Του Alan Ohnsman
Καθώς ο Elon Musk ενισχύει τους σχεδιασμούς του για να μετατρέψει την Tesla σε μια ισχυρή εταιρεία παραγωγής ρομποταξί, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας υποστηρίζει ότι οι κάμερες είναι οι μόνοι αισθητήρες που χρειάζονται τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης, αποφεύγοντας τη χρήση του συστήματος LiDAR (Light Detection and Ranging - με βάση στην εκπομπή ακτινοβολίας λέιζερ με παλμό και την καταγραφή αυτή της ακτινοβολίας που επιστρέφει στη συσκευή, για να δημιουργήσει μια τρισδιάστατη εικόνα) βασικός εξοπλισμός για τα αυτοκίνητα και φορτηγά αυτόνομης οδήγησης της Waymo και άλλων εταιρειών. Αυτό όμως δεν εμπόδισε την εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων να αγοράσει φέτος πολλές συσκευές τρισδιάστατης απεικόνισης υψηλής τεχνολογίας.
Αν και ο Musk έχει χαρακτηρίσει το LiDAR "άχρηστο όργανο" και έχει υποστηρίξει ότι οι εταιρείες που το χρησιμοποιούν είναι "καταδικασμένες", η Luminar αποκάλυψε την Τρίτη ότι στο α' τρίμηνο οι αγορές των LiDAR συσκευών της από την Tesla αποτέλεσαν βασική πηγή εσόδων.
Η εταιρεία -με έδρα το Ορλάντο-ανακοίνωσε ότι τα έσοδα του α' τριμήνου αυξήθηκαν κατά 45% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στα 21 εκατ. δολάρια, συνάδοντας με τις προβλέψεις της. Παρόλο που οι πωλήσεις LiDAR σε πελάτες εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν στο τρίμηνο, "η επίδοση αυτή αντισταθμίστηκε από τις πωλήσεις αισθητήρων στην Tesla". Στην πραγματικότητα, "η Tesla ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής της τεχνολογίας LiDAR το α΄ τρίμηνο αποφέροντας άνω του 10% των εσόδων μας στο τρίμηνο", ανακοίνωσε η Luminar. Αυτό σημαίνει ότι η Tesla αγόρασε αρκετές εκατοντάδες, αν όχι πάνω από 1.000 συσκευές από την αρχή του έτους.
Αυτή η αναφορά επιβεβαιώνει για πρώτη φορά επίσημα ότι, παρά τα σχόλια του Musk, οι μηχανικοί της Tesla φαίνεται να χρησιμοποιούν το σύστημα LiDAR για να αναπτύξουν οχήματα αυτόνομης οδήγησης. Η Tesla δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό του θέματος.
Πρόκειται για παραδοξότητα, καθώς πριν από λίγες εβδομάδες, όταν η Tesla ανακοίνωσε απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για το α' τρίμηνο, ο Musk εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι το σύστημα LiDAR και το ραντάρ δεν είναι απαραίτητα εφόδια για τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης.
"Η όραση με νευρωνικά δίκτυα -αποκλειστικά- είναι η ενδεδειγμένη λύση για να ενισχύσουμε την αυτονομία στην κίνηση των οχημάτων", είπε ο ίδιος στις 23 Απριλίου. "Ουσιαστικά προσομοιάζει στον τρόπο που οδηγούν οι άνθρωποι. Το οδικό μας δίκτυο είναι σχεδιασμένο για βιολογικά νευρωνικά δίκτυα και μάτια. Έτσι, οι κάμερες και τα ψηφιακά νευρωνικά δίκτυα είναι η λύση για το σημερινό οδικό μας σύστημα".
Η Waymo της Alphabet, η Cruise που υποστηρίζεται από τη General Motors, η Zoox της Amazon και άλλες εταιρείες που ελπίζουν να τελειοποιήσουν τα ρομποταξί αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιούν πολλαπλές κάμερες, αισθητήρες ραντάρ και LiDAR για να διασφαλίσουν ότι τα οχήματα μπορούν να δουν το περιβάλλον τους, τους πεζούς, τα άλλα αυτοκίνητα και τις οδικές συνθήκες είτε μέρα είτε νύχτα, υπό βροχή ή υπό ομίχλη. Οι κάμερες δεν μπορούν να ανταποκριθούν πάντα αποτελεσματικά σε διαφορετικές συνθήκες.
"Κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να κινηθεί αυτόνομα -σε οποιοδήποτε περιβάλλον- μόνο με τη χρήση της όρασης υπολογιστή. Είναι αδύνατο", δήλωσε πρόσφατα στο Forbes η Missy Cummings, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο George Mason και σύμβουλος για θέματα αυτόνομων οχημάτων. "Δεν μπορεί να αντιληφθεί σωστά τον κόσμο. Ένα αυτοκίνητο που βασίζεται αποκλειστικά στην όραση του υπολογιστή, μπορεί να στοιχίσει σε ανθρώπινες ζωές".
Η Luminar προμηθεύει τους αισθητήρες της και στις αυτοκινητοβιομηχανίες των Volvo και Mercedes-Benz. Την Τρίτη η μετοχή της έχασε κατά τη συνεδρίαση 1,2%, αλλά στις μετασυνεδριακές ηλεκτρονικές συναλλαγές ενισχύθηκε άνω του 3% μετα την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της.
Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος