Όλο και περισσότερο λαµβάνει θέσεις τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά η Porsche, η οποία έχει καταφέρει να αναπτύξει σηµαντικά τη θέση της, προσελκύοντας το ενδιαφέρον περισσότερων αγοραστών από χρόνο σε χρόνο.
Σε συνέντευξή του στο "Forbes", ο Νίκος Σινογιάννης, Διευθυντής του Kλάδου Porsche στον Όµιλο Μοτοδυναµική, αναφέρει ενδεικτικά ότι οι ταξινοµήσεις της µάρκας στην Ελλάδα στο πεντάµηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 58% σε σύγκριση µε την ίδια χρονική περίοδο του 2022.
Κυρίαρχο σηµείο φιλοσοφίας των ανθρώπων της Porsche είναι η δηµιουργία µιας ξεχωριστής εµπειρίας για κάθε υποψήφιο αγοραστή ενός από τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Γι’ αυτό και η Μοτοδυναµική έχει επενδύσει στην ανανέωση της εικόνας των εκθεσιακών χώρων που διαθέτει, καθώς πρόσφατα ανανέωσε το Porsche Center Glyfada και το Porsche Center Thessaloniki, ενώ στο δεύτερο µισό του έτους θα ακολουθήσει η ριζική ανακαίνιση του Porsche Center Athens.
"Στόχος µας είναι να δηµιουργήσουµε µια boutique Porsche σύµφωνα µε τα διεθνή πρότυπα, όπου ο πελάτης Porsche θα απολαµβάνει τα οφέλη µιας µοναδικής εµπειρίας από την επαφή του µε τις πωλήσεις, στην ιεροτελεστία παράδοσης του αυτοκινήτου του και, φυσικά, στις υπηρεσίες after sales", επισηµαίνει σχετικά ο κ. Σινογιάννης.
Συνέντευξη στον Γιώργο Λαμπίρη
- Ποια είναι αυτή τη στιγµή η δυναµική της µάρκας Porsche στην Ελλάδα και τι δείχνουν οι ταξινοµήσεις για το πεντάµηνο του 2023;
Η χρονιά εξελίσσεται αρκετά δυναµικά για τη µάρκα στο πεντάµηνο. Έχουν ταξινοµηθεί 95 νέες Porsche, αριθµός αυξηµένος κατά 58% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο διάστηµα της περσινής χρονιάς. Σε αυτό το σηµείο είναι σηµαντικό να αναφέρω ότι συνολικά το 2022, σε σχέση µε το 2021, είχαµε ήδη καταγράψει 57% αύξηση στις ταξινοµήσεις, εποµένως η ανάπτυξη και η δυναµική της µάρκας διατηρείται υψηλή για δεύτερη συνεχόµενη χρονιά και θεωρούµε πως η χρονιά θα κλείσει µε σηµαντικά καλύτερα συνολικά µεγέθη από την προηγούµενη.
- Αναφέρετέ µας τον κύκλο επενδύσεων που πραγµατοποιείτε για την Porsche και ποιος θα είναι ο ρόλος του Porsche Center στο πλαίσιο των επενδύσεων αυτών.
Τα Porsche Centers αποτελούν τα βασικά σηµεία επαφής µε τους πελάτες µας και σκοπό έχουν τη δηµιουργία ενός ιδανικού περιβάλλοντος όπου η εµπειρία του πελάτη είναι στο επίκεντρο. Φέτος έχουµε προγραµµατίσει σηµαντικές επενδύσεις και στα 3 Porsche Centers. Πρόσφατα ολοκληρώσαµε ένα mini facelift στο Porsche Center Glyfada και στο Porsche Center Thessaloniki και στο δεύτερο µισό του έτους θα ακολουθήσει η ριζική ανακαίνιση του Porsche Center Athens. Στόχος µας είναι να δηµιουργήσουµε µια boutique Porsche σύµφωνα µε τα διεθνή πρότυπα, όπου ο πελάτης Porsche θα απολαµβάνει τα οφέλη µιας µοναδικής εµπειρίας από την επαφή του µε τις πωλήσεις, στην ιεροτελεστία παράδοσης του αυτοκινήτου του και, φυσικά, στις υπηρεσίες after-sales. Μέχρι τότε οι πελάτες των Βορείων κυρίως Προαστίων θα µπορούν να µας βρουν στο premium pop-up κατάστηµα στο εµπορικό κέντρο Golden Hall, το οποίο θα παραµείνει ανοιχτό καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης του Porsche Center Athens. Άλλη µία επένδυση του Οµίλου Μοτοδυναµική που πραγµατοποιείται για να υποστηριχθούν οι ανάγκες των πελατών µας, αλλά και για να έρθει η Porsche πιο κοντά σε ένα δυνητικό κοινό που θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τη µάρκα και τα καινούργια µοντέλα της.
- Τι ποσοστό ανάπτυξης παρουσιάζουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε σύγκριση µε τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ελλάδα;
Οι πελάτες της µάρκας είναι συνήθως εξοικειωµένοι µε τις νέες τεχνολογίες και την ηλεκτροκίνηση, γι’ αυτό και η πολύ καλή εµπορική πορεία της αµιγούς ηλεκτρικής Taycan τα τελευταία χρόνια. Στο φετινό πεντάµηνο τα µοντέλα Taycan αποτελούν το 26% των ταξινοµήσεων της µάρκας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του 2022 ήταν 20%. Γενικώς, η ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα µοντέλα αυξάνεται χρόνο µε τον χρόνο, κάτι που θεωρούµε πως θα εξελιχθεί ακόµα περισσότερο όσο το δίκτυο φόρτισης θα επεκταθεί όχι µόνο σε διασπορά σηµείων, αλλά και σε πυκνότητα φορτιστών ανά σηµείο.
- Ποια είναι τα επόµενα ηλεκτρικά µοντέλα που θα δούµε προσεχώς στην Ελλάδα;
Μετά την αµιγώς ηλεκτρική Taycan, αναµένουµε την ηλεκτρική έκδοση της Macan στις αρχές του 2024. Ως µεσαίο SUV, θεωρούµε πως η Macan ταιριάζει ακόµα περισσότερο στην ελληνική αγορά. Τα επόµενα χρόνια θα ακολουθήσουν ηλεκτρικές εκδόσεις στη σειρά 718 και φυσικά και στην Cayenne.
- Υπάρχουν νέες προγραµµατισµένες επενδύσεις από τον Όµιλο Μοτοδυναµική γύρω από τη σύσταση νέων σταθµών φόρτισης για τα αυτοκίνητα Porsche;
Το τελευταίο διάστηµα γίνονται προσπάθειες επέκτασης του προγράµµατος "Porsche Destination Charging". Το συγκεκριµένο πρόγραµµα αφορά ένα δίκτυο φορτιστών σε συγκεκριµένα ξενοδοχεία και σηµεία ενδιαφέροντος, στα οποία ο πελάτης Porsche έχει τη δυνατότητα να φορτίσει χωρίς χρέωση το αυτοκίνητό του. Η πρόθεσή µας είναι να προσθέσουµε ακόµα περισσότερα νέα σηµεία στο "Porsche Destination Charging" εντός του τρέχοντος έτους. Επιπλέον, είµαστε σε συζητήσεις για συνεργασίες που θα βελτιστοποιήσουν την εµπειρία του πελάτη Porsche σε ό,τι αφορά την πιο οργανωµένη και βελτιωµένη εµπειρία φόρτισης, έτσι ώστε να µπορεί να οδηγεί απροβληµάτιστα και χωρίς άγχος µια ηλεκτρική Porsche εντός ή εκτός πόλεων.
- Τι αναµένεται να διαφοροποιήσουν ως προς τη δυναµική της Porsche στην Ελλάδα οι αφίξεις των νέων Macan αλλά και της Cayenne;
Όπως σε όλη την Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, η κατηγορία των SUV είναι αρκετά δηµοφιλής, κυρίως λόγω της πρακτικότητας και της δυναµικής εµφάνισης. Ως εκ τούτου, οι Macan και Cayenne, ως luxury, sport SUVs, θεωρούνται δηµοφιλή µοντέλα ανάµεσα στην γκάµα της Porsche. Ήδη οι παραγγελίες που έχουµε για τη νέα Cayenne που θα κυκλοφορήσει το φετινό καλοκαίρι δείχνουν πως το µοντέλο θα συνεχίσει ακόµα πιο δυναµικά την πορεία του στη χώρα µας. Αντίστοιχα, οι πρώτες εκτιµήσεις µας για την αµιγώς ηλεκτρική Macan στις αρχές της επόµενης χρονιάς δείχνουν πως και εκεί τα µεγέθη πωλήσεων θα είναι ενθαρρυντικά και θα βάλουν την Porsche δυναµικά στον χάρτη και των µικρότερων premium SUV, ακολουθώντας την επιτυχία της Cayenne.
- Ποια είναι η συµµετοχή του τζίρου της Porsche αλλά και των κερδών της επί των συνολικών πωλήσεων και κερδών του Οµίλου Μοτοδυναµική;
Το 2022 η δραστηριότητα της Porsche κατείχε το 20% των πωλήσεων του Οµίλου Μοτοδυναµική και, αντίστοιχα, το 15% σε επίπεδο µικτής κερδοφορίας. Τα ποσοστά αυτά ήταν αυξηµένα σε σύγκριση µε το 2021 και ευελπιστούµε να βελτιώσουµε ακόµα περισσότερο τη συµµετοχή µας στα συνολικά µεγέθη του Οµίλου το 2023.
"Το σταθερό οικονοµικό και επιχειρηµατικό περιβάλλον των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχει βοηθήσει σηµαντικά στην αύξηση πωλήσεων των premium αυτοκινήτων και στο εγχώριο κοινό"
- Η µάρκα δείχνει τα τελευταία χρόνια ότι ενισχύει τη δυναµική της στη χώρα µας, µε περισσότερες ταξινοµήσεις σε σύγκριση µε τα προηγούµενα χρόνια. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στους εγχώριους αγοραστές ή και στην ενίσχυση των ξένων επενδύσεων στη χώρα, γεγονός που φέρνει υψηλόβαθµα στελέχη αλλά και επιχειρηµατίες στην Ελλάδα;
Είναι γεγονός πως η µάρκα ενισχύεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα µας και δεν υπάρχει ένας µόνο παράγοντας για την ανάπτυξη αυτή. Το σταθερό οικονοµικό και επιχειρηµατικό περιβάλλον των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχει βοηθήσει σηµαντικά στην αύξηση πωλήσεων των premium αυτοκινήτων και στο εγχώριο κοινό. Επιπλέον, οι περισσότερες επιλογές που έχουν οι πελάτες µέσω των προϊόντων leasing, ή ακόµα και µέσω των προϊόντων µε συνδροµή, έχουν επίσης βοηθήσει την ανάπτυξη της συγκεκριµένης κατηγορίας και ως εκ τούτου και της µάρκας. Η δική µας έµφαση και στόχος είναι να παρέχουµε στους πελάτες µας την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και εµπειρία Porsche και πιστεύουµε πως, όσο γινόµαστε καλύτεροι σε αυτό, τόσο υψηλότερη είναι και η ανάπτυξή µας.

- Μιλήστε µας για τις συνεργασίες που έχει αναπτύξει ή πρόκειται να αναπτύξει η Porsche µε αντικείµενο την πελατοκεντρική πολιτική που εφαρµόζει.
Όπως ανέφερα και παραπάνω, για εµάς ο πελάτης είναι στο επίκεντρο της προσοχής µας. Εκτός από το να του προσφέρουµε την απόλυτη εµπειρία σε επίπεδο πωλήσεων και να απολαµβάνει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες after-sales, είναι σηµαντικό να του δίνουµε την ευκαιρία να συµµετέχει σε µοναδικές εκδηλώσεις, αποκλειστικά events, αξιοµνηµόνευτες στιγµές σε πίστες αγώνων και πολλές ακόµα συναρπαστικές εµπειρίες. Οι συνεργασίες µε άλλα brands, membership clubs, οι χορηγίες αθλητών kitesurfing, η χορηγία ιστιοπλοϊκού σκάφους που φέρει το όνοµα Porsche, είναι κάποιες µόνο από τις ενέργειες που πραγµατοποιούµε, όχι µόνο για να διατηρούµε υψηλά τον πήχη προς τους υπάρχοντες πελάτες µας, αλλά και για να απευθυνθούµε σε νέους που ταιριάζουν µε τη φιλοσοφία της Porsche.
- Τι σηµατοδοτεί για τη χώρα µας, αλλά και για τη µάρκα ευρύτερα, η συµπλήρωση 75 χρόνων από τη γέννηση της µάρκας;
Η πραγµατοποίηση ενός ονείρου σηµατοδότησε την αρχή της ιστορίας επιτυχίας της Porsche. Ο Ferry Porsche, γιος του ιδρυτή της εταιρείας, Ferdinand Porsche, κάποτε ονειρευόταν ένα αυτοκίνητο που δεν είχε υπάρξει έως τότε. Έτσι, το κατασκεύασε µόνος του. Η οικογένεια των ιδρυτών κατάφερε να διατηρήσει ό,τι έχει επιτύχει χάρη στο πρωτοποριακό πνεύµα και το θάρρος, την εντιµότητα και την προσγειωµένη στάση της. Η εταιρεία ξέρει να προσαρµόζεται πάντα στις µεταβαλλόµενες απαιτήσεις της εποχής, διατηρώντας ωστόσο την ουσία της µάρκας. Η ιστορία της µάρκας αποτελεί πηγή έµπνευσης ξανά και ξανά και, µέσα από τη δηµιουργική ελευθερία που προσφέρεται, ανοίγονται νέες, καινοτόµες κατευθύνσεις. Η αναδροµή στην παράδοση συνδυάζεται πάντα µε ένα φουτουριστικό πλάνο, µε µια κίνηση που έρχεται από το µέλλον ή κινείται προς αυτό. Η συµπλήρωση 75 χρόνων Porsche αποτελεί ένα σηµαντικό ορόσηµο για τη µάρκα. Έχοντας µακρά ιστορία και ισχυρά αγωνιστικά γονίδια, παραµένει ακόµα και σήµερα πιστή στις αξίες της, έχει δηµιουργήσει ένα ευέλικτο επιχειρηµατικό µοντέλο και βάζει συνεχώς τον πήχη ψηλότερα, παρουσιάζοντας σηµαντικά νέα µοντέλα. Στην Ελλάδα, η Porsche, ως δραστηριότητα του Οµίλου Μοτοδυναµική, υλοποίησε αρκετές εορταστικές δράσεις για να τιµήσει τη σηµαντική αυτή επέτειο. Κυρίως αυτό που θέλαµε να επιτύχουµε είναι να µιλήσουµε σε όλους, να φέρουµε τη µάρκα κοντά στο κοινό, στους λάτρεις της, µικρούς και µεγάλους, και γι’ αυτό πραγµατοποιήσαµε το πρώτο Porsche Festival που έγινε ποτέ στη χώρα µας. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον χρόνο βλέποντας από κοντά κλασικά αλλά και εµβληµατικά µοντέλα Porsche, να παρακολουθήσουν έναν καλλιτέχνη να κάνει live painting σε µια Carrera, αλλά και να φωτογραφηθούν σε Photobooth µε φόντο την Taycan ντυµένη στα χρώµατα των 75 χρόνων. Μαθήµατα οδήγησης για µικρά παιδιά, οδήγηση Porsche σε προσοµοιωτές για τους µεγαλύτερους, αλλά και surf στην άµµο, ήταν µερικές από τις ενέργειες που πραγµατοποιήσαµε, που µαζί µε τη µουσική και το street food δηµιούργησαν µια ατµόσφαιρα γιορτής.
* Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes