ΑΒ Βασιλόπουλος: Γυρίζει εταιρικά καταστήματα σε franchise και αντιστρέφει το νόμισμα με δωροεπιταγές

ΑΒ Βασιλόπουλος: Γυρίζει εταιρικά καταστήματα σε franchise και αντιστρέφει το νόμισμα με δωροεπιταγές

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στη μετατροπή σημαντικού αριθμού εταιρικών καταστημάτων του σε franchise προσανατολίζεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι κατά κύριο λόγο τα μικρότερα καταστήματα του δικτύου των καταστημάτων του εισέρχονται σε διαδικασία αξιοποίησης μέσω του μοντέλου franchise. 

Μέσα από τη συγκεκριμένη κίνηση η αλυσίδα προσβλέπει στον εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας και την ενίσχυση της κερδοφορίας της, φέρνοντας ταυτόχρονα και έσοδα στα ταμεία της από τη μεγέθυνση του δικτύου καταστημάτων franchise, τομέας που αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης της επιχείρησης για το προσεχές διάστημα. 

Προτεραιότητα στα μεγάλα καταστήματα σε κεντρικά σημεία

Στις στρατηγικές προτεραιότητες είναι, μεταξύ άλλων, και η επένδυση στα μεγάλα καταστήματα, όπου δίνει βαρύτητα η ΑΒ Βασιλόπουλος, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυτές των καταστημάτων στο Ελληνικό που πρόσφατα ανακαινίστηκε, στο δαχτυλίδι της λεωφόρου Κηφισίας, στο ΑΒ Μακεδονία της Θεσσαλονίκης που επίσης ανακαινίστηκε ή σε αυτό της Νέας Ερυθραίας που επίσης φέρει τη νέα εταιρική εικόνα της αλυσίδας μετά την ανακαίνισή του.

Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή και ενός ακόμη νέου καταστήματος ΑΒ Βασιλόπουλος στους Αγίους Αναργύρους, με ισόγειο 640 τετραγωνικών, 665 τετραγωνικά στον πρώτο όροφο και 295 τετραγωνικά μέτρα πατάρι. 

Σε κάθε περίπτωση, ο ακριβής αριθμός των καταστημάτων που θα αξιοποιηθούν με το μοντέλο του franchise δεν μπορεί αυτήν τη στιγμή να προσδιοριστεί παρά το γεγονός ότι η αλυσίδα έχει θέσει ως στόχο -σύμφωνα τουλάχιστον με πηγές της εταιρείας- να μετατρέψει περί τα 30 εταιρικά καταστήματα από εταιρικά σε franchise. 

Ο λόγος είναι ότι τα πάντα εξαρτώνται από την αποδοχή που θα έχει στην αγορά και σε ενδιαφερόμενους επενδυτές να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε ένα κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Το δίκτυο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος υπερβαίνει επί του παρόντος τα 250 καταστήματα, ενώ στόχος με βάση τον σχεδιασμό είναι να αγγίξει τα 300 σημεία στη διάρκεια της φετινής χρονιάς. 

Το μοντέλο στρατηγικής που σχετίζεται με το franchise θα κληθεί να υλοποιήσει ο Βαγγέλης Βόδενας, ειδικός σύμβουλος του CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκου Λαβίδα, και πρώην επικεφαλής γενικής διεύθυνσης δικτύου της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Σημειώνεται ότι καθήκοντα στον τομέα του franchise εκτελούσε ο μέχρι πρότινος Wholesale & Affiliate Retail Director της αλυσίδας, Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, ο οποίος αποχωρεί από την ΑΒ.

Κερδίζει έδαφος με την προσφορά δωροεπιταγών και εκπτώσεων των 3 και 6 ευρώ

Σε επίπεδο πωλήσεων, κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέγραψε μονοψήφιο ποσοστό μείωσης σε αξία τον φετινό Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ενώ φαίνεται να εξισορροπεί τον Μάρτιο χωρίς μεταβολή σε σύγκριση με τον περσινό Μάρτιο, λαμβάνοντας ώθηση από τις ενέργειες που πραγματοποιεί μέσω της κάρτας πιστότητας ΑΒ Plus, όπου για παράδειγμα προσέφερε μία δωροεπιταγή των 6 ευρώ με κάθε αγορά κρασιού έως και τις 7 Μαρτίου, αλλά και για την αγορά φρέσκων ψαριών και θαλασσινών όπου με αγορές ύψους 20 ευρώ ο καταναλωτής απολάμβανε δωροεπιταγή αξίας 6 ευρώ. Είχε προηγηθεί αντίστοιχη προσφορά τον Φεβρουάριο, όπου με αγορές φρούτων και λαχανικών αξίας 10 ευρώ, η αλυσίδα έδινε στους καταναλωτές 3 ευρώ μέσω της ΑΒ Plus. 

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.