Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παίρνει ώθηση – "Μάχη" για τον τίτλο του best seller

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παίρνει ώθηση – "Μάχη" για τον τίτλο του best seller

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Σημαντική ώθηση πήρε τον περασμένο Σεπτέμβριο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία δείχνει πλέον σημάδια σταθεροποίησης καθώς από τον Ιούνιο και μετά, οι ταξινομήσεις βαίνουν αυξανόμενες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 12.274 οχήματα, σημειώνοντας ισχυρή αύξηση 27% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024, όταν είχαν καταγραφεί 9.661 ταξινομήσεις.

Συνολικά, για το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις διαμορφώθηκαν στις 112.233 μονάδες, ενισχυμένες κατά 3,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους (108.035 οχήματα). Οι εκτιμήσεις, εφόσον συνεχιστεί και τους υπόλοιπους μήνες η ανοδική πορεία, είναι ότι φέτος η αγορά αυτοκινήτου θα βγει κερδισμένη, με τις πωλήσεις να κυμαίνονται στην περιοχή των 140.000 μονάδων (πέρσι η χρονιά έκλεισε με 137.100 ταξινομήσεις).

Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (BEV και PHEV), το Σεπτέμβριο σημειώθηκε συνολική αύξηση 25%, με 1.998 ταξινομήσεις έναντι 1.599 το 2024. Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) παρουσίασαν ελαφρά υποχώρηση κατά 1,6% (850 μονάδες). Τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 56,4% (1.148 μονάδες). Στο 9μηνο, οι ταξινομήσεις BEV και PHEV ανήλθαν συνολικά σε 14.100 οχήματα, αυξημένες κατά 20,9% σε σχέση με πέρυσι.

Τα υβριδικά οχήματα (HEV) κυριαρχούν πλέον στις ταξινομήσεις εξασφαλίζοντας πλέον παγιωμένη δημοφιλια. Τον Σεπτέμβριο, το μερίδιό τους διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα στο 54,3%, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ανοδική τους πορεία. Αντίθετα, η βενζίνη υποχώρησε σημαντικά, χάνοντας 7,5 ποσοστιαίες μονάδες και περιοριζόμενη στο 21,2%. Το πετρέλαιο σημείωσε μικρή αλλά αξιοσημείωτη άνοδο, ανερχόμενο στο 4,6% από 3,3% προηγουμένως.

Τα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας κατέκτησαν ποσοστό 62,9% στην ελληνική αγορά έναντι 58,4% πέρσι, με 70.624 μονάδες από 63.250 μονάδες το ίδιο διάστημα του 2024 (+11.7%).

Γαλλο-ιαπωνική μάχη για την πρώτη θέση

Με ανατροπή, το Toyota Yaris Cross ηγείται πλέον της ελληνικής αγοράς, με 5.637 ταξινομήσεις στο πρώτο εννεάμηνο του 2025. Πολύ κοντά ακολουθεί το Peugeot 2008 με 5.326 μονάδες. Το Peugeot 2008 ανέδειξε δυναμική και βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων από τις αρχές της χρονιάς, διατηρώντας τη θέση αυτή καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου. Η αλλαγή στην πρωτιά που επήλθε τον Σεπτέμβριο οφείλεται στην εντυπωσιακή πορεία του Toyota Yaris Cross τους δύο τελευταίους μήνες. Το ερώτημα πλέον είναι αν το ιαπωνικό SUV θα διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου μοντέλου σε πωλήσεις, έως το τέλος του έτους.

Στους κατασκευαστές, η Toyota διατηρεί την κορυφαία θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με 17.280 ταξινομήσεις και μερίδιο 15,4% στο 9μηνο. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά η Peugeot με 9.300 μονάδες (8,5%) και η Hyundai με 8.115 (7,2%). Η Suzuki βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 7.368 ταξινομήσεις (6,6%), ενώ η Opel κλείνει την κορυφαία πεντάδα με 6.110 μονάδες (5,4%). Ανοδική πορεία καταγράφουν η Citroën/DS με 5.932 μονάδες (5,3%) και η BMW με 5.667 (5%). Στην όγδοη θέση βρίσκεται η Volkswagen με 4976 ταξινομήσεις (4,4%), ακολουθούμενη από την ΚΙΑ με 4.834 (4,3%) ενώ τη δεκάδα συμπληρώνει η Dacia με μερίδιο αγοράς 3,5% και 3.937 ταξινομήσεις. Η MG εμφανίζεται ως αναδυόμενη δύναμη με 3.707 ταξινομήσεις (3,3%).

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Η Amazon επενδύει στα ρομπότ για αυξηθούν οι οικονομικές απολαβές των εργαζομένων της

Αυτό που κάνει η Amazon είναι μια επανάληψη όσων έκανε ο Henry Ford στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Η Metlen υπέγραψε 10ετή Συμφωνία Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPA) 235 MW με την Engie

Θα προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε έξι σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Η αγορά αθλητικών αλλάζει - Συγκέντρωση στα χέρια των μεγάλων

Η κατηγορία lifestyle & fashion αντιπροσωπεύει το 50% της αγοράς.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.