Έκλεισε το deal Intrakat - Άκτωρ

Έκλεισε το deal Intrakat - Άκτωρ

Ολοκληρώθηκε σήμερα η υπογραφή της συμφωνίας για την απόκτηση από την INTRAKAT του συνόλου των μετοχών της Άκτωρ, τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η κίνηση αυτή της INTRAKAT επιβεβαιώνει τη στρατηγική της διοίκησης Εξάρχου και των νέων βασικών μετόχων της (Δ. Μπάκος, Ι. Καϋμενάκης, Εξάρχου) να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εγχώριες κατασκευές 

Με την εξαγορά της Άκτωρ, η INTRAKAT καθίσταται ο δεύτερος ισχυρότερος πόλος στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, καθώς η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί θα διαθέτει ανεκτέλεστο ύψους 4 δισ. ευρώ (2,7 δισ. ευρώ η Άκτωρ και 1,3 δισ. ευρώ η INTRAKAT – στοιχεία 9μήνου 2022).   

Για τη διοίκηση της INTRAKAT, το στοίχημα της επόμενης μέρας είναι η κατασκευή μεγάλων έργων εθνικής εμβέλειας και σημασίας με σύγχρονους όρους, ενώ από τον Ιούλιο του 2022 που η ΙNTRAKAT πέρασε σε νέο μετοχικό σχήμα έχει εστιάσει στην απόδοση επιχειρηματικής υπεραξίας στα έργα που αναλαμβάνει, ενώ πολλές φορές έχει τονίσει ότι είναι κρίσιμο τα έργα να εκτελούνται και να παραδίδονται στην ώρα τους ώστε να στηρίζουν την υγιή ανάπτυξη της χώρας και το θετικό momentum της Ελλάδας. 

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας η εξαγορά της Άκτωρ από την INTRAKAT αντανακλά αφενός την ισχυρή πίστη των μετόχων της στις προοπτικές και τη δυναμική ανάπτυξης του κατασκευαστικού κλάδου και αφετέρου την στρατηγική πεποίθηση ότι το νέο εταιρικό σχήμα θα επωφεληθεί από πολύπλευρες συνέργειες και θα διαθέτει μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση που θα οδηγήσει την INTRAKAT να πρωταγωνιστήσει σε υποδομές και έργα ΣΔΙΤ τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. 

Aπό την συννένωση των δύο εταιρειών εκτιμάται ότι θα προκύψουν άμεσες συνέργειες από την αυτόματη αύξηση των ποσοστών συμμετοχής του νέου σχήματος σε σειρά από κοινοπραξίες μεγάλων έργων, 

Τα μεγέθη άλλωστε των δύο εταιρειών σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διαθέτουν στον κατασκευαστικό κλάδο, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να διεκδικήσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο έργων, με δεδομένο ότι πάνω 43 δισ. έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια στην χώρα μας. 

Υπενθυμίζεται ότι οι νέες συμβάσεις έργων που υπέγραψε ο Όμιλος INTRAKAT στο πρώτο εννεάμηνο του 2022 ανέρχονται σε 406,4 εκατ., ενώ αντίστοιχα η Άκτωρ το ίδιο διάστημα εξασφάλισε έργα ύψους 723 εκατ. ευρώ. Και οι δύο εταιρείες κατέγραψαν θετικές επιδόσεις στο εννεάμηνο του 2022 με αύξηση εσόδων, στα 148,3 εκατ. η INTRAKAT και στα 380 εκατ. ευρώ η Άκτωρ.  

Το τίμημα 

Το τίμημα για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ από την ΙNTRAKAT ανήλθε  στα 214 εκατ. ευρώ, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι από το ύψος του συνολικού τιμήματος, τα 100 εκατ. θα καταβληθούν από τους αγοραστές με την υπογραφή της συμφωνίας και τα υπόλοιπα θα αποτελούν υποχρέωση της προς εξαγορά εταιρείας προς τη μέχρι τώρα μητρική της, Ελλάκτωρ.

Η συμφωνία των δύο πλευρών δεν περιλαμβάνει την Άκτωρ Παραχωρήσεις και τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων αρχών, ενώ μέχρι την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν τελείως αυτόνομα.

Διαβάστε ακόμη

* Ελλάκτωρ: Τι σημαίνει η πώληση της Άκτωρ
 

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.