Χρ. Αντωνίου (Daikin): Ο ρόλος του σύγχρονου leader δεν είναι αυτός του μοναχικού "μαέστρου"

Χρ. Αντωνίου (Daikin): Ο ρόλος του σύγχρονου leader δεν είναι αυτός του μοναχικού "μαέστρου"

Οι αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας είχαν προβλεφθεί και αποτυπωθεί στα πλάνα της Daikin ήδη από το 2019 αναφέρει η κα Χριστίνα Αντωνίου Managing Partner της εταιρείας. Μεταξύ άλλων αναφέρει πως οι εταιρείες, δεν είναι απρόσωπα σύνολα ανθρώπων, αλλά ζωντανοί οργανισμοί που έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά, κουλτούρα και αξίες, ενώ υπογραμμίζει πως ο ρόλος του σύγχρονου leader δεν είναι αυτός του μοναχικού "μαέστρου", αλλά του συνδετικού κρίκου μίας "μπάντας".

- Δεδομένης της αύξησης των τιμών του ρεύματος και των εκτιμήσεων ότι οι υψηλές τιμές θα διατηρηθούν και τους πρώτους μήνες του 2022, πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθεί η αγορά κλιματιστικών φέτος; Πώς σχεδιάζετε ως εταιρεία να αντιμετωπίσετε αυτήν την αντιξοότητα;

Οι αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας είχαν προβλεφθεί και αποτυπωθεί στα πλάνα μας ήδη από το 2019. Πιστεύω ότι οι αναπτυξιακοί ρυθμοί της αγοράς και η αύξηση της κατασκευής θα δημιουργήσουν αντίρροπες δυνάμεις που θα οδηγήσουν τελικά την αγορά του κλιματισμού σε μεγέθη ίδια ή ελαφρώς μεγαλύτερα από αυτά της περσυνής χρονιάς. Θυμίζω ότι το 2021 η αγορά του κλιματισμού βίωσε ανάπτυξη 25% λόγω του θερμού καλοκαιριού.

Επιπρόσθετα γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα κλιματιστικά και οι αντλίες θερμότητας είναι η πλέον ενδεδειγμένη για την επίτευξη των στόχων για την πράσινη μετάβαση, μέσω της απ-ανθρακοποίησης (decarbonization). Η ανάπτυξη του εξηλεκτρισμού (electrification) είναι το μέσον για τη μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου, οπότε και τα νέα επιδοτούμενα προγράμματα που προάγουν αυτές τις τεχνολογίες, συμβάλουν σημαντικά στην ενίσχυση του μεγέθους της αγοράς.

- Πώς κρίνετε την εξαγγελία του ΥΠΕΝ Κ. Σκρέκα για παροχή κινήτρων στα νοικοκυριά με στόχο την "απόσυρση” των παλαιών ηλεκτρικών συσκευών, ήτοι και των κλιματιστικών; Πόσο εκτιμάτε ότι θα βοηθήσει την αγορά η κίνηση αυτή;

Η Daikin, ως ο μοναδικός κατασκευαστής με αποκλειστική ενασχόληση στην παραγωγή κλιματιστικών μονάδων, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη τεχνολογιών για τη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, τόσο σε οικιακές όσο και επαγγελματικές εφαρμογές, αλλά και την ανάπτυξη νέων ψυκτικών μέσων πιο φιλικών προς το περιβάλλον.

Η νέα δράση της κυβέρνησης για την απόσυρση παλαιών ενεργοβόρων συσκευών ψύξης, που λειτουργούν με επιβλαβή για το περιβάλλον ψυκτικά μέσα, είναι σε απόλυτη συμφωνία με τη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας μας.

Πιστεύω ότι η εξοικονόμηση ενέργειας μέσα από νέες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, θα συναντήσει τις νέες κοινωνικές τάσεις, ειδικότερα των νεότερων, για τη μείωση του προσωπικού αποτυπώματός μας σε CO2, δημιουργώντας έτσι μεγαλύτερες ευκαιρίες για την περαιτέρω ανάπτυξη τόσο της εταιρείας μας όσο και όλου του κλάδου.

- Προσφάτως η εταιρεία ανακοίνωσε την επέκταση της παρουσίας της στην αγορά των ψυκτικών μηχανημάτων για οδική μεταφορά εμπορευμάτων. Ποιοι οι στόχοι της εταιρείας;

Οι στόχοι της εταιρείας είναι η βιώσιμη ανάπτυξή της μέσα από τη δραστηριότητά της σε νέα τμήματα της αγοράς. Το Transport Refrigeration προέκυψε ως μία ευκαιρία μετά από την εξαγορά της Zanotti, η οποία παράγει μηχανήματα επαγγελματικής ψύξης. Σήμερα μαζί με τις υπάρχουσες πωλήσεις σε marine containers, έρχεται να συμβάλει στο πολύ μεγάλο πρόβλημα της απώλειας της τροφής λόγω αλλοίωσης κατά τη διάρκεια μεταφοράς από την παραγωγή στην κατανάλωση.

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του/της;

Οι εταιρίες, δεν είναι απρόσωπα σύνολα ανθρώπων, αλλά ζωντανοί οργανισμοί που έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά, κουλτούρα και αξίες.

Κατ’ επέκταση, ως CEO μίας πολυεθνικής εταιρείας οφείλω να λειτουργώ ως πρότυπο τόσο εντός όσο και εκτός οργανισμού, ενισχύοντας την επαγγελματική μου φήμη μέσα από τη συνέπεια, την θετικότητα και το όραμά μου. Θεωρώ υποχρέωσή μου να συστήνω την Daikin μέσα από τη δική μου αυθεντική ματιά. Είναι σημαντικό να γνωρίζει η κοινωνία πώς προσεγγίζουμε το επιχειρώ και ποια είναι η άποψή μας για τα κοινωνικά θέματα της επιρροής μας. Άλλωστε ο σύγχρονος καταναλωτής και ειδικότερα οι νεότερες γενιές δίνουν πολλή μεγάλη σημασία στο τί πρεσβεύουν τα Brands που θα εμπιστευθούν και η Daikin μεταξύ άλλων είναι ένα ιδιαίτερα αξιόπιστο Brand. Αυτό θέλουμε να επικοινωνούμε παντού και πάντα.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Ο ρόλος του CEO είναι ένας ρόλος που αλλάζει, μεταλλάσσεται, εξελίσσεται, ειδικά μέσα από την πορεία των τελευταίων ετών. Οι συνθήκες που πρέπει να διαχειριστεί μέσα από εναλλασσόμενες κρίσεις, δημιουργούν εμπειρίες που χτίζουν μία δια βίου εκπαίδευση "on the job”. Σε εποχές μεγάλων αδιεξόδων ή στο ξεκίνημα του νέου αυτού ρόλου, ο CEO μπορεί να δώσει ένα boost στην αναπτυξιακή του τροχιά μέσα από ένα πρόγραμμα coaching.

Το περιβάλλον του CEO Clubs είναι σίγουρα ένας χώρος που ενδείκνυται για έναν CEO να ανταλλάξει απόψεις μαζί με άτομα που αντιμετωπίζουν τους ίδιους προβληματισμούς και να μάθει για best practices που μπορεί να εφαρμόσει και ο ίδιος. Μαζί συν δημιουργούμε καλυτέρα.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Οι νέες τάσεις στο leadership, ειδικότερα μετά την πανδημία, έχουν να κάνουν με τη συνεργατικότητα και την ανθρωποκεντρικότητα.

Ο ρόλος του σύγχρονου leader δεν είναι αυτός του μοναχικού "μαέστρου", αλλά του συνδετικού κρίκου μίας "μπάντας". Είναι φύση αδύνατον ένας άνθρωπος να αναπτύξει με επιτυχία όλες αυτές τις δεξιότητες για την διοίκηση ενός αναπτυσσόμενου οργανισμού, σε ένα επιθετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον και ειδικότερα με τις ταχύτητες  που καλούμαστε να προσαρμοζόμαστε και να λαμβάνουμε αποφάσεις.

Γι’ αυτό τα νέα στελέχη καλούνται από νωρίς να είναι συνεργατικοί, παίρνοντας και δίνοντας εμπιστοσύνη, αλλά και να διοικούν τις ομάδες τους με ανθρώπινο πρόσωπο (human centric vs. people centric).

Επιπλέον αυτό που θα συμβούλευα τα νέα στελέχη είναι οι φιλοδοξίες τους να συνοδεύονται από προσήλωση στους στόχους τους, από υπομονή και επιμονή, να μην φοβούνται να κάνουν λάθος και να τολμούν να δημιουργούν και να ξεχωρίζουν μέσα από επαγγελματικές προκλήσεις.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Για μένα τα στελέχη του μέλλοντος θα πρέπει σίγουρα να διαθέτουν καλή κατάρτιση, αλλά πέραν αυτού, περιζήτητοι θα είναι αυτοί που έχουν ανεπτυγμένα τα λεγόμενα soft skills. Η ομαδικότητα και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενσυναίσθηση και η προσαρμοστικότητα, αλλά κυρίως το critical thinking, είναι βασικές δεξιότητες που αναζητούμε ήδη από σήμερα.

Περισσότερα από Forbes

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.