Χριστίνα Αλεβίζου (FedEx): Το μέλλον μας χτυπάει την πόρτα

Χριστίνα Αλεβίζου (FedEx): Το μέλλον μας χτυπάει την πόρτα

Η πανδημία του κορoνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά την παγκόσμια οικονομία και συνεχίζει να πιέζει για αλλαγές σε όλους τους κλάδους εκτιμά η Χριστίνα Αλεβίζου, διευθύνουσα σύμβουλος της FedEx Express, της εταιρείας η οποία κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει παραδώσει εμβόλια και σχετικές προμήθειες σε περισσότερες από 50 χώρες. 

- Ποιος ο αντίκτυπος της πανδημίας στον τομέα των μεταφορών και ποιες αλλαγές επέφερε; Εσείς ως FedEx Express πώς διαχειριστήκατε αυτές τις προκλήσεις;

Η πανδημία του κορoνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά την παγκόσμια οικονομία και συνεχίζει να πιέζει για αλλαγές σε όλους τους κλάδους τώρα με μια ιδιαίτερα μεταδοτική μετάλλαξη, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών μεταφορών και logistics όπως η δική μας. Αν θα μπορούσα να επισημάνω τις τρεις πιο σημαντικές αλλαγές θα έλεγα ότι είναι οι ακόλουθες:

Εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς – Χωρητικότητα αεροπορικού φορτίου: Λόγω της πανδημίας, οι περισσότερες επιβατικές αεροπορικές εταιρείες εκτελούσαν ουσιαστικά μεταξύ του 10% και 15% της κανονικής τους δραστηριότητας πτήσεων σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα στις εμπορικές επιβατικές αεροπορικές εταιρείες είναι προφανώς πολύ περιορισμένη. Σε κάθε τυπικό έτος σχεδόν το 70% του εμπορικού φορτίου που κινείται μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης κινείται με τις επιβατικές αεροπορικές εταιρείες.

Η ταχεία αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών: Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι η εστίαση στην ακόμη περισσότερο μαζική αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς προς το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C. Καθώς οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξηθεί. Ακόμη και πριν από την πανδημία, εκτιμήσαμε ότι το 90% της μελλοντικής αύξησης των δεμάτων στην ΕΕ θα προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τώρα βλέπουμε τις παγκόσμιες πωλήσεις να αυξάνονται από 3,5 τρισ. δολάρια σε 6,54 τρισ. δολάρια πριν/μετά την πανδημία και την εγχώρια αγορά των ΗΠΑ να φτάνει τα 100 εκατομμύρια πακέτα την ημέρα μέχρι το 2022, τέσσερα χρόνια νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός: Η πανδημία έχει πράγματι επιταχύνει πολλές προϋπάρχουσες τάσεις και η αλυσίδα εφοδιασμού δεν αποτελεί εξαίρεση σαφώς. Ο "αγώνας δρόμου" για την ψηφιακή αυτοματοποίηση έχει πραγματικά ξεκινήσει. 

Το δίκτυό μας, προσφέρει την ευελιξία που χρειαζόμαστε σε αυτούς τους μεταβαλλόμενους καιρούς, για να υποστηρίξουμε τις αγορές και τις οικονομίες μέσα από την προσαρμογή, όπως απαιτείται, και την ευθυγράμμιση με τις νέες συνθήκες λειτουργίας. Αυξήσαμε τη συχνότητα και τη χωρητικότητά στα δρομολόγιά μας, προσθέσαμε πτήσεις για να καλύψουμε τη ζήτηση και επιταχύναμε τα σχέδια μας ως προς την καινοτομία και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα προσαρμόζουμε τις δραστηριότητές μας για να διασφαλίσουμε ότι παρέχουμε τις ασφαλέστερες δυνατές συνθήκες, ενώ συνεχίζουμε να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των πελατών. Η FedEx άλλωστε φημίζεται για την τεχνογνωσία και την ικανότητά της να διαχειρίζεται τις προσαρμογές δικτύου με ασυναγώνιστη ευελιξία. 

- Τι ζητά σήμερα  ο καταναλωτής από τις εταιρείες του κλάδου σας και πώς το προσφέρετε ως εταιρεία;

Είναι μια περίοδος που μας δίνει πολλές γνώσεις σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά και πυροδοτεί κάποιες από τις ήδη εξελισσόμενες τάσεις.

Η ταχύτερη ικανοποίηση των απαιτήσεων του πελάτη μέσα από την αύξηση των παραδόσεων αυθημερόν κατ' απαίτηση είναι ένα παράδειγμα. Οι παραδόσεις για τις οποίες κανονικά είχαμε μια ώρα προετοιμασίας, τώρα χρειάζεται να είναι έτοιμες σε λίγα λεπτά.

Η ορατότητα ως προς τον εντοπισμό των αποστολών σε όλα τα στάδια, και η επικοινωνία αποτελούν επίσης το απόλυτο κλειδί. Ο εντοπισμός και άλλα δεδομένα παρακολούθησης είναι πολύ σημαντικά κυρίως στο τελευταίο στάδιο των παραδόσεων έτσι ώστε οι τελικοί παραλήπτες να μπορούν πραγματικά να ορίσουν την παράδοση στα μέτρα τους.

Αναλύσεις δεδομένων και intelligent technology - Ο κλάδος οδηγείται στην κατανόηση της αξίας της επένδυσης στις σωστές τεχνολογίες για τη μείωση του κόστους, μεγιστοποιώντας παράλληλα την εμπειρία του πελάτη. Η παράδοση με drones και ρομπότ ακούγεται σαν μια φουτουριστική επιλογή παράδοσης, αλλά μπορεί να μην είναι τόσο μακριά ως μαζική επιλογή. Θα έρθει αργά ή γρήγορα! ORoxoTM, το FedEx Same Day Bot® χρησιμοποιείται σήμερα στις ΗΠΑ για παραδόσεις αυθημερόν. To μέλλον μας χτυπάει την πόρτα!

Στη FedEx εξελισσόμαστε συνεχώς, προκαλώντας τους εαυτούς μας με καινοτομίες που θα προσφέρουν τα οφέλη στον εντοπισμό, στην επικοινωνία και στην ταχύτερη παράδοση στον τελικό καταναλωτή με βιώσιμο τρόπο. 

Οι B2C πελάτες μας, για παράδειγμα, μέσα από την υπηρεσία FedEx Delivery Manager ® που τους προσφέρουμε, δίνουν την ευκαιρία στους τελικούς παραλήπτες να προσαρμόσουν τις παραδόσεις τους, ώστε να γίνονται στο χρόνο που τους εξυπηρετεί, να λαμβάνουν ενημερώσεις μέσω SMS ή email και να αλλάζουν εύκολα το σημείο παραλαβής, τη διεύθυνση ή την ημερομηνία παράδοσης. Προσφέρουμε δυνατότητα επιλογών και ευκολία χρήσης για τον τελικό παραλήπτη, που ισοδυναμεί με ηρεμία και καλή φήμη της επωνυμίας για την επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

- Πώς εξελίσσεται η διανομή των εμβολίων; Η FedEx έχει συμβάλει σημαντικά στην παγκόσμια προσπάθεια διανομής εμβολίων;

Είμαστε περήφανοι για τον ρόλο που διαδραματίζουμε παρέχοντας εμβόλια και κρίσιμο εξοπλισμό σε όλο τον κόσμο όλους αυτούς τους τελευταίους μήνες. Και η αλήθεια είναι ότι το δίκτυό μας δημιουργήθηκε για να κάνει αυτό ακριβώς, να μεταφέρει αποστολές κρίσιμες σε όλο τον κόσμο καθημερινά εδώ και δεκαετίες.

Έχουμε παραδώσει εμβόλια και σχετικές προμήθειες σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο και συνεχίζουμε να εξάγουμε εμβόλια  εκτός Ευρώπης – έναν σημαντικό κόμβο παραγωγής για ορισμένα από τα εμβόλια. Κατά το πρώτο έτος διανομής σε όλες τις ΗΠΑ, η FedEx παρέδωσε περίπου 300 εκατομμύρια δόσεις από κατασκευαστές και διανομείς σε εμβολιαστικά κέντρα σε όλες τις ΗΠΑ με μέσο χρόνο παράδοσης λιγότερο από 20 ώρες.

- Τι έχει αλλάξει λόγω της πανδημίας στη σχέση εργαζομένων και ηγεσίας και πόσο αυτή η αλλαγή έχει επηρεάσει την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Η πανδημία, με τον τεράστιο αντίκτυπό της να είναι ο άνθρωπος - δηλαδή το αίσθημα του φόβου και της αβεβαιότητας - έχει ενδυναμώσει την κουλτούρα προσαρμοστικότητας, αλλά και εμπιστοσύνης και συνεργατικότητας μέσα στις επιχειρήσεις, καθώς αυτή η περίοδος απαιτούσε από όλους να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον.

Ταυτόχρονα, απαιτήθηκαν νέες δεξιότητες για τους υπαλλήλους, ειδικά στην υιοθέτηση τεχνολογιών, και νέες διοικητικές ικανότητες από την ηγεσία λόγω της νέας εργασιακής ρουτίνας στην οποία έπρεπε όλοι να προσαρμοστούμε.

Η παροχή μιας απρόσκοπτης και διαφοροποιημένης εμπειρίας των ανθρώπων μας ψηφιακά και η κοινωνική ευθύνη είναι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής που εισαγάγαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δημιουργούμε μια ελκυστική εμπειρία εργαζομένων παρέχοντας εργαλεία και πόρους που θα υποστηρίξουν και θα αναπτύξουν τους ανθρώπους μας σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους, καλλιεργώντας παράλληλα ένα εργασιακό περιβάλλον όπου όλοι αισθάνονται ότι ανήκουν σε αυτό και εκτιμώνται.

- Ποια είναι η πολιτική "επιστροφής στη δουλειά" της Fedex και ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε πιο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού δεδομένης της δυνατότητας "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Καθώς συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, δεσμευόμαστε να ακολουθούμε προτεινόμενες πρακτικές για τη διατήρηση της ασφάλειας των πελατών και των μελών της ομάδας μας. Η υγεία και η ασφάλεια των μελών της ομάδας μας θα είναι πάντα η πρώτη μας προτεραιότητα.

Παρακολουθούμε συνεχώς τις απαιτήσεις σε επίπεδο χώρας και, επομένως, η εργασία από απόσταση παραμένει η προεπιλογή μέχρι να είναι ασφαλής η επιστροφή στο χώρο εργασίας σύμφωνα με τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς για τον COVID-19. Έχουμε συγκεκριμένα σχέδια μετάβασης ανά χώρα για μια ασφαλή επιστροφή στην εργασία, όταν είναι η κατάλληλη στιγμή. Στόχος μας είναι να έχουμε ένα βιώσιμο, μοντέρνο και μακροπρόθεσμο τρόπο εργασίας που ταιριάζει στις φιλοδοξίες μας να προσφέρουμε στα μέλη της ομάδας μας μια εξαιρετική εμπειρία εργαζομένων.

Φαίνεται ότι ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας θα υιοθετηθεί από τους οργανισμούς στους περισσότερους κλάδους, ως ένα επιπλέον πλεονέκτημα των επιχειρήσεων για νέες προσλήψεις. Είναι σημαντικό για τις ηγετικές ομάδες βέβαια να αναγνωρίσουν ότι αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι δύσκολη ως μετάβαση για τις ομάδες τους, επομένως η ενσυναίσθηση και η προσφορά των κατάλληλων εργαλείων που θα επιτρέψουν στους ανθρώπους να είναι επιτυχημένοι στη νέα κανονικότητα θα είναι σίγουρα το κλειδί.

Περισσότερα από Forbes

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.