Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τζίρου για τον Σκλαβενίτη – "Κοιτάζει" τη νησιωτική Ελλάδα

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τζίρου για τον Σκλαβενίτη – "Κοιτάζει" τη νησιωτική Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Mε διψήφιο ποσοστό πάνω από το μέσο όρο της αγοράς που είναι 8%-9% κινείται από πλευράς ανάπτυξης του τζίρου του ο Σκλαβενίτης στο οκτάμηνο του 2023, όπως προκύπτει από πηγές κοντά στην εταιρεία. Ταυτόχρονα η αλυσίδα και ενώ το σύνολο της αγοράς χάνει σε όγκο πωλήσεων περίπου 2,5% έως και 3% ο Σκλαβενίτης καταγράφει ανοδική πορεία. Στο πεδίο επέκτασης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σύμφωνα με τις ίδιες πηγές συνεχίζονται οι συζητήσεις για επέκταση στην κυπριακή αγορά, προκειμένου να η αλυσίδα εξαγοράσει αλυσίδα ή καταστήματα στη Μεγαλόνησο. 

Την ίδια στιγμή δεν προβλέπεται η δημιουργία νέων καταστημάτων στην Ελλάδα εντός του 2023 μετά την έναρξη λειτουργίας των σημείων πώλησης στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα. Το ενδιαφέρον ωστόσο στο απώτερο μέλλον επικεντρώνεται στη νησιωτική Ελλάδα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτή την περίπτωση να αποτελούν τα Επτάνησα όπου ο Σκλαβενίτης δεν διαθέτει έως τώρα ισχυρή παρουσία με εξαίρεση την Κέρκυρα όπου διατηρεί δύο καταστήματα. 

Το 3% του τζίρου από το e-commerce

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο Σκλαβενίτης προτίθεται να διατηρήσει την ισχυρή συνεργασία που έχει με την efood, χωρίς να εξετάζει την επέκτασή της και με άλλους παίκτες της αγοράς των διανομών. Ωστόσο διερευνά την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας του στο ecommerce με ίδια μέσα. Θα θυμίσουμε ότι ήδη διαθέτει τρία darkstores –φυσικά σημεία που λειτουργούν για την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών παραγγελιών– τα δύο εκ των οποίων στην Αττική και το ένα στη Θεσσαλονίκη. Επί του παρόντος οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του Σκλαβενίτη αντιστοιχούν στο 3% του συνολικού του τζίρου, ο οποίος θα θυμίσουμε ότι το 2022 ανήλθε στα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο πρόσωπο εκτιμά ότι προσεχώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο τζίρος του στην Ελλάδα θα ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό κοντά στο 10% σε σχέση με τον συνολικό τζίρο που κάνουν τα εγχώρια σούπερ μάρκετ. 

Οι χρεώσεις για διανομή ηλεκτρονικών παραγγελιών

Το βάρος των επενδύσεων από πλευράς Σκλαβενίτη επικεντρώνεται φέτος στον τομέα των νέων τεχνολογιών με αντικείμενο την εξυπηρέτηση των παραγγελιών που δέχεται από τους πελάτες και προκειμένου να μειώσει το κόστος. Υπενθυμίζουμε ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες επιβαρύνονται με κόστος διανομής 2,5 ευρώ έκαστη για ποσά από 30 έως και 100 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 100 ευρώ η χρέωση είναι μηδενική. Θα θυμίσουμε ότι το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων μέχρι πρότινος δεν χρέωναν τις παραγγελίες μέσω eshop, ωστόσο η συγκεκριμένη στρατηγική καθιστούσε έντονα ζημιογόνα τη δραστηριότητα αυτή, γι’ αυτό και αποφάσισαν να αλλάξουν πολιτική ακολουθώντας το αντίστοιχο μοντέλο που επικρατεί και στο εξωτερικό όπου όλες οι παραγγελίες ανεξαρτήτως ποσού χρεώνονται. 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Η Amazon επενδύει στα ρομπότ για αυξηθούν οι οικονομικές απολαβές των εργαζομένων της

Αυτό που κάνει η Amazon είναι μια επανάληψη όσων έκανε ο Henry Ford στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Η Metlen υπέγραψε 10ετή Συμφωνία Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPA) 235 MW με την Engie

Θα προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε έξι σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.