Γ. Πετράς (Engel & Völkers): Ανοδική η πορεία της αγοράς real estate

Γ. Πετράς (Engel & Völkers): Ανοδική η πορεία της αγοράς real estate

Τους λόγους για τους οποίους η αγορά των ακινήτων στην Ελλάδα θα κινηθεί ανοδικά αναπτύσσει ο κ. Γιώργος Πετράς, CEO της Engel & Völkers Ελλάδος, ενώ παράλληλα αναφέρει και τις περιοχές που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση. 

- Πόσο έχει επηρεάσει η αύξηση του ενεργειακού κόστους το αγοραστικό ενδιαφέρον για ακίνητα στην Ελλάδα;

Το γεγονός της αύξησης στις τιμές της ενέργειας σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις αποτελεί αυτή τη στιγμή ένα παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο απασχολεί εξ ολοκλήρου την αγοραστική δύναμη. Στην Ελλάδα παρατηρείται ότι η τάση αυτή οδηγεί το αγοραστικό ενδιαφέρον προς την επένδυση σε νέες κατασκευές και κατοικίες, καθώς αναζητούν λύσεις οι οποίες μακροπρόθεσμα μπορούν να αποβούν επενδυτικά με θετικό πρόσημο. 

- Ποιες είναι οι περιοχές που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση;

Αναλύοντας την αγορά πρώτης κατοικίας, η Αθήνα συγκεντρωτικά εμφανίζει τα πλεονεκτήματά της επικεντρώνοντας επί τόπου θετικά σημεία: το κέντρο της Αθήνας κερδίζει την προτίμηση των αγοραστών με βασικό κριτήριο τις επιλογές που βρίσκονται τόσο στο ιστορικό κέντρο όσο και σε κατοικίες με θέα την Ακρόπολη. Τα Νότια Προάστια Αθηνών συγκεντρώνουν μεγάλη ζήτηση τόσο από Έλληνες αγοραστές όσο και από το αγοραστικό κοινό του εξωτερικού, καθώς τα τελευταία χρόνια και οι νέες υποδομές στην περιοχή και το έργο του Ελληνικού έχουν φέρει στο προσκήνιο όλες τις περιοχές του παραλιακού μετώπου. Την ίδια στιγμή, καθώς τα τελευταία χρόνια ανέδειξαν την ανάγκη για μεγαλύτερα ακίνητα με σκοπό τη βελτίωση του τρόπου ζωής, τα Βόρεια Προάστια προσφέρουν αυτές τις επιλογές. Αρκετή κινητικότητα παρατηρείται και από τους κατασκευαστές που έχουν ξεκινήσει νέες κατασκευές στα δυτικά προάστια, καθώς οι νέες επενδύσεις και η επέκταση των μέσων μεταφοράς λειτουργούν θετικά ως προς τη ζήτηση των περιοχών αυτών. 

- Το κέντρο της Αθήνας πρωταγωνίστησε τα τελευταία χρόνια στην αγορά real estate. Συνεχίζει να έχει την ίδια δυναμική;

Το κέντρο της Αθήνας, λόγω της πληθώρας επιλογών που προσφέρει, αποτελούσε και θα αποτελεί πάντα τον ακρογωνιαίο λίθο του real estate στην Ελλάδα. Συνδυάζει την ιστορία με το μοντέρνο, το νεοκλασικό με το σύγχρονο και πάνω απ’ όλα διατηρεί στο πέρασμα του χρόνου την αίγλη που πάντα έχει. Αυτό που παρατηρείται είναι ότι σήμερα η δυναμική εξαπλώνεται τόσο προς τα νότια προάστια της πόλης όσο και προς τα βόρεια. Η τάση αυτή έχει να κάνει με τις νέες κατασκευές αλλά και με την επιλογή των κριτηρίων που ο αγοραστής έχει για την αγορά κατοικίας. Είναι αλήθεια ότι το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας σημειώνει μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές περιόδους, γεγονός που μεταφράζεται σε ζήτηση νεόδμητων κατοικιών. Από την άλλη πλευρά, τα βόρεια προάστια συνδυάζουν έναν πιο "πράσινο τρόπο ζωής" με δυνατότητα προσφοράς μεγαλύτερων ακινήτων. 

- Ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία της αγοράς ακινήτων μέσα στους επόμενους μήνες και για ποιους λόγους;

Αν μπορούσα να απαντήσω με μία λέξη αυτή θα ήταν "Ανοδική". Ο λόγος; Η Ελλάδα βρίσκεται στην αρχή ενός ταξιδιού στο χώρο του Real Estate. Βρισκόμαστε σε μία χώρα η οποία έχει τη δυνατότητα να προσφέρει αυτή τη στιγμή τη χαμηλότερη τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης ενώ την ίδια στιγμή οι νέες υποδομές και κατασκευές την καθιστούν ίσο ανταγωνιστή στην προσφορά επιλογών. Επιπρόσθετα, η τάση της γενικής αγοράς καθιστά την επένδυση στα ακίνητα ως μία από τις ασφαλέστερες επενδυτικές κινήσεις. 

-  Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Πάθος - Ευελιξία - Ευθύνη: Πάθος απέναντι στο brand της εταιρείας και στην προσφορά των υπηρεσιών μας, ευελιξία απέναντι στις καθημερινές προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, ευθύνη απέναντι τόσο σε όσους μας εμπιστεύονται όσο και απέναντι σε όλους τους συνεργάτες μας. 

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του;

Η υστεροφημία του CEO χτίζει το πρότυπο το οποίο ακολουθεί το ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργώντας ως η κινητήριος δύναμη των αποτελεσμάτων και της εταιρικής επιτυχίας. 

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας CEO σήμερα;

Η καθημερινή ενημέρωση και η ανταλλαγή απόψεων με συνεργάτες αποτελεί μία πρακτική η οποία λειτουργεί κατασταλτικά στην ευημερία αλλά και στην καταγραφή των προκλήσεων που μπορεί να προέλθουν. Μέσα από αυτή την τριβή έρχεται και η προσωπική εκπαίδευση μέσα από την αντιμετώπισή τους. 

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Πιστεύω ότι από μία προσωποκεντρική αντιμετώπιση της ηγεσίας έχουμε έρθει σε ένα μοντέλο "ομάδας", το οποίο καλείται ως σύνολο να λειτουργήσει και να επιφέρει αποτελέσματα. Παρατηρούμε ότι ο όρος ομάδα έχει γίνει ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, το οποίο αποφέρει αποτελέσματα ως σύνολο. 

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Η νέα εποχή φέρει και νέες λειτουργίες: η δύναμη της τεχνολογίας απέδειξε ότι η "επιστροφή στο γραφείο" αποτελεί πλέον μία χωροταξική λεπτομέρεια, καθώς η αποτελεσματικότητα των στελεχών δεν κρίνεται από το πού εργάζονται αλλά το πώς εργάζονται. 

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Θεωρώ ότι οι σχέσεις έγιναν πιο ανθρώπινες δημιουργώντας μία αμεσότητα. Οι "παλαιού τύπου" σχέσεις ηγεσίας έχουν αντικατασταθεί από ένα νέο μοντέλο σχέσεων το οποίο επιφέρει άμεση τριβή μεταξύ όλων άνευ θέσης.  

- Ποιος είναι ο ρόλος του CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Κομβικός και στις δύο περιπτώσεις: στην πρώτη η επένδυση στα στελέχη αποτελεί επένδυση στο αύριο και στην ανάπτυξη της εταιρείας μέσα σε ένα περιβάλλον ασφάλειας. Μέσα από αυτόν το ρόλο δημιουργείται και το κατάλληλο μοντέλο για προσέλκυση νέων στελεχών .

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Να ακολουθεί πάντα το στόχο και ας μην τον πετύχει με την πρώτη. Να επιμένει, να υπομένει και να μην παρεκκλίνει από το στόχο ακόμα και αν χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την επίτευξή του. 

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Από τη μία πλευρά, η εποχή της τεχνολογίας φέρει ζήτηση για δεξιότητες που άπτονται άμεσα των νέων μέσων τεχνολογίας. Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον που το αύριο χτίζεται γύρω από ένα διαδικτυακό γίγνεσθαι και τα νέα στελέχη θα πρέπει να μπορούν να εργαστούν σε αυτό και να το εξελίξουν. Φυσικά, όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις "ανθρώπινες δεξιότητες", οι οποίες επιτελούν σε ένα ολοκληρωμένο στέλεχος, όπως είναι η ομαδικότητα, η συνεργασία και η πρωτοβουλία απέναντι σε προκλήσεις. 

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Τα δύο τελευταία χρόνια απέδειξαν ότι η αντιμετώπιση των κρίσεων είναι μία πραγματική έννοια η οποία πρέπει να υπολογίζεται ως βασική πρόκληση στην καθημερινότητά μας. Σαν εταιρεία, από την πρώτη στιγμή, τόσο μέσω του τρόπου εργασίας όσο και από τη σύνθεση των ομάδων μας, έχουμε δημιουργήσει ένα ευέλικτο σύστημα λειτουργίας, το οποίο μπορεί τόσο να λειτουργήσει άμεσα απέναντι στην εξυπηρέτηση προς τον πελάτη όσο και να αποβεί αποτελεσματικό σε μία ενδεχόμενη κρίση μεγάλου βεληνεκούς. Για εμάς, η προετοιμασία αποτελεί πάντα την καλύτερη "άσκηση ετοιμότητας". 

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Είναι βασικό μέρος του ρόλου. Ζούμε και εργαζόμαστε μέσα από ένα σύνολο, το οποίο ανήκει στο ευρύ πλαίσιο της κοινωνίας, άρα τα θέματα γύρω από αυτήν άπτονται άμεσα. Είναι προϋπόθεση να κατανοούμε και να αντιλαμβανόμαστε το γενικό σύνολο της κοινωνίας, με σκοπό να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις  μέσα στο εργασιακό μας περιβάλλον. 
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.