Πώς ο Σκλαβενίτης γίνεται πρώτος παίκτης και στην Κύπρο

Πώς ο Σκλαβενίτης γίνεται πρώτος παίκτης και στην Κύπρο

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κίνηση που τον καθιστά πρώτο παίκτη και στην κυπριακή αγορά πραγματοποίησε ο όμιλος Σκλαβενίτη, με την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς της τοπικής αλυσίδας Παπαντωνίου, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του Capital.gr τον Σεπτέμβριο του 2023. Επί της ουσίας ο Σκλαβενίτης κατάφερε να κάμψει τις αντιστάσεις που υπήρχαν από πλευράς της επιχειρηματικής οικογένειας Παπαντωνίου και να προχωρήσει στην απόκτησή της. 

Ο Σκλαβενίτης επιδόθηκε τους τελευταίους μήνες σε σειρά συζητήσεων στην Κύπρο, με επιδίωξη να αποκτήσει κάποια από τις ανταγωνιστικές κυπριακών συμφερόντων αλυσίδες. Εν τέλει η συμφωνία επήλθε με την εδρεύουσα στην Πάφο, αλυσίδα σούπερ μάρκετ Παπαντωνίου, η οποία κάνει τζίρο περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ και διαθέτει 9 καταστήματα. Σε συνδυασμό με τα περίπου 200 εκατ. ευρώ που κάνει τζίρο ο Σκλαβενίτης έως αυτήν τη στιγμή, o κύκλος εργασιών της ελληνικών συμφερόντων αλυσίδας στη Μεγαλόνησο αγγίζει τα 350 εκατ. ευρώ, φτάνοντας σε αντίστοιχα μεγέθη των δύο πρώτων της συγκεκριμένης αγοράς, ήτοι της κυπριακής Αλφαμέγα της οικογένειας Παπαέλληνα και της Lidl Κύπρου. 

Με αυτόν τον τρόπο μετά την Ελλάδα όπου διατηρεί μεγάλη απόσταση από τις Lidl Ελλάς και ΑΒ Βασιλόπουλος με κύκλο εργασιών υψηλότερο κατά περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τις δύο προαναφερόμενες αλυσίδες, ο Σκλαβενίτης καταφέρνει να πιάσει την "πρωτιά" και στην Κύπρο.

Τα 18 καταστήματα που είχε από την απορρόφηση του Μαρινόπουλου

Θα θυμίσουμε ότι ο Σκλαβενίτης είχε αποκτήσει 18 καταστήματα στην Κύπρο κατά την απορρόφηση-εξαγορά του Μαρινόπουλου η οποία ολοκληρώθηκε το 2017, ενώ αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τρίτο παίκτη στην εν λόγω αγορά. Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί περί τα 1.500 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματά της μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα. 

Οι βασικοί παίκτες στην Κύπρο

Σε ό,τι αφορά την κυπριακή αγορά και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που πρωταγωνιστούν, πρώτη σύμφωνα με πληροφορίες εμφανίζεται να είναι η Lidl Κύπρου με 22 καταστήματα και τζίρο περί τα 350 εκατ. ευρώ, έχοντας αυξήσει σημαντικά τη δύναμή της εκεί τα τελευταία χρόνια -κυρίως την τελευταία πενταετία- επεκτεινόμενη διαρκώς με νέα καταστήματα και οργανική ανάπτυξη. Ισχυρή δύναμη επίσης είναι η κυπριακών συμφερόντων του ομίλου Παπαέλληνα, Άλφα Μέγα, με 17 καταστήματα και τζίρο επίσης κοντά στα 350 εκατομμύρια ευρώ με μερίδιο στα επίπεδα του 25% της αγοράς.

Ο Σκλαβενίτης πριν την εξαγορά ήταν ο τρίτος παίκτης στη Μεγαλόνησο. Η ελληνική αλυσίδα είχε μερίδιο 20% της αγοράς και ο κύκλος εργασιών της ήταν κατ’ εκτίμηση στα επίπεδα των 200 εκατομμυρίων ευρώ.

Τέταρτος παίκτης είναι ο συνεταιρισμός που απαρτίζεται από μικρότερα σημεία λιανικής, MAS Supermarkets, με 50 καταστήματα και τζίρο 150 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Αθηαινίτης με δύο μόλις καταστήματα, έχει καταφέρει να διατηρεί 10% μερίδιο και τζίρο στα επίπεδα 150 εκατ. ευρώ. Η Παπαντωνίου έχει 9 καταστήματα με κύκλο εργασιών και αυτή περί τα 150 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Metro πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο 100 εκατ. ευρώ, διατηρώντας 6 καταστήματα.

Το βήμα εξαγοράς στην Ευρώπη

Το επόμενο βήμα για τον Σκλαβενίτη μετά την Κύπρο, είναι η επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου έχουν γίνει κινήσεις με σκοπό την ανάπτυξή του στην Πολωνία στο πλαίσιο του επιχειρηματικού του σχεδιασμού, όπου στοχεύει να προχωρήσει σε εξαγορά τοπικής αλυσίδας.

Πρώτος παίκτης στην Πολωνία είναι η πορτογαλική Jerónimo Martins που ελέγχει την Biedronka. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Lidl & Kaufland του γερμανικού ομίλου Schwarz και ακολουθούν οι Eurocash, Żabka, Grupa Specjal, Dino, Carrefour, Auchan, Polska Grupa Supermarketów και ο γερμανικός χονδρέμπορος Makro C&C (Metro).

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Η Amazon επενδύει στα ρομπότ για αυξηθούν οι οικονομικές απολαβές των εργαζομένων της

Αυτό που κάνει η Amazon είναι μια επανάληψη όσων έκανε ο Henry Ford στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.