carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Ξεκινώντας από ένα μικρό κατάστημα στην Κυψέλη, η carpo έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να καθιερωθεί ως μια επιτυχημένη διεθνής επιχείρηση με παρουσία στο Λονδίνο και το Ντουμπάι.

Η επιτυχημένη ιστορία της carpo ξεκινά το 1991, όταν ο Κώστας Κοντόπουλος, μαζί με τα αδέρφια του, Βασίλη και Αλέξανδρο, αποφάσισαν να στρέψουν την προσοχή τους στον ξηρό καρπό, ξεκινώντας από ένα μικρό κατάστημα στη γειτονιά της Κυψέλης. "Τότε αντιληφθήκαμε ότι είχαμε στα χέρια μας ένα ανεκτίμητο προϊόν, που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε βρει τη θέση του στην αγορά και στην καθημερινότητα των Ελλήνων”, αναφέρει στο Capital.gr και το Forbes Greece o Κώστας Κοντόπουλος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Η carpo ξεκίνησε να αναπτύσσεται με σταθερά βήματα, λειτουργώντας αρχικά ως οικοτεχνία, στη συνέχεια ως βιοτεχνία και το 2002 δημιούργησε μια σύγχρονη μονάδα παραγωγής στον Ασπρόπυργο, εξασφαλίζοντας τον πλήρη έλεγχο της πρώτης ύλης της.

Ορόσημο στην εξέλιξη της εταιρείας ήταν το 2011, όταν, μέσα στην οικονομική κρίση, τα αδέρφια αποφάσισαν να ρισκάρουν και να ανοίξουν το πρώτο τους κατάστημα στο Κολωνάκι, στην οδό Κανάρη. Ο κ. Κοντόπουλος αναφέρει: "Τα αρώματα των φρεσκοψημένων ξηρών καρπών, των χειροποίητων σοκολατών και του καβουρδισμένου καφέ τράβηξαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας, οι οποίοι περίμεναν με ανυπομονησία να γευτούν τα υψηλής ποιότητας προϊόντα μας. Η οδός Κανάρη απέκτησε και πάλι ζωή σε μια δύσκολη περίοδο όπου οι πόρτες των καταστημάτων γύρω μας ήταν κλειστές”. 

Διεύρυνση σε Ελλάδα και εξωτερικό

Δύο χρόνια μετά το άνοιγμα του ιστορικού της καταστήματος στο κέντρο της Αθήνας, η carpo τόλμησε να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στην "καρδιά” του Λονδίνου, το 2013, μια κίνηση που επιβεβαίωσε την ισχυρή δυναμική της εταιρείας. "Το Λονδίνο μάς έδωσε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε στους επισκέπτες μας ένα αγνό και υγιεινό προϊόν, εισάγοντάς τους σε μια νέα κουλτούρα γεύσεων και αρωμάτων που μέχρι τότε ήταν άγνωστη σε εκείνους. Σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, καταφέραμε να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε ένα πιστό κοινό που διαδίδει την εμπειρία carpo σε όλο τον κόσμο μέχρι και σήμερα”.

Carpo 2

Με την πάροδο των ετών, η carpo άνοιξε ακόμη 5 καταστήματα σε πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα επεκτάθηκε και στην αγορά του Λονδίνου, με ορόσημο την εγκαινίαση του καταστήματος απέναντι από το φημισμένο πολυκατάστημα "Harrods”, το 2021. 

Το 2022, το άνοιγμα του μεγαλύτερου, έως τότε, καταστήματός της στη Fashion Avenue του εμβληματικό Dubai Mall, σηματοδότησε την είσοδό της στην αγορά της Μέσης Ανατολής. Ο κ. Κοντόπουλος επισημαίνει: "Η ξεχωριστή θέση του carpo ανάμεσα στους πιο αναγνωρισμένους οίκους μόδας, όπως η Chanel, η Dior, η Hermes και η Burberry, επιβεβαιώνει τη μοναδικότητά μας σε έναν από τους πιο πολυτελείς εμπορικούς προορισμούς παγκοσμίως. Αυτό αποτελεί για εμάς μια μεγάλη πρόκληση, αλλά και μια ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη”.

Η carpo, ακολουθώντας στρατηγικές επιλογές, διαθέτει πλέον 11 καταστήματα σε Αθήνα (Κολωνάκι, Ψυχικό, Γλυφάδα, Κηφισιά, Golden Hall, Attica City Link), Λονδίνο (Piccadilly, Knightsbridge, Selfridges, Hans Crescent) και Ντουμπάι. "Η επιλογή των σημείων μας βασίζεται σε στρατηγικά κριτήρια που περιλαμβάνουν την παρουσία της carpo σε εμβληματικές περιοχές του κόσμου με υψηλή επισκεψιμότητα και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα”, διευκρινίζει ο κ. Κοντόπουλος.
Το 2023 ολοκληρώθηκε με δύο στρατηγικές κινήσεις της εταιρείας σε Ελλάδα και Αγγλία. Πρώτον, η εταιρεία επέκτεινε το ιστορικό κατάστημα του Κολωνακίου και δεύτερον μετέφερε το πρώτο κατάστημα του Λονδίνου σε ένα από τα πιο εμβληματικά διατηρητέα κτίρια του Crown Estate, στην οδό 10 Glasshouse Street, μόλις λίγα βήματα από την Piccadilly Square. Το νέο κατάστημα στο Λονδίνο εκτείνεται σε δύο ορόφους.

Επέκταση του καταστήματος στο Ψυχικό 

Όπως αναφέρει ο κ. Κοντόπουλος, το επόμενο διάστημα η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει το κατάστημα στο Ψυχικό, προχωρώντας σε αναβάθμιση των υπηρεσιών της.

Η carpo απασχολεί σήμερα 250 άτομα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο κ. Κοντόπουλος τονίζει τη σημασία της δημιουργίας μιας ισχυρής ομάδας με κοινές αξίες: "Η δημιουργία μιας δυναμικής ομάδας με κοινή φιλοσοφία και αξίες ήταν η προτεραιότητά μας από την πρώτη μέρα λειτουργίας μας, ώστε να διασφαλίσουμε τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας των προϊόντων και της εξυπηρέτησής μας”.

Η παραγωγή των προϊόντων της carpo στηρίζεται σε προσεκτική επιλογή πρώτων υλών από κορυφαίους παραγωγούς παγκοσμίως. Η εταιρεία αφιερώνει σημαντικό χρόνο στην αναζήτηση των καλύτερων παραγωγών παγκοσμίως, οι οποίοι καλλιεργούν εκλεκτά αγαθά χωρίς τη χρήση βιομηχανικών μεθόδων. Με χειρωνακτική συλλογή και αυστηρούς ελέγχους, η carpo διασφαλίζει ότι τα προϊόντα που φτάνουν καθημερινά στα καταστήματά της ανταποκρίνονται στα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας.

Carpo6

Η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει προς το παρόν οικονομικά αποτελέσματα για το 2023, ωστόσο το 2022, η "carpo Αφοί Κοντόπουλοι” κατέγραψε κύκλο εργασιών 11,4 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 7,8 εκατ. ευρώ του 2021, ήτοι αύξηση 46,19%, ενώ τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν στις 844 χιλιάδες ευρώ, από 461 χιλιάδες ευρώ το προηγούμενο έτος. Όπως αναφερόταν στις οικονομικές καταστάσεις του 2022 αναφορικά με τις προοπτικές για το 2023, παρά το ευρύτερο οικονομικό κλίμα που βρίσκεται σε ύφεση, λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού, η διοίκηση της εταιρείας αναμένει εξίσου θετικά αποτελέσματα και για το έτος 2023, λόγω της μείωσης της ανεργίας αλλά και της επιπλέον αύξησης του τουρισμού. Επιπλέον, βάσει των προβλέψεων της εταιρείας, η επέκταση του flagship καταστήματός της στο Κολωνάκι αναμένεται να οδηγήσει σε αυξημένη επισκεψιμότητα, επηρεάζοντας θετικά και την κερδοφορία της. 

Μέση Ανατολή και νέες αγορές 

Με το βλέμμα στο μέλλον, η carpo διαμορφώνει στην παρούσα φάση το πλάνο ανάπτυξής της και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, η υλοποίηση του οποίου θα ξεκινήσει το προσεχές έτος, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνει την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της εγκαταστάσεων.

Οι μελλοντικοί στόχοι της εταιρείας περιλαμβάνουν την επέκτασή της στη Μέση Ανατολή, την είσοδο σε νέες αγορές και την παρουσίαση νέων προϊόντων που θα ενδυναμώσουν περαιτέρω τη θέση της στην παγκόσμια αγορά. "Έχουμε ένα επιτυχημένο brand και αυτό οφείλεται στη σταθερή χάραξη των βημάτων μας με σχολαστική ανάλυση και στρατηγικές κινήσεις. Η carpo έχει αποδείξει τη διαχρονικότητά της και κάθε μέλος της ομάδας μας συμβάλλει με τον δικό του τρόπο στην επίτευξη του κοινού μας στόχου. Με την υποστήριξη της ισχυρής και αφοσιωμένης ομάδας μας, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος και να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε”, τονίζει ο κ. Κοντόπουλος. 
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, "το πρωτοποριακό concept ‘Nuts, Chocolate & Coffee’ αποτέλεσε ορόσημο στην παγκόσμια αγορά του λιανικού εμπορίου, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που ξυπνά μνήμες και προωθεί τη φιλοσοφία του ‘Live well’—μια διαχρονική αξία που υπερβαίνει σύνορα”.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η carpo έχει εξελιχθεί σε μια υγιή και επιτυχημένη επιχείρηση, αποδεικνύοντας την αντοχή και την ακεραιότητά της στο χρόνο και παραμένοντας πιστή στις ίδιες αξίες: συνέπεια, σεβασμός και σεμνότητα - βασικές αρχές που ακολουθούν την εταιρεία από την αρχή της μέχρι και σήμερα.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Η ιστορία του Μινιόν και η νέα σελίδα της

Το θρυλικό πολυκατάστημα που υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας αναγεννάται από τις στάχτες του.

Τζοβάννα Παλυβού: Στην Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.