Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Τα 36 εκατ. ευρώ φτάνει το ύψος της επένδυσης που πραγματοποιεί η Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ, εταιρική σύμπραξη του Ομίλου Πλαστικά Θράκης (Thrace Group) και του Ομίλου Elastron, στο Εράσμιο Ξάνθης. Οι εγκαταστάσεις θερμοκηπίων στο Εράσμιο Ξάνθης έχουν μέχρι στιγμής απορροφήσει 29 εκατ. ευρώ επενδύσεων για εγκαταστάσεις 22 αυτόνομων θαλάμων παραγωγής αγροτικών κηπευτικών προϊόντων, ενώ απομένει η επένδυση ακόμα 7 εκατ. Τα Θερμοκήπια Θράκης βρίσκονται σε στρατηγική θέση, αξιοποιώντας το γεωθερμικό πεδίο του Νέου Ερασμίου στη Θράκη, προσφέροντας στην αγορά φρέσκα υδροπονικά λαχανικά με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα CO2. Η λειτουργικότητα του πεδίου παρακολουθείται μέσω online monitoring και από την Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ), επιβεβαιώνοντας τις βέλτιστες τεχνικές εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου γεωθερμικού πεδίου.

Η Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ ξεκίνησε την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου το 2014. Το τελευταίο αναπτυξιακό επενδυτικό πρόγραμμα ανακοινώθηκε στην εκπνοή του 2023 και ήταν ύψους 14,5 εκατ. ευρώ. Στα επόμενα 7 εκατ. ευρώ, που ανεβάζουν το συνολικό ύψος επένδυσης σε 36 εκατ. ευρώ, έχει προγραμματιστεί η κατασκευή έξι επιπλέον ξεχωριστών θαλάμων θερμοκηπίων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου το 2027, όπως εκτίμησε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μάκης Λειβαδίτης.

Μέχρι στιγμής, η συνολική παραγωγική δυναμικότητα της εγκατάστασης θερμοκηπίων αγγίζει τους 8.000 τόνους ντομάτας και ακόμη, 1 εκατομμύριο τεμάχια αγγούρια ετησίως, με κύρια όμως και ειδοποιό διαφορά σε σχέση με τις ανοιχτές εγκαταστάσεις την "εξασφάλιση ποιότητας και -όσο το δυνατόν- σταθερής ποσότητας παραγωγής", άρα και διάθεσης προς την ελληνική και ξένη αγορά, με την εξαίρεση των συνεχόμενων ακραίων καιρικών φαινομένων αν τυχόν εκείνα εμφανίζονται.

Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς οι πωλήσεις της Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ διαμορφώθηκαν στα 12 εκατ. ευρώ και ήταν σημαντικά ενισχυμένες κατά 50%, σε σχέση με τα 8 εκατ. ευρώ του 2023. Η εταιρεία αναπτύσσεται και οι δύο Όμιλοι βλέπουν τις επενδύσεις να αποδίδουν καρπούς, αν συνυπολογίσει κανείς και την αύξηση της κερδοφορίας κατά 24% μεταξύ 2023 και 2024, σε όρους EBITDA.

Να σημειωθεί ότι η Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ διατηρεί στρατηγική συνεργασία ήδη από το 2014 με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας των δύο πλευρών ήρθε φέτος, με την πανελλήνια και αποκλειστική τοποθέτηση στα ράφια της μαναβικής της branded σειράς προϊόντων Κήποι Ξάνθης, η οποία περιλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικούς κωδικούς ντομάτας (από νωπή ντομάτα έως ντοματίνια) και δύο αγγουριού. Οι συσκευασίες είναι ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιούμενες και έχουν βραβευθεί για το σχεδιασμό τους, σε συνεργασία με τα Πλαστικά Θράκης.

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ιωσήφ Αμοιρίδης σημείωσε ότι κατά περιόδους οι πωλήσεις της Θερμοκήπια Θράκης προς την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι πιθανό να αγγίζουν και το 50% των συνολικών για ντομάτες, αγγούρια και μελιτζάνες, όχι μόνο της επώνυμης σειράς, αλλά και άλλων -και private label- συνεργασιών.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.