Πώς ο Σκλαβενίτης γίνεται πρώτος παίκτης και στην Κύπρο

Πώς ο Σκλαβενίτης γίνεται πρώτος παίκτης και στην Κύπρο

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κίνηση που τον καθιστά πρώτο παίκτη και στην κυπριακή αγορά πραγματοποίησε ο όμιλος Σκλαβενίτη, με την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς της τοπικής αλυσίδας Παπαντωνίου, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του Capital.gr τον Σεπτέμβριο του 2023. Επί της ουσίας ο Σκλαβενίτης κατάφερε να κάμψει τις αντιστάσεις που υπήρχαν από πλευράς της επιχειρηματικής οικογένειας Παπαντωνίου και να προχωρήσει στην απόκτησή της. 

Ο Σκλαβενίτης επιδόθηκε τους τελευταίους μήνες σε σειρά συζητήσεων στην Κύπρο, με επιδίωξη να αποκτήσει κάποια από τις ανταγωνιστικές κυπριακών συμφερόντων αλυσίδες. Εν τέλει η συμφωνία επήλθε με την εδρεύουσα στην Πάφο, αλυσίδα σούπερ μάρκετ Παπαντωνίου, η οποία κάνει τζίρο περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ και διαθέτει 9 καταστήματα. Σε συνδυασμό με τα περίπου 200 εκατ. ευρώ που κάνει τζίρο ο Σκλαβενίτης έως αυτήν τη στιγμή, o κύκλος εργασιών της ελληνικών συμφερόντων αλυσίδας στη Μεγαλόνησο αγγίζει τα 350 εκατ. ευρώ, φτάνοντας σε αντίστοιχα μεγέθη των δύο πρώτων της συγκεκριμένης αγοράς, ήτοι της κυπριακής Αλφαμέγα της οικογένειας Παπαέλληνα και της Lidl Κύπρου. 

Με αυτόν τον τρόπο μετά την Ελλάδα όπου διατηρεί μεγάλη απόσταση από τις Lidl Ελλάς και ΑΒ Βασιλόπουλος με κύκλο εργασιών υψηλότερο κατά περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τις δύο προαναφερόμενες αλυσίδες, ο Σκλαβενίτης καταφέρνει να πιάσει την "πρωτιά" και στην Κύπρο.

Τα 18 καταστήματα που είχε από την απορρόφηση του Μαρινόπουλου

Θα θυμίσουμε ότι ο Σκλαβενίτης είχε αποκτήσει 18 καταστήματα στην Κύπρο κατά την απορρόφηση-εξαγορά του Μαρινόπουλου η οποία ολοκληρώθηκε το 2017, ενώ αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τρίτο παίκτη στην εν λόγω αγορά. Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί περί τα 1.500 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματά της μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα. 

Οι βασικοί παίκτες στην Κύπρο

Σε ό,τι αφορά την κυπριακή αγορά και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που πρωταγωνιστούν, πρώτη σύμφωνα με πληροφορίες εμφανίζεται να είναι η Lidl Κύπρου με 22 καταστήματα και τζίρο περί τα 350 εκατ. ευρώ, έχοντας αυξήσει σημαντικά τη δύναμή της εκεί τα τελευταία χρόνια -κυρίως την τελευταία πενταετία- επεκτεινόμενη διαρκώς με νέα καταστήματα και οργανική ανάπτυξη. Ισχυρή δύναμη επίσης είναι η κυπριακών συμφερόντων του ομίλου Παπαέλληνα, Άλφα Μέγα, με 17 καταστήματα και τζίρο επίσης κοντά στα 350 εκατομμύρια ευρώ με μερίδιο στα επίπεδα του 25% της αγοράς.

Ο Σκλαβενίτης πριν την εξαγορά ήταν ο τρίτος παίκτης στη Μεγαλόνησο. Η ελληνική αλυσίδα είχε μερίδιο 20% της αγοράς και ο κύκλος εργασιών της ήταν κατ’ εκτίμηση στα επίπεδα των 200 εκατομμυρίων ευρώ.

Τέταρτος παίκτης είναι ο συνεταιρισμός που απαρτίζεται από μικρότερα σημεία λιανικής, MAS Supermarkets, με 50 καταστήματα και τζίρο 150 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Αθηαινίτης με δύο μόλις καταστήματα, έχει καταφέρει να διατηρεί 10% μερίδιο και τζίρο στα επίπεδα 150 εκατ. ευρώ. Η Παπαντωνίου έχει 9 καταστήματα με κύκλο εργασιών και αυτή περί τα 150 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Metro πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο 100 εκατ. ευρώ, διατηρώντας 6 καταστήματα.

Το βήμα εξαγοράς στην Ευρώπη

Το επόμενο βήμα για τον Σκλαβενίτη μετά την Κύπρο, είναι η επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου έχουν γίνει κινήσεις με σκοπό την ανάπτυξή του στην Πολωνία στο πλαίσιο του επιχειρηματικού του σχεδιασμού, όπου στοχεύει να προχωρήσει σε εξαγορά τοπικής αλυσίδας.

Πρώτος παίκτης στην Πολωνία είναι η πορτογαλική Jerónimo Martins που ελέγχει την Biedronka. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Lidl & Kaufland του γερμανικού ομίλου Schwarz και ακολουθούν οι Eurocash, Żabka, Grupa Specjal, Dino, Carrefour, Auchan, Polska Grupa Supermarketów και ο γερμανικός χονδρέμπορος Makro C&C (Metro).

Περισσότερα από Forbes

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Intel: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα έσοδα - Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το β' τρίμηνο

Η μετοχή υποχώρησε άνω του 7% στις ηλεκτρονικές μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Brainomix: Η startup με ελληνικές ρίζες που αλλάζει τα δεδομένα στη φροντίδα των εγκεφαλικών

Η εταιρεία με Έλληνα συν-ιδρυτή άντλησε πρόσφατα $18 εκατ. σε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C.

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.