Τα στελέχη πρέπει να έχουν ένα ισοζυγισμένο πακέτο τεχνικών ικανοτήτων και soft skills όπως ενσυναίσθηση και διαύγεια για να μπορούν να είναι επιτυχημένοι στο ρόλο τους, εκτιμά η Άντρεα Αντωνίου, Regional Managing Director of Iron Mountain Eastern and Southern Europe. Παράλληλα, αναλύει την ψηφιακή εποχή που διανύουμε αλλά και τις τεχνολογίες που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον.
- Τι είναι στην πράξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός για τις επιχειρήσεις; Ποια είναι τα απαραίτητα βήματα για μια επιχείρηση;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η πρακτική εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών για τη δημιουργία ή την τροποποίηση διαδικασιών, κουλτούρας και των εμπειριών των χρηστών για την κάλυψη των μεταβαλλόμενων απαιτήσεων των επιχειρήσεων και των πελατών τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός υπερκαλύπτει αλλά και ενοποιεί τους παραδοσιακούς ρόλους όπως οι πωλήσεις, το μάρκετινγκ, οι λειτουργικές δομές και η εξυπηρέτηση πελατών. Ταυτόχρονα, καθώς μεταβαίνουμε από τη φυσική διαχείριση και το χαρτί σε ψηφιακές εφαρμογές για τη διαχείριση της πληροφορίας μας, έχουμε την ευκαιρία να επανασχεδιάσουμε τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης με νέα εργαλεία και με την ψηφιακή τεχνολογία στο πλευρό μας.
Η οποιαδήποτε αλλαγή στη δομή και διαδικασίες ενός οργανισμού, απαιτεί όπως πληρούνται κάποια βασικά δεδομένα όπως, η συμμετοχή και στήριξη της διοίκησης και μετόχων στην απόφαση για την υλοποίηση ξεκάθαρης στρατηγικής με αξιολόγηση των απαιτήσεων των συμμετεχόντων μερών και δυναμική ανάλυση των δυνατών και αδύνατων σημείων της υλοποίησης αλλά και των κινδύνων και ευκαιριών που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μόνο μέσω ολοκληρωμένης στρατηγικής υπάρχει η δυνατότητα να γίνει σωστή διαχείριση αλλαγής, ενημέρωση και εκπαίδευση των ενδιαφερομένων μερών και να υπάρχει ολοκληρωμένος έλεγχος των δεδομένων υλοποίησης όπως του κόστους, χρονοδιαγράμματος και των διαθέσιμων πόρων.
- Τι προσφέρει η εταιρεία σας και ποιοι είναι οι πελάτες σας;
Η Iron Mountain πρωτοστατεί στον τομέα της διαχείρισης πληροφορίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διεθνές επίπεδο, με παρουσία σε πέραν των 50 χωρών και με πελατολόγιο το πέραν του 95% των Fortune 1000 Εταιρειών. Δύναμη της Iron Mountain είναι η αντίληψη και εμπειρία στη διαχείριση της πληροφορίας ως δεδομένο τόσο σε φυσική όσο και ηλεκτρονική μορφή. Ταυτόχρονα, η δυναμική πορεία της Iron Mountain στους τομείς της ψηφιοποίησης, της παροχής υπηρεσιών data center αλλά και πιο κλασικές υπηρεσίες όπως η φύλαξη φυσικού αρχείου, καθιστούν την Εταιρεία μας ως ένα από τους σημαντικούς παίκτες στην πορεία προς την ψηφιακή εποχή.
- Ποιες είναι οι τεχνολογίες που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον;
Όπως όλοι γνωρίζουμε, διανύουμε σήμερα, αυτό που ονομάζεται 4η βιομηχανική επανάσταση, αλλά στην ουσία, αυτή είναι η μετάβαση από τις μηχανικές και διαχρονικές διαδικασίες στην αυτοματοποίηση με έξυπνες μεθόδους και τεχνολογική καινοτομία. Ήδη έχουμε μπροστά μας λύσεις όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το machine learning τα οποία βελτιώνουν την αποδοτικότητα και ακρίβεια στην εξαγωγή και πρόσβαση σε μεγάλους όγκους δεδομένων και στην ανάλυση αυτών, χωρίς να παραβλέπουμε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας και συμβολή είναι ουσιαστικά για την επικύρωση των δεδομένων, σε κάθε περίπτωση αυτοματοποίησης.
- Στον δημόσιο τομέα πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί η ψηφιοποίηση των πληροφοριών;
Η ψηφιοποίηση των πληροφοριών και η δημιουργία και εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων και λύσεων για εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία είναι ουσιαστική για το δημόσιο τομέα και για τη μετεξέλιξη του, με κύριο στόχο να διευκολύνει τον πολίτη και τις επιχειρήσεις στην οποιαδήποτε επαφή με το κράτος. Ουσιαστικά παραδείγματα είναι η διαχείριση αιτήσεων πολιτών για βοηθήματα, ο εκσυγχρονισμός της παιδείας με διαδραστική μεθοδολογία μάθησης, η εξέλιξη στον τομέα της υγείας με την δημιουργία του ηλεκτρονικού φακέλου ασθενή.
Αναγνωρίζοντας την ύπαρξη σημαντικού ιστορικού αρχείου που αφορά πολιτισμό, ιστορία, ήθη και έθιμα αλλά και τη λειτουργία του κράτους, το οποίο τώρα βρίσκεται σε έντυπη μορφή, είναι δεδομένο ότι με τη ψηφιοποίηση, θα είναι εφικτή και η απρόσκοπτη πρόσβαση από όλους. Άρα είναι εξαιρετικά σημαντική και η παράμετρος του συνδυασμού και συνύπαρξης του ιστορικού φυσικού αρχείου με την νέα πληροφορία και τεχνολογία στη μετάβαση στη ψηφιακή εποχή.
Ταυτόχρονα, υπάρχει σημαντικό όφελος τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το ίδιο το κράτος με την υλοποίηση έργων που θα επισπεύσουν διαδικασίες όπως στους τομείς της δικαιοσύνης, εργασίας, ιδιοκτησίας και ανάπτυξης γης κ.λπ., ανοίγοντας δρόμο για επενδύσεις και πραγματική ανάπτυξη.
Στόχος και αναμενόμενο αποτέλεσμα της ψηφιοποίησης του δημόσιου τομέα είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας, η ταχύτητα στην πρόσβαση στην πληροφορία τόσο για πολίτες όσο και επιχειρήσεις αλλά και η διαφάνεια στις διαδικασίες του δημοσίου.
- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;
Η μόνη συμβουλή που θα έδινα είναι να μην τα παρατάει. Αυτό θα του δώσει τα εφόδια και τη δύναμη για να πετύχει τους στόχους του. Να συνεχίζει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται ο ίδιος και να είναι ευέλικτος και δεκτικός σε αλλαγές που προκαλούνται, φυσιολογικά, σε ένα δυναμικό εργασιακό περιβάλλον βοηθώντας τον να προσαρμόζεται άμεσα και να διαμορφώνει έγκαιρα τη νέα στρατηγική του.
- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;
Με βάση τη δική μου εμπειρία αλλά και την κατεύθυνση που δίνει η εξέλιξη της αγορά, τα στελέχη πλέον πρέπει να έχουν ένα ισοζυγισμένο πακέτο τεχνικών ικανοτήτων και soft skills όπως ενσυναίσθηση και διαύγεια για να μπορούν να είναι επιτυχημένοι στο ρόλο τους. Πρέπει να είναι διορατικοί και ταυτόχρονα να έχουν γρήγορα αντανακλαστικά κάτι που επιτρέπει στην άμεση προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα που εμφανίζονται μπροστά του.
- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μίας CEO με τους πελάτες ή συνεργάτες του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;
Ο CEO, ως κύριος εκπρόσωπος του οργανισμού, πρέπει να διατηρεί τις αρχές ηθικής και διαφάνειας που του επιτρέπουν να δραστηριοποιείται και να συναλλάσσεται με συνεργάτες και πελάτες χωρίς να διακινδυνεύει τη φήμη του οργανισμού αλλά και του ιδίου. Αυτό δεν άλλαξε λόγω της πανδημίας, τουναντίον, έχει ενισχυθεί αφού η σοβαρότητα των οργανισμών κατά την περίοδο της πανδημίας έχει αποδειχθεί σοβαρό κριτήριο στην σχέση με τους πελάτες εξελίσσοντας την σε σχέση partnership.
- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;
Στην Iron Mountain ως ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς στον κόσμο, με πέραν των 25.000 υπαλλήλων και παρουσία σε πέραν των 55 χωρών, προσπαθούμε να είμαστε ο πιο αξιόπιστος συνεργάτης των πελατών και συνεργατών μας για την προστασία και την δημιουργία αξίας με καινοτόμους και κοινωνικά υπεύθυνους τρόπους. Κυρίως, εστιάζουμε τις προσπάθειές μας σε ό,τι έχει μεγαλύτερη σημασία, δηλαδή στη διασφάλιση της εμπιστοσύνης των πελατών, ενδυνάμωση των ανθρώπων μας, ενίσχυση των κοινοτήτων μας και προστασία του πλανήτη μας, διασφαλίζοντας ότι δραστηριοποιούμαστε με ακεραιότητα και με τρόπο που δημιουργεί αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας.