Όμιλος Φάις: Εκτίμηση για τζίρο 253 εκατ. και EBITDA πάνω από 54 εκατ. έως το 2026

Όμιλος Φάις: Εκτίμηση για τζίρο 253 εκατ. και EBITDA πάνω από 54 εκατ. έως το 2026

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με σημαντική ανάπτυξη αναμένεται να κινηθεί τα επόμενα χρόνια και συγκεκριμένα έως και το 2026 ο όμιλος Φάις, όπως προκύπτει από τις μέσες εκτιμήσεις των reports που εξέδωσαν οι αναλυτές πέντε χρηματιστηριακών εταιρειών και συγκεκριμένα των Alpha Finance, Eurobank Equities, Piraeus Securities, Optima Bank και Euroxx Securities, στο πλαίσιο της δημόσιας προσφοράς της εταιρείας. Τα στοιχεία των αναλυτών δείχνουν ότι ο μέσος ενοποιημένος κύκλος εργασιών αναμένεται να ανέλθει από 191,3 εκατομμύρια ευρώ το 2023 σε 212,3 εκατομμύρια ευρώ το 2024 (+11% σε σχέση με το 2023), 231,1 εκατομμύρια ευρώ το 2025 (+9% σε σχέση με το 2024) και 253,2 εκατομμύρια ευρώ το 2026 (+10% σε σύγκριση με το 2025).  

Αντίστοιχα, το μέσο ενοποιημένο EBITDA από 38,9 εκατομμύρια ευρώ το 2023 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 42,7 εκατομμύρια ευρώ το 2024 (+10% συγκρινόμενο με το 2023), 48,6 εκατομμύρια ευρώ το 2025 (+14% σε σχέση με το 2024) και 54,5 εκατομμύρια ευρώ το 2026 (+12% σε σχέση με το 2025). 

Η αποτίμηση της εταιρίας σε pre-money επίπεδο με βάση τους αναλυτές κυμαίνεται σε ένα εύρος από 199 εκατομμύρια ευρώ έως 247 εκατομμύρια ευρώ.

Με δεδομένο ανώτατο εύρος τιμής μετοχής στα 5 ευρώ η pre-money κεφαλαιοποίηση της Φάις Συμμετοχών ανέρχεται σε 182 εκατ. ευρώ  και επομένως η έκδοση υλοποιείται με discount της τάξης από 9% έως 26% σε σχέση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Alpha Finance: Το ποσοστό του μερίσματος 

Μέσω του μοντέλου προεξόφλησης μερισμάτων, η Alpha Finance εκτιμά ότι το 10% των καθαρών κερδών του 2024 θα διανεμηθεί στους μετόχους – παλαιούς και νέους - και αντίστοιχα το 25% των κερδών της χρήσης 2025, με το εν λόγω μέγεθος να αυξάνει με την πάροδο των χρήσεων.

Από την πλευρά της η Eurobank Equities εκτιμά ότι ο όμιλος έχοντας αυξημένη δυνατότητα παραγωγής ελευθέρων ταμειακών ροών στο μέλλον, θα διανέμει ως μέρισμα από 12% έως 30% των καθαρών κερδών της εκάστοτε χρήσης.

H εκτίμηση της Piraeus Securities αναφέρει ότι η ισχυρή κερδοφορία θα υποστηρίξει την διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους, ήδη από τα κέρδη χρήσης 2024 ενώ μελλοντικά η μερισματική απόδοση εκτιμάται σε περίπου 3% έως 4%.

Πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις στην τελευταία τετραετία

Ο όμιλος έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της τελευταίας τετραετίας (2021- εννεάμηνο 2024) σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και επενδυτικά ακίνητα. Μεταξύ αυτών είναι η ανακαίνιση της Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει την προσθήκη περίπου 50 νέων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Θυμίζουμε ότι διαθέτει υπό την ομπρέλα του brands όπως Kalogirou, Ferragamo, Tod’s, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi's, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma,Kiko Milano, και Harley Davidson. Ταυτόχρονα, επενδύει στρατηγικά και στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης ακινήτων, με σημαντικά ακίνητα όπως το Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη, η Αγορά Μοδιάνο και το One Salonica Outlet Mall στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να διασφαλίσει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. 

Η συμβολή του τουρισμού στο λιανεμπόριο

Η δυναμική του λιανεμπορίου συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό, καθώς οι τουριστικές δαπάνες συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα σε υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα. Η Ελλάδα κατέγραψε σημαντική τουριστική κίνηση το 2023, με τις αφίξεις επισκεπτών και τις σχετικές δαπάνες να στηρίζουν την εγχώρια κατανάλωση, καθιστώντας τον τουρισμό, βασικό μοχλό ενίσχυσης της λιανικής αγοράς. Τα πολυτελή brands και οι high-end retailers επωφελούνται από αυτή τη δυναμική, καθώς η μέση τουριστική δαπάνη έχει αυξηθεί κατά 14% τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με αναλύσεις του ΙΝΣΕΤΕ και της Visa, ενισχύοντας τη δυναμική του κλάδου.

Περισσότερα από Forbes

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.