Π. Κορωναίος (Synergy): Στην Ελλάδα δεν έχουμε αναπτύξει πλήρως την κουλτούρα του outsourcing

Π. Κορωναίος (Synergy): Στην Ελλάδα δεν έχουμε αναπτύξει πλήρως την κουλτούρα του outsourcing

Oι Έλληνες τείνουμε να δουλεύουμε ακόμα, περισσότερο με συγκεντρωτικά μοντέλα διαχείρισης, ως εκ τούτου δεν έχουμε αναπτύξει πλήρως την κουλτούρα του outsourcing εκτιμά ο κ. Παναγιώτης Κορωναίος, CEO της Synergy, o οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει πως η εταιρεία στοχεύει να επενδύσει σε τέσσερις καίριους τομείς για την ανάπτυξή της. 

- Σε έναν τομέα έντονα ανταγωνιστικό με αυξημένη ζήτηση και επενδύσεις τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα από την πανδημία και ύστερα, τι περιλαμβάνει ο δικός σας επενδυτικός σχεδιασμός για το προσεχές διάστημα;

Η Synergy στοχεύει να επενδύσει σε τέσσερις καίριους τομείς για την ανάπτυξή της: Στην τεχνολογία, στην πράσινη οικονομία, στο ανθρώπινο δυναμικό και στην εξυπηρέτηση πελατών. 

Παρά τις δυσκολίες και τον έντονο ανταγωνισμό έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε τις δυνάμεις μας έχοντας επενδύσει στο πελατοκεντρικό μας σύστημα, μέσα από την τεχνολογία και το innovation. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Εταιρείας έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από 2 χρόνια με την ολική αναδιοργάνωση του customer service και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αφού επενδύσαμε σε εργαλεία Business Intelligence, αναλύοντας εξειδικευμένα KPIs τα οποία  παρακολουθούν την απόδοση του Customer Support. Η μεθοδολογία μας, που εξυπηρετεί τον στόχο του Continuous Improvement, μας έφερε ουσιαστικά αποτελέσματα, αποδίδοντας στη Synergy πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας, όπως το Customer Hit Rate που φτάνει το 98,6% και το Customer Retention Rate που ανέρχεται στο 94,2%. Παράλληλα, επενδύουμε και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και σε στελέχη με διαφορετικά skills & competencies. 

Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία μιας online custom πλατφόρμας με real-time analytics, ώστε ο πελάτης να απολαμβάνει μέσα από το κινητό του τα πλεονεκτήματα της πλήρους διαχείρισης, επικοινωνίας και ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε την απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση των δεδομένων από τον πελάτη και χτίζουμε ακόμα πιο ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης.

Παράλληλα, η Synergy τα προσεχή χρόνια θα επενδύσει στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών κέντρων διανομής, στα smart intralogistics και στον αυτοματισμό των διαδικασιών που θα οδηγήσει σε αύξηση των αποδόσεων και σε μείωση του κόστους.  

Τέλος, καθώς η βιωσιμότητα και η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG είναι στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας, προγραμματίζουμε "πράσινες" επενδύσεις για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου μας με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς η εποχή της ηλεκτροκίνησης θα έρθει γρηγορότερα λόγω των απαγορευτικών τιμών του πετρελαίου. Είναι γεγονός πως ο παλαιωμένος στόλος οχημάτων της αγοράς, η έλλειψη οδηγών και το ενεργειακός κόστος δημιουργούν σήμερα ένα "μίγμα" σοβαρών προβλημάτων στις εμπορευματικές μεταφορές και στη διακίνηση εμπορευμάτων.

- Ποιος είναι ο λόγος για τη σημερινή εικόνα στην Ελλάδα που σχετίζεται με το περιορισμένο εκτόπισμα των outsourcing υπηρεσιών logistics;

Προσωπικά κι έχοντας γαλουχηθεί στην κουλτούρα του εξωτερικού, πιστεύω απόλυτα στο δόγμα "Κάνε αυτό που ξέρεις καλά και κάνε outsource όλα τα υπόλοιπα".

Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν έχουμε αναπτύξει πλήρως την κουλτούρα του outsourcing σε σχέση με την Ευρώπη, γιατί οι Έλληνες τείνουμε να δουλεύουμε ακόμα, περισσότερο με συγκεντρωτικά μοντέλα διαχείρισης. Στα 22 χρόνια που ασχολούμαι με το χώρο των logistics έχω πολλές φορές ακούσει από τους πελάτες μου τη φράση "τα δικά μου προϊόντα είναι ιδιαίτερα, δεν μπορούν να γίνουν outsource".  Λοιπόν, σας πληροφορώ πως μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει πελάτης που να μην διαχειριστήκαμε με επιτυχία τις "ιδιαίτερες" ανάγκες του για αποθήκευση και μεταφορά. Κάθε ιδιαιτερότητα μπορεί να τυποποιηθεί και οι ελληνικές εταιρείες 3pl έχουν κάνει θεαματικά βήματα εξέλιξης, ειδικά τα τελευταία χρόνια που η πανδημία τις οδήγησε σε μια πιο γρήγορη εξελικτική διαδικασία.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

O CEO έχει το ρόλο του καθοδηγητή όχι μέσα από τα λόγια και το φόβο, αλλά μέσα από τις πράξεις και την έμπνευση. Ένας καλός CEO που ασκεί αποτελεσματική ηγεσία, στην πραγματικότητα δεν σου λέει τι να κάνεις, αλλά σου δείχνει πώς να το κάνεις. Ξέρει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις, τον διανύει πρώτα ο ίδιος και έπειτα σου δείχνει πώς θα τον περάσεις ή είναι δίπλα σου στα πρωτόγνωρα μονοπάτια  να βαδίσετε μαζί.

Τα νέα στελέχη, με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην αγορά εργασίας, ψάχνουν μια εταιρεία την οποία να σέβονται και στην οποία να μπορούν να λειτουργήσουν ελεύθερα και δημιουργικά, ώστε να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να τις κάνουν πράξη και να αναγνωριστούν γι’ αυτό, όχι μόνο οικονομικά, αλλά ουσιαστικά.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Να αγαπάει την ηγεσία και όχι την εξουσία. Να θέλει να εμπνεύσει τους άλλους με το παράδειγμά του και όχι να επιβάλει τις απόψεις του. Γι’ αυτό θα τον συμβούλευα να ξεκινήσει πρώτα από τις χαμηλές θέσεις, να βιώσει πρώτα την καθημερινότητα και τις ανάγκες των ανθρώπων που κάποια στιγμή θα χρειαστεί να διοικήσει, για να μπορέσει να είναι επιτυχημένος. 

Η αγορά εργασίας δεν έχει ανάγκη από ανθρώπους και ηγέτες που ακολουθούν την αγορά, αλλά από ανθρώπους που αλλάζουν και βελτιώνουν την αγορά, από ανθρώπους που έχουν όραμα και το υπερασπίζονται μέχρι τέλους. Και ο κόσμος έχει ανάγκη από εταιρείες που δεν ακολουθούν μόνο το δρόμο των χρημάτων, αλλά το δρόμο της καινοτομίας, της αλλαγής και του optimization. Αυτοί οι άνθρωποι είναι που εμπνέουν τους συνομιλητές τους, τους πελάτες τους, τον κόσμο ολόκληρο. 

Στην Synergy,  το δικό μας όραμα είναι να κάνουμε τη ζωή του πελάτη μας πιο εύκολη, να γίνουμε η πιο πελατοκεντρική εταιρεία. Και αυτό το έχουμε καταφέρει μέσα από το χτίσιμο αληθινών ανθρώπινων σχέσεων, φροντίζοντας να λύνουμε γρήγορα τα προβλήματα, να είμαστε πάντα δίπλα του, να είμαστε ο άνθρωπός του. Να είμαστε αληθινοί businesspartners, που θα προσφέρουμε την ασφάλεια που αναζητούν.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Οργανωτικότητα, υπευθυνότητα και ευελιξία-προσαρμοστικότητα στις αλλαγές που έρχονται, ενώ από δεξιότητες, δηλαδή τις επίκτητες ικανότητες, σίγουρα η εκπαίδευση στην τεχνολογία και στα πληροφοριακά συστήματα, καθώς το μέλλον, ειδικά στα logistics, είναι η αυτοματοποίηση. Η συναισθηματική νοημοσύνη και η δημιουργικότητα επίσης αποτελούν ικανότητες  που χαρακτηρίζουν και ξεχωρίζουν ένα ανερχόμενο στέλεχος.

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μιας CEO με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Είναι αλήθεια πως στον κλάδο μας όλοι μιλούν για τον end customer, ξεχνώντας έναν από τους σημαντικότερους κρίκους της αλυσίδας. Για εμάς, στην Synergy, οι προμηθευτές αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας. Ειδικά φέτος έχουμε εκπονήσει ένα νέο πλάνο αξιολόγησης των προμηθευτών μας που περιλαμβάνει περισσότερα κριτήρια ποιότητας και ολιστικής αντίληψης του customer experience, νέους τρόπους ένταξης και εμπλοκής τους στη μεγάλη οικογένεια της Synergy και των πελατών της και φυσικά νέα και πιο στοχευμένα KPIs με στόχο τη διαρκή εξέλιξη και την ποιότητα που θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.