Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Η ελληνική αγορά επιχειρηματικού λογισμικού "καλπάζει", αποτελώντας ένα "χρυσωρυχείο" ανάπτυξης για τους μεγάλους παίκτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Χιλιάδες επιχειρήσεις κάθε μεγέθους επενδύουν ασταμάτητα σε λύσεις που αυτοματοποιούν διαδικασίες, ενισχύουν την παραγωγικότητα και ανεβάζουν τον πήχη της εμπειρίας του πελάτη. Παράλληλα, μεταρρυθμίσεις όπως το myData αλλά και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, διατηρούν τη ζήτηση σε ισχυρά διψήφια ποσοστά, καθιστώντας το business software έναν δυναμικό και ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή η αξία της αγοράς του business software στην Ελλάδα ανέρχεται στα 600-650 εκατ. ευρώ, με προοπτική να συνεχίσει να μεγεθύνεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Entersoftone, εταιρεία που προέκυψε από τον "γάμο", τον περασμένο Δεκέμβριο, μεταξύ Entersoft και SoftOne, προχωρά με έναν στοχευμένο στρατηγικό σχεδιασμό, ο οποίος περιλαμβάνει οργανική ανάπτυξη, επενδύσεις σε λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης και στοχευμένες εξαγορές.

"Η συγχώνευση ολοκληρώθηκε και ήταν επιτυχημένη. Προχωράμε ως ενιαία δύναμη για περαιτέρω οργανική ανάπτυξη με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη. Οι εξαγορές θα συνεχιστούν, υπάρχει χώρος και για αυτές, όχι όμως αυτός που υπήρχε τα τρία προηγούμενα χρόνια. Στην Ελλάδα έχει τρέξει ένας μεγάλος κύκλος συγκέντρωσης, αρά οι δυνητικές εταιρείες-στόχοι δεν είναι πια πάρα πολλές. Οι όποιες εξαγορές θα είναι πιο στοχευμένες και κάποιες θα γίνουν και εκτός Ελλάδος", δήλωσε στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoftone, Αντώνης Κοτζαμανίδης.

H Entersoftone προγραμματίζει επενδύσεις 30–35 εκατ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη την προσεχή τριετία, με στόχο την διαρκή ενσωμάτωσή της στα λογισμικά που διαθέτει στις επιχειρήσεις και την υιοθέτηση προηγμένων AI λύσεων εντός της ίδιας της εταιρείας. "Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα λογισμικά μας θα επιτρέψει τη γρήγορη υιοθέτησή της από χιλιάδες επιχειρήσεις συμβάλλοντας καθοριστικά στην αύξηση της παραγωγικότητάς τους", σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Να σημειωθεί ότι πέρσι οι δύο εταιρείες είχαν, αθροιστικά, κύκλο εργασιών κοντά στα 114 εκατ. (69 εκατ. η SoftOne και 45 εκατ. η Entersoft), ενώ μέσα σε λιγότερους από δέκα μήνες κοινής πορείας, ο νέος όμιλος "τρέχει" με αύξηση 16% στα ενοποιημένα έσοδα, τα οποία εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 137 και 140 εκατ. ευρώ για το 2025. Παράλληλα, το ενοποιημένο EBITDA καταγράφει άνοδο άνω του 33%, με τις εκτιμήσεις να το τοποθετούν μεταξύ 42 και 44 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική ανάπτυξης του ομίλου.

Το κοινό σχήμα διαθέτει περισσότερους από 90.000 πελάτες, στους οποίους συγκαταλέγονται από πολύ μεγάλες επιχειρήσεις έως και ελεύθεροι επαγγελματίες. Στις 4 χώρες που δραστηριοποιείται, η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη και έπεται η Ρουμανία. Μικρότερες είναι οι αγορές της Κύπρου και της Βουλγαρίας. Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης, δεν υπάρχει στο "κάδρο" επέκταση σε άλλες χώρες, ενώ το βάρος θα δοθεί στη Ρουμανία, μια κατακερματισμένη αγορά η οποία έχει "ελληνικά" χαρακτηριστικά και πολλές μικρές επιχειρήσεις, καθώς εκεί υπάρχουν πολλές προοπτικές ανάπτυξης.

Ο κ. Κοτζαμανίδης ανέφερε τέλος, ότι  κράτος έχει κάνει μεγάλα βήματα στην ψηφιοποίηση, ωστόσο πέρα από την υποχρεωτικότητα και την επιβολή ψηφιακού κόστους στις επιχειρήσεις για τη συμμόρφωσή τους, θα πρέπει να πρέπει να τους παρέχει τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα διευκολύνουν τις επενδύσεις τους σε λύσεις λογισμικού για την αύξηση της παραγωγικότητα τους.

Περισσότερα από Forbes

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Enerwave: Στο τραπέζι η δεύτερη μονάδα ηλεκτρισμού και το FSRU στη Θεσσαλονίκη

Η φιλοσοφία και ο στόχος για διπλασιασμό ισχύος και μεριδίου αγοράς.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα Κύπρου και Optima

Κοινά σημεία και διαφορές μεταξύ των δύο κερδοφόρων τραπεζών που ξεπερνούν τους στόχους τους σε έτος μείωσης επιτοκίων.

Ελληνικό: Εισπράξεις 1,6 δισ. ευρώ αναμένεται να "κλειδώσει" η Lamda Development μέχρι το τέλος του 2025

Με εύρος απόδοσης 3,8% - 4,1% το νέο ομόλογο της Lamda που θα χρηματοδοτήσει τα οικιστικά έργα του Ελληνικού.

Τι περιλαμβάνει η ξενοδοχειακή επένδυση ύψους 85 εκατ. της οικογένειας Τσάκου στην Ιθάκη

Το σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία λιμενικών εγκαταστάσεων και υδατοδρομίου, σε έκταση περίπου 326 στρεμμάτων.

Ποια είναι η κινεζική NIO που ανάβει μηχανές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Ως το τέλος της χρονιάς η Μοτοδυναμική θα ακολουθήσει ένα "ευέλικτο" σχήμα πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων.

Πλειστηριασμοί: Νέο σφυρί για τις εγκαταστάσεις της MLS Πληροφορική – Η άνοδος και η πτώση

Ο νέος πλειστηριασμός, με επισπεύδουσα την Dovalue Greece, έχει προγραμματιστεί για τις 7 Ιανουαρίου 2026, με τιμή πρώτης προσφοράς 2.523.860 ευρώ.

ΕΑΒ: Κλείνει τον κύκλο των Phantom και εισέρχεται σε νέα προγράμματα και συνεργασίες

Παρέδωσε πρόσφατα το τελευταίο επισκευασμένο F-4E Phantom II στην Πολεμική Αεροπορία.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.