Του Alan Ohnsman
Η Waymo, ο κορυφαίος φορέας εκμετάλλευσης ρομποταξί με τεχνητή νοημοσύνη, "σήκωσε" 5,6 δισ. δολάρια στον μεγαλύτερο γύρο χρηματοδότησής της, καθώς η θυγατρική της Alphabet Inc. επεκτείνει τις υπηρεσίες μετακίνησης σε τρεις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ και ετοιμάζεται να ξεκινήσει σε δύο νέες.
Το ποσό είναι μεγαλύτερο κατά τουλάχιστον 10% από αυτό που η μητρική Alphabet δεσμεύθηκε νωρίτερα εντός του έτους ότι θα επενδύσει και περιλαμβάνει χρηματοδότηση από επενδυτές όπως οι Andreessen Horowitz, Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global και T. Rowe Price, σύμφωνα με ανάρτηση της Waymo στο blog της την Παρασκευή. Σήμερα, η εταιρεία με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνιας πραγματοποιεί πάνω από 100.000 διαδρομές επί πληρωμή την εβδομάδα.
"Με αυτή την τελευταία επένδυση, θα συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε περισσότερους επιβάτες στην υπηρεσία Waymo One στο Σαν Φρανσίσκο, στο Φοίνιξ και στο Λος Άντζελες, καθώς και στο Όστιν και στην Ατλάντα μέσω της διευρυμένης συνεργασίας μας με την Uber", ανέφεραν στην ανάρτηση οι CEO της εταιρείας Tekedra Mawakana και Dmitri Dolgov. Επίσης, δοκιμαστικές διαδρομές των ρομποταξί της Waymo πρόκειται να ξεκινήσουν στο Μπάφαλο, στη Νέα Υόρκη και στην Ουάσινγκτον.
Τα επιπλέον χρήματα που συγκεντρώθηκαν ωθούν τη συνολική χρηματοδότηση για τις δραστηριότητες της Waymo κατά πολύ πάνω από τα 10 δισ. δολάρια από τότε που άρχισε να αναπτύσσει την αυτόνομη τεχνολογία: πριν από 15 χρόνια ως Google Self-Driving Car Project. Αν και από τότε έχουν εμφανιστεί δεκάδες ανταγωνιστές, η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει προς το παρόν ουσιαστικό ανταγωνισμό στον τομέα των ρομποταξί στις ΗΠΑ. Ο Elon Musk θέλει να αλλάξει αυτή την κατάσταση επανατοποθετώντας την Tesla ως εταιρεία αυτόνομης οδήγησης, αν και δεν είναι καθόλου σαφές πότε -και αν- μπορεί όντως η εταιρεία του να φανεί ανταγωνιστική απέναντι στη Waymo.
Παρά την αύξηση των εσόδων, τα οποία μπορεί να αγγίξουν τα 100 εκατ. δολάρια το 2024, η Waymo παραμένει ένα στοίχημα με μεγάλο ρίσκο. Μέχρι στιγμής έχει αποφύγει τα μεγάλα ατυχήματα που βάλανε εμπόδια στα ανταγωνιστικά προγράμματα της Uber και της Cruise, καθώς και τα δυστυχήματα και τα θανατηφόρα τροχαία που συνδέονται με το μερικώς αυτοματοποιημένο λογισμικό της Tesla, αν και οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας διερευνούν αρκετές συγκρούσεις οχημάτων και τροχαίες παραβάσεις που αφορούσαν τα ρομποταξί της παρόλο που δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή θάνατοι.
"Η εταιρεία έχει κατασκευάσει το ασφαλέστερο προϊόν στο οικοσύστημα των αυτόνομων οχημάτων και το καλύτερο", ανέφερε σε ανάρτησή του ο Chase Coleman, ιδρυτής της Tiger Global.
Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος