Η Waymo επεκτείνει τις διαδρομές των ρομποταξί της με επένδυση $5,6 δισ.

Η Waymo επεκτείνει τις διαδρομές των ρομποταξί της με επένδυση $5,6 δισ.

Του Alan Ohnsman

Η Waymo, ο κορυφαίος φορέας εκμετάλλευσης ρομποταξί με τεχνητή νοημοσύνη, "σήκωσε" 5,6 δισ. δολάρια στον μεγαλύτερο γύρο χρηματοδότησής της, καθώς η θυγατρική της Alphabet Inc. επεκτείνει τις υπηρεσίες μετακίνησης σε τρεις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ και ετοιμάζεται να ξεκινήσει σε δύο νέες.

Το ποσό είναι μεγαλύτερο κατά τουλάχιστον 10% από αυτό που η μητρική Alphabet δεσμεύθηκε νωρίτερα εντός του έτους ότι θα επενδύσει και περιλαμβάνει χρηματοδότηση από επενδυτές όπως οι Andreessen Horowitz, Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global και T. Rowe Price, σύμφωνα με ανάρτηση της Waymo στο blog της την Παρασκευή. Σήμερα, η εταιρεία με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνιας πραγματοποιεί πάνω από 100.000 διαδρομές επί πληρωμή την εβδομάδα.

"Με αυτή την τελευταία επένδυση, θα συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε περισσότερους επιβάτες στην υπηρεσία Waymo One στο Σαν Φρανσίσκο, στο Φοίνιξ και στο Λος Άντζελες, καθώς και στο Όστιν και στην Ατλάντα μέσω της διευρυμένης συνεργασίας μας με την Uber", ανέφεραν στην ανάρτηση οι CEO της εταιρείας Tekedra Mawakana και Dmitri Dolgov. Επίσης, δοκιμαστικές διαδρομές των ρομποταξί της Waymo πρόκειται να ξεκινήσουν στο Μπάφαλο, στη Νέα Υόρκη και στην Ουάσινγκτον.

Τα επιπλέον χρήματα που συγκεντρώθηκαν ωθούν τη συνολική χρηματοδότηση για τις δραστηριότητες της Waymo κατά πολύ πάνω από τα 10 δισ. δολάρια από τότε που άρχισε να αναπτύσσει την αυτόνομη τεχνολογία: πριν από 15 χρόνια ως Google Self-Driving Car Project. Αν και από τότε έχουν εμφανιστεί δεκάδες ανταγωνιστές, η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει προς το παρόν ουσιαστικό ανταγωνισμό στον τομέα των ρομποταξί στις ΗΠΑ. Ο Elon Musk θέλει να αλλάξει αυτή την κατάσταση επανατοποθετώντας την Tesla ως εταιρεία αυτόνομης οδήγησης, αν και δεν είναι καθόλου σαφές πότε -και αν- μπορεί όντως η εταιρεία του να φανεί ανταγωνιστική απέναντι στη Waymo.

Παρά την αύξηση των εσόδων, τα οποία μπορεί να αγγίξουν τα 100 εκατ. δολάρια το 2024, η Waymo παραμένει ένα στοίχημα με μεγάλο ρίσκο. Μέχρι στιγμής έχει αποφύγει τα μεγάλα ατυχήματα που βάλανε εμπόδια στα ανταγωνιστικά προγράμματα της Uber και της Cruise, καθώς και τα δυστυχήματα και τα θανατηφόρα τροχαία που συνδέονται με το μερικώς αυτοματοποιημένο λογισμικό της Tesla, αν και οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας διερευνούν αρκετές συγκρούσεις οχημάτων και τροχαίες παραβάσεις που αφορούσαν τα ρομποταξί της παρόλο που δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή θάνατοι. 

"Η εταιρεία έχει κατασκευάσει το ασφαλέστερο προϊόν στο οικοσύστημα των αυτόνομων οχημάτων και το καλύτερο", ανέφερε σε ανάρτησή του ο Chase Coleman, ιδρυτής της Tiger Global.

Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.