Λιμένας Θεσσαλονίκης: H πύλη ανάπτυξης για τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη

Λιμένας Θεσσαλονίκης: H πύλη ανάπτυξης για τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη

Του Αθανάσιου Λιάγκου, εκτελεστικού προέδρου δ.σ. ΟΛΘ Α.Ε. και προέδρου ΕΛΙΜΕ

Τα λιμάνια έχουν διαχρονικά σημαίνουσα θέση, αποτελώντας βασικές πύλες για τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις της Ελλάδας και ισχυρούς μοχλούς οικονομικής δραστηριότητας. Στο δυναμικό περιβάλλον της λιμενικής βιομηχανίας και των logistics, η στρατηγική θέση και ο μετασχηματισμός του Λιμένα Θεσσαλονίκης τον καθιστούν "πύλη" ανάπτυξης και ευκαιριών για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού και οι πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε. ισχυροποιούν διαρκώς τον ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο λιμενικό κλάδο. Ισχυρό πλεονέκτημα του λιμένα αποτελεί η διαχείριση συμβατικών φορτίων, ως του μεγαλύτερου διαμετακομιστικού συμβατικού λιμανιού της Ελλάδας και ενός από τα κυριότερα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.

Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των 71,3 εκατ. ευρώ από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των συνεργατών μας, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη ιστορικά διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καταγράφηκε στον λιμένα το 2023 (520.048 TEU).

Πράσινη Ανάπτυξη και Υπευθυνότητα

Η συνεπής υλοποίηση της ολοκληρωμένης Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε., σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της, αποτυπώνει έμπρακτα την περιβαλλοντική ηθική της εταιρείας, που επικυρώνεται με την ένταξή της στον δείκτη Αειφορίας του ATHEX. Το ετήσιο πλάνο δράσης και το περιεχόμενο της ετήσιας Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε. διαμορφώνονται κατόπιν ανάλυσης των ουσιαστικών θεμάτων στους στρατηγικούς τομείς: Περιβάλλον, Κλίμα & Ενέργεια, Αλληλεπίδραση με την Κοινωνία, Έξυπνο & Ψηφιακό Λιμάνι, Επιχειρηματική Ηθική & Δημιουργία Αξίας.

Δυναμική συμβολή της Κρουαζιέρας στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στην καρδιά μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής και πολυπολιτισμικής πόλης, προσφέρει το πλεονέκτημα αφετηρίας της κρουαζιέρας κοντά σε 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, στοιχείο που διαθέτουν ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη ενθαρρύνει την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, που υποδέχτηκε την τελευταία πενταετία (2019-2023) υπερδεκαπλάσιο αριθμό επιβατών. Στις 26 Ιουνίου 2024 υποδεχτήκαμε για πρώτη φορά το μεγαλύτερο σε μήκος κρουαζιερόπλοιο που προσέγγισε ποτέ το λιμάνι, το "Norwegian Getaway", ταυτόχρονα με το πλοίο "Celebrity Infinity". Οι δύο αφίξεις έθεσαν νέο ημερήσιο ρεκόρ σχεδόν 10.000 επισκεπτών –επιβατών και πληρωμάτων– για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, το 2023, επενδύσαμε στη δημιουργία του νέου Σταθμού Κρουαζιέρας "Μέγας Αλέξανδρος", με δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων από 6.000 επιβατών και πληρωμάτων δύο κρουαζιερόπλοιων ταυτόχρονα. Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο λιμάνι της Ελλάδας που έχει υιοθετήσει το αυτοματοποιημένο Σύστημα Πυλών Σένγκεν Εισόδου-Εξόδου (EES) και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειοδότησης Ταξιδιού (ETIAS), σύμφωνα με την Οδηγία 2017/2226/ΕΕ.

Περισσότερο από ένα λιμάνι: Εξωστρέφεια και κοινωνική προστιθέμενη αξία

Ο διεθνής προσανατολισμός μας σηματοδοτείται με συνεργασίες όπως με την Οικονομική Ζώνη Διώρυγας του Σουέζ, με τους λιμένες Γκντανσκ της Πολωνίας και Ashdod του Ισραήλ, αλλά και με πρωτοβουλίες όπως αυτή της συμμετοχής της ΟΛΘ Α.Ε. στην 1η Σύνοδο της Κοινής Επιτροπής Θαλασσίων Υποθέσεων Ελλάδας-Αιγύπτου. Η δυναμική παρουσία της ΟΛΘ Α.Ε. σε εθνικού και διεθνούς κύρους εκθέσεις, και οι πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διοργανώσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως το 7ο "Posidonia Sea Tourism Forum" και το 1ο "Southeast Europe Connectivity Forum", ενισχύουν επίσης την εξωστρέφειά μας. Προάγοντας σταθερά τον ουσιαστικό διάλογο για τη συνδεσιμότητα στη Ν.Α. Ευρώπη, η ΟΛΘ Α.Ε. είναι στρατηγικός εταίρος του διεθνούς συνεδρίου, που πραγματοποιείται για 2η συνεχή χρονιά, στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024. Επιπλέον, σε συνέχεια του υποθαλάσσιου καθαρισμού στη Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιήθηκε στον 1ο Προβλήτα του Λιμένα τον Σεπτέμβριο του 2023, διοργανώσαμε νέα δράση υποθαλάσσιου καθαρισμού, για πρώτη φορά στην παραλία Θεσσαλονίκης, στις 10 Σεπτεμβρίου 2024.

PIN

Με όραμα να λειτουργούμε ως κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι, στοχεύουμε σε ενέργειες που προωθούν τη μέγιστη ικανοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.

Περισσότερα από Forbes

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου. Το νέο hypermarket και οι εν δυνάμει εξαγορές.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.