Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Ο όμιλος ΟΤΕ ενισχύει τη θέση του στην αγορά μέσω των θυγατρικών του, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και δραστηριοτήτων. Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους και ενισχύοντας την οικονομική τους απόδοση.

Για την αλυσίδα καταστημάτων Γερμανός, το 2024 ήταν μια ακόμη επιτυχημένη χρονιά με ενισχυμένες επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών εμφάνισε αύξηση 0,8% φθάνοντας στα 400,519 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντική άνοδο κατέγραψε η καθαρή κερδοφορία, αγγίζοντας τα 9,5 εκατ. ευρώ έναντι 7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενισχυμένη κατά 26%. "Οι επιδόσεις της εταιρείας, τόσο σε λειτουργικό όσο και οικονομικό επίπεδο, κρίνονται αρκετά ικανοποιητικές, καθώς σημειώθηκαν σε μια περίοδο παγκόσμιας κρίσης στην οικονομία λόγω αύξησης του πληθωρισμού και αύξησης των τιμών ενέργειας, έντονου ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά και σημαντικών προκλήσεων για τον κλάδο", σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις. 

Το 2024 η αλυσίδα "Γερμανός" ξεχώρισε για τη διεύρυνση της προϊοντικής της γκάμας με την προσθήκη οικιακών μικροσυσκευών, επιδιώκοντας να γίνει ολοκληρωμένος προορισμός τεχνολογίας για το σπίτι. Παράλληλα, καταγράφηκαν πάνω από 18,5 εκατ. συναλλαγές στα καταστήματα "Γερμανός" και Cosmote, αυξημένες κατά 1,9% σε σχέση με το 2023. Ο Γερμανός παρέμεινε σταθερά στην 1η θέση στις πωλήσεις κινητών, ενώ υψηλό ήταν το μερίδιο αγοράς και στα αξεσουάρ, τα smartwatches, τα gadgets και τις έξυπνες τηλεοράσεις. Θετικά ήταν τα αποτελέσματα και από τις πωλήσεις των οικιακών μικροσυσκευών, που στην πρώτη τους χρονιά πέτυχαν σημαντική κερδοφορία.

Οι συνολικές συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας ξεπέρασαν τις 345.000, ενώ στις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις οι xDSL ανήλθαν σε 143.000. Οι συνδέσεις οπτικής ίνας (FTTH) αυξήθηκαν κατά 23%, ξεπερνώντας τις 80.000, και οι νέες ενεργοποιήσεις Cosmote TV έφτασαν τις 67.000, από 55.000 το προηγούμενο έτος.

Ανοδική η πορεία για την ΟΤΕ Estate

Η ΟΤΕ Estate συνεχίζει να καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία στα οικονομικά της μεγέθη, διαχειριζόμενη ενεργά το χαρτοφυλάκιο ακινήτων του τηλεπικοινωνιακού ομίλου. Με περισσότερα από 2.300 ακίνητα συνολικής επιφάνειας 1,1 εκατ. τ.μ. και εκτιμώμενη αξία που ξεπερνά το 1,2 δισ. ευρώ, η εταιρεία κατέγραψε το 2024 έσοδα 63,2 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των ακινήτων της, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

Τα κέρδη μετά φόρων, συμπεριλαμβανομένων των κερδών από την αναπροσαρμογή στην εύλογη αξία, ανήλθαν σε 91,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4%. Κατά το 2024, η ΟΤΕ Estate υπέγραψε πέντε νέες συμφωνίες μίσθωσης ακινήτων συνολικής επιφάνειας 2.400 τ.μ., με σημαντική παρουσία την ανακαίνιση και μίσθωση ενός κτιρίου 2.000 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη από την T-Digital. Ο ρόλος της ΟΤΕ Estate είναι διττός. Αφενός διαχειρίζεται τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα του ομίλου, αφετέρου αναλαμβάνει να αξιοποιήσει εμπορικά όσα κρίνονται μη απαραίτητα για τη λειτουργία του ΟΤΕ.

Η Cosmote TV Τηλεοπτικές Παραγωγές έκλεισε το 2024 με κύκλο εργασιών 7,82 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 9,9% σε σχέση με το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών δραστηριοτήτων ανήλθαν σε 502.000 ευρώ, καταγράφοντας αξιοσημείωτη άνοδο 58,9% σε σύγκριση με πέρυσι.

Η Cosmote e-Value, πίσω από την οποία βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα επικοινωνίας για την εξυπηρέτηση εταιρειών στην Ελλάδα, συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία και το 2024, "διατηρώντας την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά και τη μεγάλη απόσταση σε μερίδια αγοράς από τοπικούς και διεθνείς ανταγωνιστές της", όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις. Ο κύκλος εργασιών της χρήσης 2024 ανήλθε σε 175 εκατ. ευρώ και σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, κατά την οποία οι πωλήσεις ανήλθαν σε 170,5 εκατ. ευρώ, παρουσίασε μια ποσοστιαία αύξηση 2,7%. Τα καθαρά κέρδη έφθασαν τα 8,175 εκατ., ενώ την προηγούμενη χρήση είχαν διαμορφωθεί σε 3,866 εκατ. ευρώ.

Το 2024 το payzy by Cosmote παρουσίασε διπλή εικόνα: πέτυχε σημαντική αύξηση στον τζίρο, αλλά διεύρυνε και τις ζημίες. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής του ΟΤΕ, Cosmote Payments, της εταιρείας που διαχειρίζεται δηλαδή το payzy, ανήλθε πέρσι στα 26 εκατ. ευρώ έναντι 20,96 εκατ. της χρήσης 2023, ενισχυμένος κατά 24,03%. Οι ζημίες μετά από φόρους της χρήσης 2024 ανήλθαν σε 6,3 εκατ. ευρώ, έναντι 5,2 εκατ. το 2023. Πέραν της Ελλάδας, κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, η εφαρμογή payzy διατέθηκε πιλοτικά στη Γερμανία. 

Σε ό,τι αφορά την πορεία της πελατειακής βάσης, ακολούθησε αναπτυξιακή δυναμική με αποκορύφωμα το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ο αριθμός των χρηστών του payzy ξεκίνησε με 273.787 άτομα και έφτασε τα 335.235 (+61.448) στο δεύτερο τρίμηνο. Περνώντας στο τρίτο τρίμηνο, οι πελάτες αυξήθηκαν σε 403.211 (+67.976). Στο τελευταίο τρίμηνο προστέθηκαν 12.048 άτομα, έτσι η χρονιά έκλεισε στους 415.259 χρήστες. 

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, οι οποίες δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, κατά τη διάρκεια του 2024 η Cosmote Payments, μέσω των υποδομών εκκαθάρισης ηλεκτρονικών πληρωμών της εταιρείας (acquiring services), διαχειρίστηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών των πελατών του ομίλου ΟΤΕ, σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης και εξυπηρέτησής τους, αξίας άνω των 1,3 δισ. ευρώ.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.