Μαρία Αγγελικούση: Ναύλωσε για $400.000 την ημέρα το LNG "Yiannis" στη SHELL

Μαρία Αγγελικούση: Ναύλωσε για $400.000 την ημέρα το LNG "Yiannis" στη SHELL

Της Αναστασίας Βαμβακά

Την κορδέλα για ένα από τα καλύτερα deal στα ναύλα υγροποιημένου φυσικού αερίου έκοψε η Maran Gas, του Ομίλου Αγγελικούση, με την αγορά να εκτιμά ότι δεν υπάρχει όριο στις τιμές που θα αγγίξουν τα ναύλα τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με την S&P Global Commodity, το πλοίο LNG "Yiannis" της Maran Gas συνδέθηκε με τη Shell για 400.000 δολάρια την ημέρα για ένα ταξίδι εντός του Ατλαντικού.

Το πλοίο ελληνικής σημαίας, έχει μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων, ναυπηγήθηκε το 2021 στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο της Daewoo (DSME), και αυτές τις μέρες βρίσκεται στο Μεξικό. Διαθέτει κινητήρες διπλού καυσίμου (ME-GI) και ένα σύστημα πλήρους επαναυγγροποίησης (full re-liquefaction system -FRS).

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι σχεδόν όλος ο παγκόσμιος στόλος LNG είναι απασχολημένος σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, αλλά, σε αυτή την περίοδο τα κέρδη από την αγορά και την πώληση του ίδιου του φορτίου είναι πιο ελκυστικά από τη ναύλωση, ενώ η περισσότερη χωρητικότητα πλοίου συνδέεται με πλωτές αποθήκες.

Τα ναύλα, ωστόσο, έχουν πάρει την ανιούσα, με τις ΗΠΑ να είναι ο μεγάλος προμηθευτής στην προσπάθεια της ΕΕ να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο και τις ανάγκες να έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά και τις εκρήξεις στον Nord Stream.

Έτσι, και το "Yiannis" θα φορτώσει αμερικανικό LNG στα τέλη Οκτωβρίου και θα το μεταφέρει στην Ευρώπη, με τις νέες διαδρομές να είναι μεγαλύτερες άρα και τα ναύλα.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά κινήθηκε σε ημερήσια ναύλα κοντά, στα 300.000 ευρώ ενώ αναλυτές αναφέρουν ότι μπορεί να φτάσουν και το ένα εκατομμύριο την ημέρα!

Και αν το ποσό αυτό ακούγεται εξωφρενικό, ο αναλυτής Pareto Eirik Haavaldsen, σημειώνει ότι "το να πληρώνεις ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά όλα εξαρτώνται από το κέρδος που μπορεί να έχει ένας ναυλωτής σε ένα φορτίο".

Ωστόσο χθες, σύμφωνα με τη Spark Commodities, το κόστος ναύλωσης πλοίου LNG στον Ατλαντικό εκτινάχθηκε στις 397.500 δολάρια, ξεπερνώντας το υψηλό όλων των εποχών στον Ειρηνικό πέρυσι.

Και το ποσό αυτό βδομάδα την εβδομάδα θα κλειδώνει και πιο πάνω καθώς η τάση είναι ενόψει του χειμώνα να συσσωρεύεται περισσότερο φυσικό αέριο ελλοχεύοντας κίνδυνο ακόμα και οι αγοραστές να αναζητούν πλοία και να μην βρίσκουν.

Αυτό θα οδηγήσει σε ολοένα και υψηλότερες τιμές για την μεταφορά των καυσίμων, καθώς ο στόλος είναι μικρός όπως και τα διαθέσιμα πλοία.

Και σε αυτή τη χρονική συγκυρία, οι Έλληνες εφοπλιστές διεκδικούν την παγκόσμια μερίδα του λέοντος καθώς διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο με πλοία μεταφοράς LNG, με 133 πλοία.

Περισσότερα από Forbes

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Οι 10 Έλληνες στη λίστα δισεκατομμυριούχων του Forbes για το 2024

Η Μαρία Αγγελικούση κατάφερε και φέτος να διατηρήσει την πρωτιά μεταξύ των Ελλήνων δισεκατομμυριούχων.

Η Μολδαβία θα αγοράσει LNG αμερικανικής προέλευσης από την Ελλάδα

Η Energocom θα αγοράσει LNG από τον πλωτό τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με την ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Γιατί η Saudi Aramco "κυνηγά" συμμετοχές σε projects LNG στις ΗΠΑ

Επόμενος σταθμός για τον ενεργειακό κολοσσό: Τέξας. Και από κοντά η κρατική εταιρεία Εμιράτων.

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία με στόλο αξίας 169 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την VesselsValue.

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. dολαρίων έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.