Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Tης Αναστασίας Βαμβακά

Πάνω από το 1,3 δισ. δολάρια "σκαρφάλωσαν" τα έσοδα της Navios Partners το 2023, έναντι 1,21 δισ. δολαρίων που κατέγραψε το 2022. Στο τέταρτο τρίμηνο του περσινού έτους, τα έσοδα ανήλθαν στα 327,2 εκατ. δολάρια από 370,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας, το τέταρτο τρίμηνο ανήλθε στα 227 εκατ. δολάρια, έναντι των 173 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο. 

Συνολικά, το 2023 η εταιρεία διαχειρίστηκε 176 πλοία, όσα και το 2022 συνολικής αξίας 4,5 δισ. δολαρίων. Το προσαρμοσμένο EBITDA έφτασε τα 748 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 11,9%, σε σχέση με τα 668 εκατ. δολάρια, το 2022.

Το EBITDA σε ετήσιο επίπεδο έκλεισε στα 797 εκατ. δολάρια, ενώ τo "ταμείο" της Navios διογκώθηκε στα 296,1 εκατ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 από 175 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2022, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 69%. Συνολικά, η Navios εισέπραξε 327,6 εκατ. δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα από την πώληση 17 πλοίων το 2023 και έως τώρα το 2024.

Παράλληλα, η εισηγμένη "τρέχει" ένα ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 1,6 δισ. δολαρίων για 26 πλοία, 16 εκ των οποίων είναι tankers και 10 containerships.

"Το 2023, ο κόσμος συνέχισε να βρίσκεται αντιμέτωπος με διαταραχές στις εμπορικές διαδρομές. Οι περιφερειακές διαμάχες στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή έχουν επιφέρει αναποτελεσματικότητα. Η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ βυθίστηκε κατά περισσότερο από 50% πρόσφατα", εξήγησε η μεγάλη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια. 

"Είναι γεγονός ότι οι γεωπολιτικές διαταραχές, όπως η τελευταία στην Ερυθρά Θάλασσα, ευνοούν τη ναυτιλία, φέρνοντας αύξηση των τονο-μιλίων, καθώς τα πλοία αναδρομολογούνται στο νότιο άκρο της Αφρικής. Επιπλέον, οι περισσότερες από τις 10 κορυφαίες οικονομίες αναπτύσσονται, με την Κίνα να αξιοποιεί την εξαγωγική της δυναμική", ανέφερε η πρόεδρος και CEO της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, Αγγελική Φράγκου.

Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση που έγινε, η Ερυθρά Θάλασσα είναι η κύρια αρτηρία του εμπορίου, καθώς περίπου 26.000 πλοία διήλθαν το 2023, δηλαδή 500 σκάφη κατά μέσο όρο σε εβδομαδιαία βάση. Μετά τον πόλεμο στο Ισραήλ υπήρξαν περισσότερες από 50 επιθέσεις / απόπειρες επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που επηρεάζουν τη ροή του εμπορίου. Οι διελεύσεις σκαφών μειώθηκαν κατά πάνω από 50%:

- 98% για μεταφορά αερίων, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων LNG και LPG

- 75% για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

- 51% για δεξαμενόπλοια προϊόντων

- 16% για τα δεξαμενόπλοια αργού

- 34% για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου

Όπως τονίζει η Navios, εκτός από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, πρόσθετη αναστάτωση προκλήθηκε από τη σοβαρή ξηρασία που επηρεάζει τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά, που εμφάνισε 33% μείωση στις διελεύσεις πλοίων σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023.

Η διαταραχή τόσο στη Διώρυγα του Σουέζ όσο και στη Διώρυγα του Παναμά, αναμένεται να αυξήσει τα μίλια σε όλους τους ναυτιλιακά τομείς "Εάν παραμείνουν αυτές οι συνθήκες, περιμένουμε ισχυρά ναύλα στη διάρκεια του 2024", συμπλήρωσε στο call με τους αναλυτές.

Βέβαια, η ίδια προειδοποίησε ότι το "ισχυρό περιβάλλον μπορεί να μεταβληθεί εύκολα" εάν αυτές οι ανεπάρκειες που έχουν προκαλέσει στην εφοδιαστική οι διαμάχες διευθετηθούν ή οι οικονομίες αποδυναμωθούν.
Ο εν ενεργεία στόλος της Navios αποτελείται από 176 πλοία, 77 εκ των οποίων είναι bulk carriers, 52 tankers και 47 containerships.

Περισσότερα από Forbes

PhosPrint: Η ελληνική startup που εκτυπώνει κύτταρα και αναγεννά όργανα

Ο Lars Rasmussen, συνιδρυτής της Google Maps και angel investor, έχει επενδύσει στην εταιρεία.

Τι σηματοδοτεί η συμμετοχή της Aegean στο μετοχικό κεφάλαιο της ισπανικής Volotea

Χρειάστηκαν μερικοί μήνες σύντομων συζητήσεων προκειμένου να οδηγηθούμε στη συμφωνία.

Η ευλογιά των πιθήκων εκτοξεύει τη μετοχή της Bavarian Nordic εν μέσω ανησυχίας για έξαρση του ιού

Το εμβόλιό της είναι το μοναδικό που έχει λάβει έγκριση σε ΗΠΑ και ΕΕ - Παράδοση 10 εκατ. δόσεων έως το τέλος του 2025.

Stake.com: Το μεγαλύτερο υπεράκτιο καζίνο κρυπτονομισμάτων στον κόσμο

Έχει έδρα τη Μελβούρνη της Αυστραλίας και είχε έσοδα $2,6 δισ. πέρυσι. Οι ιδρυτές της είναι δύο από τους νεότερους αυτοδηµιούργητους δισεκατοµµυριούχους στον πλανήτη

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Αγγελική Φράγκου: Η µεγαλύτερη πρόκληση το άγνωστο, χρέος µας να εξελισσόµαστε

Οι επιτυχηµένες και τολµηρές επιχειρηµατικές της κινήσεις, οι προκλήσεις της ναυτιλίας, η πράσινη µετάβαση του κλάδου. Η Αγγελική Φράγκου σε αποκλειστική συνέντευξη.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Νέο mega deal στην πετρελαϊκή βιομηχανία: Η Chevron εξαγοράζει την Hess έναντι 53 δισ. δολαρίων

Ενισχύει τη θέση της στον σχιστόλιθο των ΗΠΑ και στο υπέδαφος της Γουιάνα.

Nike: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη, όχι όμως και τα έσοδα στο α' τρίμηνο χρήσης

Ανοδικά η μετοχή μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Amazon: Επενδύει 4 δισ. δολάρια σε start up για την τεχνητή νοημοσύνη

Στην προσπάθειά της να είναι ανταγωνιστική στους τομείς cloud και τεχνητής νοημοσύνης.

Αποχώρησε από πρόεδρος του Fox ο Ρούμπερτ Μέρντοχ

Τη θέση του θα αναλάβει ο μεγαλύτερος γιος του Λάχλαν Μέρντοχ.

Societe Generale: O νέος CEO "τρόμαξε" τους επενδυτές - Βουτιά 12% η μετοχή

Το πρώτο του στρατηγικό πλάνο για την Societe Generale παρουσίασε σήμερα ο νέος CEO Slawomir Krupa.