Του Στάθη Βασιλόπουλου
Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής, εκμεταλλευόμενη το θετικό momentum που επικρατεί στην αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη στρατηγική συνεργασία που εγκαινίασε τον περασμένο Φεβρουάριο με την Τοyota Ελλάς, αλλά και το λανσάρισμα μιας νέας υπηρεσίας στον κλάδο της μίσθωσης οχημάτων.
Στον κλάδο του αυτοκινήτου, ένας από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης για την εισηγμένη θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Porsche, Kayen Plug in Hybrid και Macan. Το τελευταίο έκανε το "ντεμπούτο" στην ελληνική αγορά το Σεπτέμβριο του 2024 και από το τελευταίο τρίμηνο της περσινής χρονιάς μέχρι φέτος τον Απρίλιο μετρούσε 94 ταξινομήσεις, ισχυροποιώντας τη θέση της Μοτοδυναμικής στο κομμάτι της premium ηλεκτροκίνησης. Να σημειωθεί ότι το 2024 οι πωλήσεις της Porsche ανήλθαν στα 50,2 εκατ. ευρώ (+24,7% σε σχέση με το 2023) με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας να κερδίζουν σημαντικά μερίδια στις επιμέρους αγορές και να αποτελούν το 29% των ταξινομήσεων για την μάρκα.
"Αυτή τη στιγμή, το Μacan είναι το νούμερο ένα BEV luxury SUV της αγοράς. Φέτος έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε σημαντικά και στο after sales, αναβαθμίζοντας όλες τις υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτό το κομμάτι, καθώς η παρουσία της Porsche διευρύνεται, είτε με τα αυτοκίνητα που πουλάμε εμείς, είτε με εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα οποία είναι αρκετά στην αγορά", σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μοτοδυναμική, Πάρης Κυριακόπουλος, κατά την χθεσινή ενημέρωση των χρηματιστηριακών αναλυτών.
Εκτός όμως από τα προϊόντα της Porsche, o όμιλος θα επιχειρήσει να διευρύνει το εμπορικό του αποτύπωμα στην αγορά αυτοκινήτου, με "όχημα" το deal που έκανε πριν από λίγους μήνες με την Toyota Ελλάς, αναλαμβάνοντας τη δραστηριότητα του brand στην Πάτρα, ως εξουσιοδοτημένος έμπορος. Η έναρξη της δραστηριότητας στην αχαϊκή πρωτεύουσα σηματοδοτεί το πρώτο βήμα σε μια στρατηγική ανάπτυξης, που περιλαμβάνει περαιτέρω επέκταση σε σημεία πώλησης και υπηρεσιών Toyota σε όλη την επικράτεια. "Η Πάτρα δεν αποτελεί για εμάς το τέλος, αλλά ένα πρώτο βήμα για μια δραστηριότητα που θα συνεχίζει να αναπτύσσεται", σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι η Toyota αποτελεί ένα brand που ταιριάζει απόλυτα στη φιλοσοφία και την επιχειρηματική στρατηγική του ομίλου.
Η Αττική, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα – με το 69% των ταξινομήσεων να καταγράφονται εκεί – βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο των επιχειρηματικών σχεδιασμών της Μοτοδυναμικής. Η παρουσία της εταιρείας στην περιοχή αποτελεί στόχο, ωστόσο εξετάζονται οι κατάλληλοι τρόποι εισόδου, είτε μέσω εξαγοράς δραστηριότητας υφιστάμενου εξουσιοδοτημένου dealer είτε μέσω δημιουργίας νέου σημείου πώλησης σε συνεργασία με την Toyota Hellas.
Όσον αφορά στη Yamaha, o όμιλος θα συνεχίσει να ενισχύει την παρουσία του brand στην ελληνική αγορά, με νέα μοντέλα σε βασικές κατηγορίες. Στο επίκεντρο της στρατηγικής βρίσκονται τα scooter NMAX και XMAX, που καταγράφουν ήδη σημαντική απήχηση, μαζί με τη σειρά Tracer.
Νέα υπηρεσία σε οικονομικά οχήματα
Τέλος, η εταιρεία φέρνει μια νέα υπηρεσία στην ελληνική αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων στοχεύοντας σε διαφορετικό κοινό από αυτό της Sixt. Η νέα αυτή πρόταση απευθύνεται κυρίως σε ταξιδιώτες που αναζητούν πιο μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα μέσω καναλιών όπως tour operators και online brokers – ένα κοινό που δεν εξυπηρετείται από το υπάρχον premium brand της Sixt. Η υπηρεσία ξεκινά τη φετινή σεζόν σε Ηράκλειο, Χανιά και Ζάκυνθο, με στόλο οχημάτων που μέχρι πρότινος ανήκαν στη Sixt και επρόκειτο να αποσυρθούν. Τα αυτοκίνητα αυτά, αντί να πωληθούν, θα επιμηκυνθεί ο χρόνος ζωής τους, μέσα από τη Flizzer, καθώς θα τοποθετηθούν σε μια πιο ευέλικτη κατηγορία, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών.
"Η ανάλυσή μας, δείχνει ότι αυτή η προσέγγιση είναι μακροπρόθεσμα πιο συμφέρουσα και ενισχύει το αποτύπωμά μας στο χώρο του rent a car. Μένει να αποδειχθεί και στην πράξη", ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος. Η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στο μέλλον και να αποτελέσει ένα επιπλέον βήμα στη διεύρυνση της παρουσίας της εταιρείας στην αγορά της ενοικίασης αυτοκινήτων. Μια αγορά η οποία φέτος αναμένεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, με μοναδική "παραφωνία" τη Σαντορίνη, η οποία ακόμα βρίσκεται υπό πίεση και ‘’τρέχει’’ με χαμηλές ταχύτητες.