφοροποιήσεις από χώρα σε χώρα. 

Στο επίπεδο της ελληνικής εταιρείας έχουμε καταφέρει να περιορίσουμε την επίδραση μόνο στον κοστολογικό παράγοντα, χωρίς να επηρεαστεί ο εφοδιασμός της αγοράς. Η διασφάλιση της συνέχειας της τροφοδοσίας των οικοδομικών έργων, μικρών ή μεγάλων, με αξιοπιστία, είναι σημαντική για την ομαλότερη λειτουργία του οικοδομικού κλάδου.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένας CEO είναι πολυδιάστατες και απαιτούν ψυχραιμία, λεπτούς χειρισμούς και αποφασιστικότητα. Το κυριότερο, όμως, προσόν ενός επιτυχημένου CEO είναι η δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας στη διοικητική ομάδα και η επιδραστικότητά του στην εμπέδωση εμπιστοσύνης ανάμεσα στα μέλη της. Ο ρόλος του μοναχικού CEO του παρελθόντος που έπαιρνε αποφάσεις μόνος του είναι ξεπερασμένος, παρωχημένος. Η επιτυχημένη διαχείριση της ομάδας φέρνει τα αποτελέσματα και πλημμυρίζει με συναισθήματα επιτυχίας και ολοκλήρωσης όλη την ομάδα, όχι μόνο τον CEO.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Είναι πολύ σημαντική η διαρκής ανάπτυξη των δεξιοτήτων οποιουδήποτε manager, πόσο δε μάλλον ενός CEO. Ειδικά για ένα CEO είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή σε forums και συζητήσεις με ανθρώπους από άλλες αγορές, προκειμένου να γνωρίζει στρατηγικές και προσεγγίσεις σε προβλήματα από άλλους κλάδους της οικονομίας. Η ανταλλαγή ιδεών και προσεγγίσεων σε αυτό το επίπεδο μπορεί να δώσει εξαιρετικές ιδέες μετασχηματισμού business approaches ή αναδιαρθρώσεων. Ο ρόλος του CEO clubs σε αυτή την κατεύθυνση είναι καταλυτικός διότι προσφέρει μια ανοιχτή πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ μη ανταγωνιστικών μεταξύ τους στελεχών.

Φυσικά, είναι πολύ σημαντική η διαρκής εκπαίδευση σε soft skills, όπως leadership, ενσυναίσθηση, coaching, κ.λπ.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Το ανθρώπινο δυναμικό μιας επιχείρησης είναι με διαφορά το μεγαλύτερο κεφάλαιό της, ο μεγαλύτερος πλούτος της. Ο CEO από τη θέση του πρέπει να ηγείται, να καθοδηγεί, να εμπνέει και να αναπτύσσει τους ανθρώπους του. Πρέπει να δημιουργήσει την εταιρική κουλτούρα ώστε οι άμεσα υφιστάμενοί του να κάνουν με τη σειρά τους  το ίδιο με τους δικούς τους υφιστάμενους. Δεν είναι κάτι απλό, για να το επιτύχεις είναι full-time job και απαιτεί προσήλωση και πίστη στη διαδικασία ανάπτυξης. Είναι σημαντικό να νοιάζεσαι και να προωθείς τη φιλοδοξία των στελεχών σου αλλά και να ενισχύεις το DNA της επιχείρησης με νέους ταλαντούχους επαγγελματίες, που θα εξελιχθούν εσωτερικά στα μελλοντικά στελέχη, εμποτισμένα από την ορθή κουλτούρα. Η εγκαθίδρυση μιας εταιρικής κουλτούρας succession planning σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης συγκαταλέγεται στις βασικότερες υποχρεώσεις ενός επιτυχημένου CEO. Στην πραγματικότητα, η δημιουργία ενός successor είναι η κυριότερη υποχρέωση οποιουδήποτε manager, όχι μόνον ενός CEO.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Θα παραφράσω ελαφρά την ερώτηση, απαντώντας στο τι θα συμβούλευα ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει επιτυχημένος CEO, που θα κάνει τη διαφορά στην αγορά. Θα επικεντρωθώ στα τρία κύρια χαρακτηριστικά πάνω στα οποία θα πρέπει να δουλέψει:

Πρώτα από όλα, πρέπει να έχει υπομονή και επιμονή. Ο δρόμος προς την επιτυχία είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας ταχύτητας.

Δεύτερον, πρέπει να κάνει συνήθεια και κτήμα του το ευ αγωνίζεσθαι. Ο επιτυχημένος CEO πρέπει να ζει και να λειτουργεί με αξίες στην αγορά, στην επιχείρηση αλλά και στην προσωπική του ζωή.

Τρίτον, πρέπει να αναπτύξει την ενσυναίσθησή του. Χωρίς ενσυναίσθηση δεν μπορείς να ηγηθείς, να εμπνεύσεις και να κατευθύνεις ανθρώπους.

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μιας CEO με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Οι συνεργάτες, πελάτες και προμηθευτές μιας επιχείρησης είναι κατά τη γνώμη μου αναπόσπαστα μέλη της οικογένειας της επιχείρησης, όπως και το σύνολο του προσωπικού της. Είναι όλοι κρίκοι της ίδιας αλυσίδας. Αναμφισβήτητα, η πανδημία απομάκρυνε όλους αυτούς τους κρίκους με κίνδυνο η αλυσίδα να γίνει πιο χαλαρή ή και να σπάσει. Χρειάζεται, λοιπόν, να αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε στρατηγικές που θα επαναφέρουν την επικοινωνία στα προ πανδημίας επίπεδα. Η επένδυση στο επίπεδο εξυπηρέτησης και η έμμεση αλλά πειστική μεταφορά του μηνύματος για το πόσο σημαντικούς θεωρούμε τους συνεργάτες αυτούς για την επιχείρησή μας είναι βασικές στρατηγικές. Η επικοινωνιακή διάσταση (στρατηγική επικοινωνίας) πρέπει να αναπτυχθεί με ιδιαίτερη προσοχή και να υλοποιηθεί με συνέπεια.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.