Τα ρομποταξί κατευθύνονται στην Ουάσινγκτον

Τα ρομποταξί κατευθύνονται στην Ουάσινγκτον

Του Alan Ohnsman

Η Waymo σχεδιάζει να λανσάρει την επί πληρωμή υπηρεσία μετακίνησης με ρομποταξί στην Ουάσινγκτον το 2026, καθώς η κορυφαία αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης αναπτύσσει περαιτέρω τις δραστηριότητές της για να προσελκύσει εκατομμύρια νέους επιβάτες.

Η εταιρεία, με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνια, η οποία ήδη προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών με ρομποταξί σε Φοίνιξ, Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, Όστιν και αρκετές περιοχές του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο, ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τις δοκιμές της στην Ουάσινγκτον για να προσφέρει τις υπηρεσίες της και στην αμερικανική πρωτεύουσα. Η Waymo σχεδιάζει να βγάλει τα ρομποταξί της στους δρόμους του Μαϊάμι εντός του έτους και της Ατλάντα το 2026, ενώ θέλει να επεκτείνει την γκάμα των υπηρεσιών της στις πόλεις όπου ήδη δραστηριοποιείται. 

Μετά την απόσυρση της General Motors από την αυτοκινητοβιομηχανία αυτόνομων οχημάτων Cruise, μετά από ένα ατύχημα το 2023 στο Σαν Φρανσίσκο, η Waymo έχει το πεδίο των ρομποταξί "δικό της" στις ΗΠΑ, αν και η Tesla του Έλον Μασκ θέλει να ανατρέψει την κατάσταση. Ο Μασκ έχει ανακοινώσει ότι η εταιρεία του θα ξεκινήσει να παρέχει περιορισμένες υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών στο Όστιν του Τέξας, όπου έχει την έδρα της, τον Ιούνιο, αν και δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες αυτού του προγράμματος. Η Tesla δεν έχει κάνει τον ίδιο τύπο εκτεταμένων δοκιμών στους δρόμους όπως έκανε η Waymo από το 2009 και ο Μασκ υποστηρίζει ότι τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια μόνο με κάμερες, αποφεύγοντας το λέιζερ lidar και το ραντάρ που οι υπόλοιποι κατασκευαστές ρομποταξί θεωρούν απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία τους. (Μια πρόσφατη δοκιμή έδειξε πως τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης που χρησιμοποιούν μόνο κάμερες "διαβάζουν" λάθος τις οδικές συνθήκες, διαφωνώντας με την άποψη του Μασκ).

Το 2024 ήταν έτος καμπής για τη Waymo, που ξεκίνησε να παρέχει τις υπηρεσίες της στο Σαν Φρανσίσκο και στο Λος Άντζελες, εξέλιξη που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes, της επέφεραν έσοδα ύψους περίπου 100 εκατ. δολαρίων στο έτος. Η Waymo παρέχει περισσότερες από 200.000 διαδρομές επί πληρωμή την εβδομάδα σε όλες τις πόλεις όπου δραστηριοποιείται. Μέχρι στιγμής, τα οχήματά της δεν έχουν προκαλέσει σοβαρά τροχαία ατυχήματα και οι επιβάτες της δεν έχουν υποστεί τραυματισμούς, αλλά ο κίνδυνος αυτός μεγαλώνει όσο η Waymo επεκτείνει τις δραστηριότητές της.

"Μόνο η ίδια η Waymo ξέρει αν κινείται πολύ γρήγορα", σχολίασε ο Phil Koopman, καθηγητής του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon που μελετά την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. "Θα επεκταθεί σύμφωνα με την αντοχή τους στο ρίσκο".

Έως τώρα όλες οι δραστηριότητες της Waymo αφορούν τις ΗΠΑ, όμως η εταιρεία έχει αρχίσει να κάνει δοκιμές και στο Τόκιο.

Εκτός από την Tesla, και η Zoox της Amazon θέλει να ξεκινήσει φέτος την παροχή υπηρεσιών ρομποταξί στο Λας Βέγκας, ενώ η May Mobility, μια start up με έδρα το Ανν Άρμπορ του Μίσιγκαν, προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς με όχημα αυτόνομης οδήγησης σε ένα προάστιο της Ατλάντα, καθώς και δωρεάν βόλτες με δοκιμαστικά οχήματα στο Μίσιγκαν, στο Τέξας, στη Μινεσότα, στην Αριζόνα και στην Καλιφόρνια.

Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.