Δ. Παπαμιχαήλ (Goldair Handling): Πολλά ελληνικά αεροδρόμια ζουν ημέρες του 2019

Δ. Παπαμιχαήλ (Goldair Handling): Πολλά ελληνικά αεροδρόμια ζουν ημέρες του 2019

Αθήνα και τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τη θερινή σεζόν θα κινηθούν σε ρυθμούς 2019 εκτιμά ο CEO της Goldair Handling Δημήτρης Παπαμιχαήλ ο οποίος υπογραμμίζει ότι υπάρχουν ημέρες της εβδομάδος και αεροδρόμια όπου η κίνηση έχει ήδη ξεπεράσει το 2019. Παράλληλα, αναφέρεται στην έλλειψη προσωπικού που αντιμετωπίζουν όχι μόνο τα αεροδρόμια, αλλά σχεδόν το σύνολο της τουριστικής εφοδιαστικής αλυσίδας και καλεί την πολιτεία να διευκολύνει την εργασία αλλοδαπών από τρίτες χώρες, με σκοπό την κάλυψη θέσεων σε τομείς όπου δεν υπάρχει εγχώριο ενδιαφέρον και διαθέσιμο προσωπικό.

- Πώς αναμένετε να κινηθεί η φετινή τουριστική και αεροπορική αγορά;

Οι εκτιμήσεις για τη θερινή περίοδο 2022 είναι εξαιρετικά αισιόδοξες και αναμένεται ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού, τόσο σε επίπεδο τουριστών, όσο και εσόδων. Η δε αεροπορική κίνηση εκτιμάται ότι θα ανακτήσει μεσοσταθμικά το 85%-90% της αντίστοιχης κίνησης του 2019, ενώ παρατηρούμε ότι ήδη από τις αρχές Ιουνίου, υπάρχουν ημέρες της εβδομάδος και αεροδρόμια όπου η κίνηση έχει ήδη ξεπεράσει το 2019 και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, διότι οι αρχικές εκτιμήσεις για την αεροπορική ανάκαμψη έδειχναν ότι αυτό θα συμβεί την περίοδο 2023-2024. Ωστόσο, οφείλω να σημειώσω ότι η μέση ανάκτηση της αεροπορικής κίνησης στην Ευρώπη υστερεί της ελληνικής, ως αποτέλεσμα της ζήτησης που έχει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, κατόπιν σημαντικής υποστήριξης και από την πολιτεία.

- Σε ποια αεροδρόμια της Ελλάδας αναμένονται επιδόσεις αντίστοιχες του 2019;

Τολμώ να πω ότι τόσο η Αθήνα, όσο και τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τη θερινή σεζόν θα κινηθούν σε ρυθμούς 2019. Εξαίρεση θα αποτελέσει, ίσως, η Θεσσαλονίκη, λόγω της κρίσης στην Ουκρανία και των κυρώσεων κατά της Ρωσίας.

- Σε ορισμένα αεροδρόμια της Ευρώπης παρατηρούνται καθυστερήσεις / ματαιώσεις πτήσεων, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ενδέχεται να συμβεί κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα;

Αυτό δυστυχώς, είναι μία από τις επιπτώσεις της πανδημίας και παρατηρείται έντονα όχι μόνο στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα, δεν είναι μόνο τα αεροδρόμια που αντιμετωπίζουν έλλειψη προσωπικού, αλλά σχεδόν το σύνολο της τουριστικής εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ-μπαρ, εταιρείες security, μεταφορές, κ.λπ.

Ήδη στην Ευρώπη έχουν σημειωθεί μεγάλες καθυστερήσεις, είτε λόγω έλλειψης προσωπικού ασφαλείας είτε έλλειψης προσωπικού εδάφους ή ακόμα και ακυρώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης πληρωμάτων καμπίνας.

Η εν λόγω έλλειψη προσωπικού οφείλεται στο γεγονός ότι ο κλάδος των αερομεταφορών και του τουρισμού επλήγη τα μέγιστα από την πανδημία, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού να επιλέξει άλλες δραστηριότητες απασχόλησης. Ωστόσο, αυτή η παγκόσμια τάση δημιουργεί αρρυθμίες στην ομαλή ροή των πτήσεων και θα πρέπει άμεσα η πολιτεία (ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών αγορών) να διευκολύνει την εργασία αλλοδαπών από τρίτες χώρες, με σκοπό την κάλυψη θέσεων εργασίας, σε τομείς όπου δεν υπάρχει εγχώριο ενδιαφέρον και διαθέσιμο προσωπικό.

Για να μη δούμε αντίστοιχες καθυστερήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια, έχει αναπτυχθεί μία σειρά πρωτοβουλιών από φορείς αεροδρομίων και εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, με σκοπό την κατά το δυνατόν σωστή προετοιμασία, την άμεση επικοινωνία στα θέματα που θα εμφανιστούν και βέβαια την εφαρμογή συγκεκριμένων διαδικασιών, με σκοπό την αποσυμφόρηση του συστήματος, αλλά και την αποφυγή δυσάρεστων εμπειριών στο επιβατικό κοινό.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Προφανώς τα συναισθήματα ποικίλλουν σύμφωνα με τις καταστάσεις που διέπουν ή βιώνει ένας οργανισμός. Υπό αυτή την έννοια, θεωρώ ότι βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση (με μία δόση χιούμορ) να σας πω ότι προσωπικά τα έχω ζήσει όλα ή τουλάχιστον πολλά πράγματα που διαχειρίζεται ένας CEO στην καριέρα του. Μετρώντας ήδη 12 χρόνια στη θέση αυτή, έζησα έντονα τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης του 2010 και τις καταστροφικές συνέπειες που είχαν στα αποτελέσματα της εταιρείας μας, εξίσου έντονα τα γεγονότα των capital controls και του πιθανού GR-exit, καθώς βέβαια και της πρόσφατης πανδημίας, που παρόμοια ζημιά ούτε είχαμε ζήσει, ούτε είχαμε προβλέψει, ούτε βεβαίως είχαμε φανταστεί. 

Και τι ειρωνεία… η πανδημία συνέβη ακριβώς μετά την καλύτερή μας επίδοση, από την ίδρυση της εταιρείας. Ήταν απλά, η απόλυτη καταστροφή.

Ωστόσο, είχα την τύχη να συμμετάσχω ενεργά στο οικονομικό turnaround της εταιρείας, στην επέκτασή της σε 4 ακόμα χώρες και παράλληλα να βιώσω την απόλυτη καταξίωση της Goldair Handling, τόσο από τον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο, όσο και από τη διεθνή αεροπορική κοινότητα

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

Εκτιμώ ότι εταιρεία και CEO είναι αναπόσπαστα κομμάτια του παζλ μιας επιχείρησης. Η εκάστοτε επιτυχία ή αποτυχία μιας επιχείρησης έχει αναμφισβήτητα αντίκτυπο στη φήμη του CEO. Ωστόσο, ο εκάστοτε CEO έχει ημερομηνία λήξης, ενώ η εταιρεία όχι, διότι εταιρεία είναι οι άνθρωποι, είναι η ιστορία της, είναι η προσφορά της και οι επιδόσεις της στον επιχειρηματικό στίβο, είναι η κουλτούρα της, οι αρχές και οι αξίες της και όλα αυτά, ένας καλός CEO, οφείλει όχι μόνο να τα αναδείξει, αλλά και να τα μεταλαμπαδεύσει στην επόμενη γενιά και αυτό θα είναι ίσως η μεγαλύτερη αξία που θα έχει προσφέρει στην επιχείρηση.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Είναι γεγονός ότι σήμερα τα δίκτυα ενημέρωσης και επικοινωνίας είναι πιο πολλά από ποτέ. Η πρόσβαση στην εκάστοτε πληροφορία είναι θέμα ενός κλικ, έτσι, δεν δικαιολογείται ένας CEO να μην είναι σωστά ενημερωμένος τουλάχιστον για τα θέματα ευθύνης του. Οφείλει επίσης να διατηρεί προσωπικά κανάλια επικοινωνίας με όλη την υπόλοιπη αγορά και αφού αντλήσει αρκετή πληροφορία και ενημέρωση, να επιλέξει ορθά ποιες νέες ή καλύτερες πρακτικές θα υιοθετήσει στον οργανισμό του.

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας - εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η πανδημία έχει επηρεάσει τις σχέσεις εργαζομένων και ηγεσίας. Εκτιμώ ότι και οι δύο πλευρές ανησύχησαν για την ύπαρξή τους τις πρώτες μέρες των lockdowns και της καραντίνας, με αποτέλεσμα να "κλειστούν" στον εαυτό τους και να μπουν σε μία διαδικασία προστασίας και επιβίωσης. Στο σημείο αυτό, η έλλειψη προσωπικής επαφής δεν αντικαταστάθηκε ουσιαστικά από τη διαδικτυακή επικοινωνία και επομένως περπατήσαμε χωρίς να το θέλουμε, χωριστούς δρόμους. Σήμερα νιώθω ότι ξανασυστηνόμαστε, εξηγούμε κάθε πλευρά τι έζησε, πώς το βίωσε και προσπαθούμε να λειτουργήσουμε σε μια νέα νόρμα όπου η ασφάλεια των εργαζομένων, η  βελτίωση των συνθηκών εργασίας, η ενίσχυση του εισοδήματος, έχουν ανέβει υψηλά στις προτεραιότητες των εργαζομένων και οφείλουμε, ηγεσία και εργαζόμενοι, να λειτουργήσουμε σε ένα περιβάλλον αμοιβαίας ειλικρίνειας και επικοινωνίας.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Να είναι σίγουρος ότι γνωρίζει γιατί θέλει να γίνει CEO και όχι γιατί του αρέσει ο τίτλος. Γενικότερα, αλλά και ειδικότερα, στις μεγάλες επιχειρήσεις δεν δικαιολογούνται μαθητευόμενοι μάγοι, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για πειραματισμούς, απαιτείται αγάπη για τη δουλειά, όραμα, ανοιχτή σκέψη, πάθος για διάκριση, διπλωματία και ετοιμότητα να συγκρουστείς ακόμα και με τον εαυτό σου, ειλικρινής επικοινωνία με όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας. Απαιτείται επίσης καλή φυσική κατάσταση, καθαρή σκέψη και, βέβαια, προσαρμοστικότητα στα εκάστοτε δεδομένα της εποχής. Πάνω απ’ όλα, ο κάθε CEO πρέπει να είναι συμφιλιωμένος με το γεγονός ότι τίποτα, μα τίποτα, δεν είναι δεδομένο.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.