Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παίρνει ώθηση – "Μάχη" για τον τίτλο του best seller

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παίρνει ώθηση – "Μάχη" για τον τίτλο του best seller

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Σημαντική ώθηση πήρε τον περασμένο Σεπτέμβριο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία δείχνει πλέον σημάδια σταθεροποίησης καθώς από τον Ιούνιο και μετά, οι ταξινομήσεις βαίνουν αυξανόμενες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 12.274 οχήματα, σημειώνοντας ισχυρή αύξηση 27% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024, όταν είχαν καταγραφεί 9.661 ταξινομήσεις.

Συνολικά, για το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις διαμορφώθηκαν στις 112.233 μονάδες, ενισχυμένες κατά 3,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους (108.035 οχήματα). Οι εκτιμήσεις, εφόσον συνεχιστεί και τους υπόλοιπους μήνες η ανοδική πορεία, είναι ότι φέτος η αγορά αυτοκινήτου θα βγει κερδισμένη, με τις πωλήσεις να κυμαίνονται στην περιοχή των 140.000 μονάδων (πέρσι η χρονιά έκλεισε με 137.100 ταξινομήσεις).

Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (BEV και PHEV), το Σεπτέμβριο σημειώθηκε συνολική αύξηση 25%, με 1.998 ταξινομήσεις έναντι 1.599 το 2024. Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) παρουσίασαν ελαφρά υποχώρηση κατά 1,6% (850 μονάδες). Τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 56,4% (1.148 μονάδες). Στο 9μηνο, οι ταξινομήσεις BEV και PHEV ανήλθαν συνολικά σε 14.100 οχήματα, αυξημένες κατά 20,9% σε σχέση με πέρυσι.

Τα υβριδικά οχήματα (HEV) κυριαρχούν πλέον στις ταξινομήσεις εξασφαλίζοντας πλέον παγιωμένη δημοφιλια. Τον Σεπτέμβριο, το μερίδιό τους διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα στο 54,3%, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ανοδική τους πορεία. Αντίθετα, η βενζίνη υποχώρησε σημαντικά, χάνοντας 7,5 ποσοστιαίες μονάδες και περιοριζόμενη στο 21,2%. Το πετρέλαιο σημείωσε μικρή αλλά αξιοσημείωτη άνοδο, ανερχόμενο στο 4,6% από 3,3% προηγουμένως.

Τα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας κατέκτησαν ποσοστό 62,9% στην ελληνική αγορά έναντι 58,4% πέρσι, με 70.624 μονάδες από 63.250 μονάδες το ίδιο διάστημα του 2024 (+11.7%).

Γαλλο-ιαπωνική μάχη για την πρώτη θέση

Με ανατροπή, το Toyota Yaris Cross ηγείται πλέον της ελληνικής αγοράς, με 5.637 ταξινομήσεις στο πρώτο εννεάμηνο του 2025. Πολύ κοντά ακολουθεί το Peugeot 2008 με 5.326 μονάδες. Το Peugeot 2008 ανέδειξε δυναμική και βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων από τις αρχές της χρονιάς, διατηρώντας τη θέση αυτή καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου. Η αλλαγή στην πρωτιά που επήλθε τον Σεπτέμβριο οφείλεται στην εντυπωσιακή πορεία του Toyota Yaris Cross τους δύο τελευταίους μήνες. Το ερώτημα πλέον είναι αν το ιαπωνικό SUV θα διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου μοντέλου σε πωλήσεις, έως το τέλος του έτους.

Στους κατασκευαστές, η Toyota διατηρεί την κορυφαία θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με 17.280 ταξινομήσεις και μερίδιο 15,4% στο 9μηνο. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά η Peugeot με 9.300 μονάδες (8,5%) και η Hyundai με 8.115 (7,2%). Η Suzuki βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 7.368 ταξινομήσεις (6,6%), ενώ η Opel κλείνει την κορυφαία πεντάδα με 6.110 μονάδες (5,4%). Ανοδική πορεία καταγράφουν η Citroën/DS με 5.932 μονάδες (5,3%) και η BMW με 5.667 (5%). Στην όγδοη θέση βρίσκεται η Volkswagen με 4976 ταξινομήσεις (4,4%), ακολουθούμενη από την ΚΙΑ με 4.834 (4,3%) ενώ τη δεκάδα συμπληρώνει η Dacia με μερίδιο αγοράς 3,5% και 3.937 ταξινομήσεις. Η MG εμφανίζεται ως αναδυόμενη δύναμη με 3.707 ταξινομήσεις (3,3%).

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πότε παραδίδεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης

Το έργο ύψους 625 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 65%.

Mind the Hack: Επεκτείνεται στη Μέση Ανατολή η startup που αυτοματοποιεί την κυβερνοασφάλεια

Η startup σήκωσε πρόσφατα 2,8 εκατ. ευρώ, με lead investor τον όμιλο Deep Capital Group.

Η έκπληξη στα ηλεκτρικά: Το φυσικό κατάστημα "νικά" το e-shop - Ποιες συσκευές βγήκαν από την πρίζα

H αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Οι λόγοι.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

H Entersoftone προγραμματίζει επενδύσεις 30-35 εκατ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη την προσεχή τριετία.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Η αγορά αθλητικών αλλάζει - Συγκέντρωση στα χέρια των μεγάλων

Η κατηγορία lifestyle & fashion αντιπροσωπεύει το 50% της αγοράς.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.