Oι Έλληνες τείνουμε να δουλεύουμε ακόμα, περισσότερο με συγκεντρωτικά μοντέλα διαχείρισης, ως εκ τούτου δεν έχουμε αναπτύξει πλήρως την κουλτούρα του outsourcing εκτιμά ο κ. Παναγιώτης Κορωναίος, CEO της Synergy, o οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει πως η εταιρεία στοχεύει να επενδύσει σε τέσσερις καίριους τομείς για την ανάπτυξή της.
- Σε έναν τομέα έντονα ανταγωνιστικό με αυξημένη ζήτηση και επενδύσεις τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα από την πανδημία και ύστερα, τι περιλαμβάνει ο δικός σας επενδυτικός σχεδιασμός για το προσεχές διάστημα;
Η Synergy στοχεύει να επενδύσει σε τέσσερις καίριους τομείς για την ανάπτυξή της: Στην τεχνολογία, στην πράσινη οικονομία, στο ανθρώπινο δυναμικό και στην εξυπηρέτηση πελατών.
Παρά τις δυσκολίες και τον έντονο ανταγωνισμό έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε τις δυνάμεις μας έχοντας επενδύσει στο πελατοκεντρικό μας σύστημα, μέσα από την τεχνολογία και το innovation. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Εταιρείας έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από 2 χρόνια με την ολική αναδιοργάνωση του customer service και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αφού επενδύσαμε σε εργαλεία Business Intelligence, αναλύοντας εξειδικευμένα KPIs τα οποία παρακολουθούν την απόδοση του Customer Support. Η μεθοδολογία μας, που εξυπηρετεί τον στόχο του Continuous Improvement, μας έφερε ουσιαστικά αποτελέσματα, αποδίδοντας στη Synergy πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας, όπως το Customer Hit Rate που φτάνει το 98,6% και το Customer Retention Rate που ανέρχεται στο 94,2%. Παράλληλα, επενδύουμε και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και σε στελέχη με διαφορετικά skills & competencies.
Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία μιας online custom πλατφόρμας με real-time analytics, ώστε ο πελάτης να απολαμβάνει μέσα από το κινητό του τα πλεονεκτήματα της πλήρους διαχείρισης, επικοινωνίας και ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε την απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση των δεδομένων από τον πελάτη και χτίζουμε ακόμα πιο ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης.
Παράλληλα, η Synergy τα προσεχή χρόνια θα επενδύσει στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών κέντρων διανομής, στα smart intralogistics και στον αυτοματισμό των διαδικασιών που θα οδηγήσει σε αύξηση των αποδόσεων και σε μείωση του κόστους.
Τέλος, καθώς η βιωσιμότητα και η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG είναι στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας, προγραμματίζουμε "πράσινες" επενδύσεις για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου μας με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς η εποχή της ηλεκτροκίνησης θα έρθει γρηγορότερα λόγω των απαγορευτικών τιμών του πετρελαίου. Είναι γεγονός πως ο παλαιωμένος στόλος οχημάτων της αγοράς, η έλλειψη οδηγών και το ενεργειακός κόστος δημιουργούν σήμερα ένα "μίγμα" σοβαρών προβλημάτων στις εμπορευματικές μεταφορές και στη διακίνηση εμπορευμάτων.
- Ποιος είναι ο λόγος για τη σημερινή εικόνα στην Ελλάδα που σχετίζεται με το περιορισμένο εκτόπισμα των outsourcing υπηρεσιών logistics;
Προσωπικά κι έχοντας γαλουχηθεί στην κουλτούρα του εξωτερικού, πιστεύω απόλυτα στο δόγμα "Κάνε αυτό που ξέρεις καλά και κάνε outsource όλα τα υπόλοιπα".
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν έχουμε αναπτύξει πλήρως την κουλτούρα του outsourcing σε σχέση με την Ευρώπη, γιατί οι Έλληνες τείνουμε να δουλεύουμε ακόμα, περισσότερο με συγκεντρωτικά μοντέλα διαχείρισης. Στα 22 χρόνια που ασχολούμαι με το χώρο των logistics έχω πολλές φορές ακούσει από τους πελάτες μου τη φράση "τα δικά μου προϊόντα είναι ιδιαίτερα, δεν μπορούν να γίνουν outsource". Λοιπόν, σας πληροφορώ πως μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει πελάτης που να μην διαχειριστήκαμε με επιτυχία τις "ιδιαίτερες" ανάγκες του για αποθήκευση και μεταφορά. Κάθε ιδιαιτερότητα μπορεί να τυποποιηθεί και οι ελληνικές εταιρείες 3pl έχουν κάνει θεαματικά βήματα εξέλιξης, ειδικά τα τελευταία χρόνια που η πανδημία τις οδήγησε σε μια πιο γρήγορη εξελικτική διαδικασία.
- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;
O CEO έχει το ρόλο του καθοδηγητή όχι μέσα από τα λόγια και το φόβο, αλλά μέσα από τις πράξεις και την έμπνευση. Ένας καλός CEO που ασκεί αποτελεσματική ηγεσία, στην πραγματικότητα δεν σου λέει τι να κάνεις, αλλά σου δείχνει πώς να το κάνεις. Ξέρει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις, τον διανύει πρώτα ο ίδιος και έπειτα σου δείχνει πώς θα τον περάσεις ή είναι δίπλα σου στα πρωτόγνωρα μονοπάτια να βαδίσετε μαζί.
Τα νέα στελέχη, με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην αγορά εργασίας, ψάχνουν μια εταιρεία την οποία να σέβονται και στην οποία να μπορούν να λειτουργήσουν ελεύθερα και δημιουργικά, ώστε να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να τις κάνουν πράξη και να αναγνωριστούν γι’ αυτό, όχι μόνο οικονομικά, αλλά ουσιαστικά.
- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;
Να αγαπάει την ηγεσία και όχι την εξουσία. Να θέλει να εμπνεύσει τους άλλους με το παράδειγμά του και όχι να επιβάλει τις απόψεις του. Γι’ αυτό θα τον συμβούλευα να ξεκινήσει πρώτα από τις χαμηλές θέσεις, να βιώσει πρώτα την καθημερινότητα και τις ανάγκες των ανθρώπων που κάποια στιγμή θα χρειαστεί να διοικήσει, για να μπορέσει να είναι επιτυχημένος.
Η αγορά εργασίας δεν έχει ανάγκη από ανθρώπους και ηγέτες που ακολουθούν την αγορά, αλλά από ανθρώπους που αλλάζουν και βελτιώνουν την αγορά, από ανθρώπους που έχουν όραμα και το υπερασπίζονται μέχρι τέλους. Και ο κόσμος έχει ανάγκη από εταιρείες που δεν ακολουθούν μόνο το δρόμο των χρημάτων, αλλά το δρόμο της καινοτομίας, της αλλαγής και του optimization. Αυτοί οι άνθρωποι είναι που εμπνέουν τους συνομιλητές τους, τους πελάτες τους, τον κόσμο ολόκληρο.
Στην Synergy, το δικό μας όραμα είναι να κάνουμε τη ζωή του πελάτη μας πιο εύκολη, να γίνουμε η πιο πελατοκεντρική εταιρεία. Και αυτό το έχουμε καταφέρει μέσα από το χτίσιμο αληθινών ανθρώπινων σχέσεων, φροντίζοντας να λύνουμε γρήγορα τα προβλήματα, να είμαστε πάντα δίπλα του, να είμαστε ο άνθρωπός του. Να είμαστε αληθινοί businesspartners, που θα προσφέρουμε την ασφάλεια που αναζητούν.
- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;
Οργανωτικότητα, υπευθυνότητα και ευελιξία-προσαρμοστικότητα στις αλλαγές που έρχονται, ενώ από δεξιότητες, δηλαδή τις επίκτητες ικανότητες, σίγουρα η εκπαίδευση στην τεχνολογία και στα πληροφοριακά συστήματα, καθώς το μέλλον, ειδικά στα logistics, είναι η αυτοματοποίηση. Η συναισθηματική νοημοσύνη και η δημιουργικότητα επίσης αποτελούν ικανότητες που χαρακτηρίζουν και ξεχωρίζουν ένα ανερχόμενο στέλεχος.
- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μιας CEO με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;
Είναι αλήθεια πως στον κλάδο μας όλοι μιλούν για τον end customer, ξεχνώντας έναν από τους σημαντικότερους κρίκους της αλυσίδας. Για εμάς, στην Synergy, οι προμηθευτές αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας. Ειδικά φέτος έχουμε εκπονήσει ένα νέο πλάνο αξιολόγησης των προμηθευτών μας που περιλαμβάνει περισσότερα κριτήρια ποιότητας και ολιστικής αντίληψης του customer experience, νέους τρόπους ένταξης και εμπλοκής τους στη μεγάλη οικογένεια της Synergy και των πελατών της και φυσικά νέα και πιο στοχευμένα KPIs με στόχο τη διαρκή εξέλιξη και την ποιότητα που θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας.