Peugeot 3008: Ένα premium SUV με κορυφαίο στυλ και τεχνολογία

Peugeot 3008: Ένα premium SUV με κορυφαίο στυλ και τεχνολογία

Όταν η Peugeot αποκάλυψε τις πρώτες εικόνες του νέου Peugeot 3008 η σχεδίαση του εσωτερικού και κυρίως του ταμπλό και του νέου i-Cockpit ήταν ότι πιο ενδιαφέρον και όμορφο είχαμε δει για πολλά πολλά χρόνια. 

Βέβαια, η απόσταση ανάμεσα στις φωτογραφίες και την πραγματικότητα είναι συχνά μεγάλη. Άλλο να βλέπεις ένα αυτοκίνητο σε προσεκτικά σκηνοθετημένες εικόνες και άλλο να το αντικρίζεις από κοντά. Οι εικόνες τείνουν να δείχνουν τα πάντα πιο εντυπωσιακά, πιο καλοδουλεμένα, πιο όμορφα. Παρ’ όλα αυτά, η πρώτη μας σκέψη ήταν πως, αν αυτές οι φωτογραφίες αποτυπώνουν έστω και το 80% της πραγματικότητας, τότε οι σχεδιαστές του νέου μικρομεσαίου SUV της Peugeot έχουν κάνει πραγματικά θαύματα.

Peugeot 3008


Και κάπως έτσι, κρατώντας τα κλειδιά του νέου Peugeot 3008 διαπιστώνεις ότι είναι σαφώς πιο τολμηρό και διαφορετικό από το προηγούμενο μοντέλο, αν και διατηρεί μερικά γνώριμα στοιχεία. Το νέο 3008 αποπνέει φουτουρισμό –όχι πια ως ένα ψηλό hatchback, αλλά ως ένα κομψό fastback SUV.

Είναι προφανές πως η Peugeot ήθελε ένα αυτοκίνητο που να συναρπάζει με την εμφάνισή του, να εκπέμπει κύρος και να επιβάλλεται στο δρόμο. Ο σχεδιασμός fastback παντρεύει με επιτυχία αυτά τα τρία στοιχεία, με λεπτομέρειες που παίζουν καταλυτικό ρόλο.

Peugeot 3008



Κάποιος το περιέγραψε ως "κράνος σαμουράι". Αρχικά, μας φάνηκε υπερβολή. Όμως κοιτάζοντάς το καλύτερα, ιδίως από το πλάι, η μεγάλη πίσω αεροτομή με τα "πτερύγια" θυμίζει όντως τα χαρακτηριστικά κράνη των σαμουράι. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή σχεδιαστική λεπτομέρεια που προσθέτει χαρακτήρα.

Το αμάξωμα δεν καταφεύγει σε υπερβολικές γωνίες ή "μαχαιριές", όπως συμβαίνει με άλλες προτάσεις της κατηγορίας –και αυτό του ταιριάζει. Η λιτή και ισορροπημένη σχεδίαση είναι το μυστικό της διαχρονικότητας του νέου 3008. Τα φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία "νυχιών λιονταριού", αλλά με πιο ώριμη και premium εκτέλεση.

Peugeot 3008



Στο εσωτερικό, το βλέμμα μαγνητίζει η εντυπωσιακή αιωρούμενη πανοραμική οθόνη 21 ιντσών. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή, ακόμα και στα σημεία που δύσκολα φαίνονται. Το βράδυ, ο έγχρωμος φωτισμός περιβάλλοντος ενισχύει το εφέ της αιώρησης, δημιουργώντας μια high-tech αίσθηση. Η νέα διάταξη του i-Cockpit είναι πιο "ανοιχτή" και φιλόξενη, χωρίς την κλειστοφοβική αίσθηση της προηγούμενης γενιάς.

Peugeot 3008



Η εργονομία αγγίζει κορυφαία επίπεδα, με το μικρό τιμόνι και την οθόνη οργάνων πάνω από αυτό, ενώ το κεντρικό interface και η τρίτη οθόνη αφής i-Toggles προσφέρουν πλήρη παραμετροποίηση.

Peugeot 3008


 

Peugeot 3008

Ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία, ενώ η καμπίνα παραμένει ευρύχωρη και άνετη.

Πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του μοντέλου η ποικιλία στα συστήματα κίνησης που είναι συνολικά 5. Κυκλοφορεί ως mild hybrid 145 ίππους, ως plug-in hybrid με 195 ίππους και τρεις διαφορετικές επιλογές -ναι, σωστά διαβάσατε- ως ηλεκτρικό. 

Peugeot 3008

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση από πολλές πλευρές είναι η plug-in υβριδική που αξίζει να σημειώσουμε ότι έχει μηδέν εταιρικό φόρο. Το PHEV 3008 έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 87 χιλιόμετρα ενώ η συνδυαστική κατανάλωση σε καύσιμο δεν ξεπερνά το 1 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα. 

Ως ηλεκτρικό έχει επιλογές πραγματικά για όλα τα γούστα. Η πρώτη έχει 210 ίππους και σε συνδυασμό με την μπαταρία των 73 kWh η αυτονομία του φτάνει τα 527 χιλιόμετρα. Αμέσως επόμενη η έκδοση long range που έχει ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων αλλά η μπαταρία των 98 kWh του χαρίζει 700 χιλιόμετρα αυτονομίας. Εντυπωσιακό νούμερο που βάζει το 3008 ανάμεσα στα κορυφαία ηλεκτρικά C-SUV και από πλευράς διαχείρισης ενέργειας. 

Peugeot 3008

Πιο δυνατή όλων είναι ακόμα μια ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου που συνδυάζει τετρακίνηση με ιπποδύναμη 325 ίππων και αυτονομία μέχρι 500 χιλιόμετρα από μια μπαταρία 73 kWh.

Στο δρόμο, το 3008 είναι σταθερό, ακριβές και ευκολοδήγητο, με γρήγορο τιμόνι και σωστό ζύγισμα. Άνετο και με κορυφαία ηχομόνωση, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, πάντα αποδεικνύεται εξαιρετικά πολιτισμένο.

Peugeot 3008



Εδώ αξίζει να αναφέρουμε και την νέα γκάμα των εκδόσεων Hybrid που προσφέρουν ακόμα πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό χωρίς κάποια αλλαγή στην τιμής τους. Ενδεικτικά η εισαγωγική έκδοση Style ξεκινά από τα 33.900 ευρώ ενώ περισσότερος εξοπλισμός στην ίδια τιμή ισχύει και για τις εκδόσεις Allure και GT, όπου στην τελευταία βρίσκουμε ακόμα και ημιαυτόνομη αλλαγή λωρίδας. 

Συνολικά το νέο Peugeot 3008 εξελίσσει ουσιαστικά τη συνταγή ενός από τα πιο επιτυχημένα SUV της αγοράς: πιο όμορφο, πιο τεχνολογικά προηγμένο και πιο ώριμο από ποτέ. Και το καλύτερο; Η "μαγεία" των πρώτων εικόνων αποδείχθηκε πραγματική.

Περισσότερα από Forbes

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Αυτοκίνητο: Οι ηγέτες της premium κατηγορίας

Από τη σχεδίαση και την άνεση ως τις επιδόσεις, τα πολυτελή μοντέλα τοποθετούνται στην κορυφή της τεχνολογίας, της αισθητικής και της οδηγικής εμπειρίας.

Μπάμπης Κωστούλας: Ο 19άρης που σπάει τα κοντέρ της ακριβότερης μεταγραφής Έλληνα ποδοσφαιριστή στο εξωτερικό

Η αξία του Έλληνα επιθετικού έχει εκτιναχθεί μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο στα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ το 2024

Στην κορυφή ο Dwayne Johnson με 88 εκατ. δολάρια. Τι δείχνει η τάση του streaming περιεχομένου.