Το "X" δεν αξίζει ούτε τα μισά από όσα έδωσε ο Μασκ για να το αγοράσει

Το "X" δεν αξίζει ούτε τα μισά από όσα έδωσε ο Μασκ για να το αγοράσει

Του William Skipworth

Η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης "X" αποτιμάται από τη Δευτέρα σε 19 δισεκατομμύρια δολάρια, μια πτώση 55% σε σχέση με αυτό που πλήρωσε ο Έλον Μασκ για την εταιρεία τον περασμένο Οκτώβριο - μετά από ένα έτος σαρωτικών αλλαγών και αγώνων για τα έσοδα της εταιρείας που ήταν γνωστή ως Twitter.

Από τότε που αγόρασε την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ο Μασκ έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι την υπερπλήρωσε. Ακόμη και πριν οριστικοποιηθεί η εξαγορά, ο Μασκ είχε δηλώσει για τα κέρδη της Tesla τον Οκτώβριο του 2022 (σ.σ. ο Μασκ είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων) ότι "προφανώς υπερπλήρωσε για το Twitter τη δεδομένη στιγμή", αν και πίστευε ότι οι μακροπρόθεσμες δυνατότητες της εταιρείας ήταν "τάξης μεγέθους μεγαλύτερης από την τρέχουσα αξία της".

Ο δισεκατομμυριούχος επιχείρησε να ακυρώσει πέρυσι την συμφωνία για την εξαγορά του Twitter στα 54,20 δολάρια ανά μετοχή, επικαλούμενος ανησυχίες σχετικά με τον αριθμό των ψεύτικων λογαριασμών, αλλά το Twitter του έκανε μήνυση και ζήτησε από δικαστή να τον αναγκάσει να την πραγματοποιήσει και τελικά έκλεισε τη συμφωνία τον Οκτώβριο του 2022.

Τον Απρίλιο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον Tucker Carlson, παραδέχτηκε ότι η αγορά δεν ήταν προς το παρόν "οικονομικά έξυπνη" και δήλωσε ότι η εταιρεία αξίζει περίπου τα μισά από όσα πλήρωσε γι' αυτήν.

Σε ένα ενδοεταιρικό υπόμνημα του Μαρτίου που διέρρευσε στον Τύπο, ο Μασκ υποστήριξε ότι η εταιρεία άξιζε λιγότερο από 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η αποτίμηση του FORBES

Εκτιμούμε την καθαρή αξία του Μασκ στα 214,8 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που τον καθιστά τον πλουσιότερο άνθρωπο στη γη, κυρίως λόγω των συμμετοχών του στην Tesla και τη SpaceX.

Η καμπή

Από τότε που απέκτησε και ανέλαβε τον έλεγχο του Twitter, ο Μασκ έχει λάβει μια σειρά σημαντικών αποφάσεων, όπως η μετονομασία της πλατφόρμας σε X, η χαλάρωση των κανόνων ελέγχου του περιεχομένου του ιστότοπου, η χρέωση των χρηστών για την απόκτηση των σημάτων εξακρίβωσης και ο προσωρινός περιορισμός του αριθμού των αναρτήσεων που μπορεί να δει ένας χρήστης ή του αριθμού των άμεσων μηνυμάτων που μπορεί να στείλει ένας χρήστης.

Τον Σεπτέμβριο, ο Μασκ αποκάλυψε ότι τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν κατά 60% από την εξαγορά του. Επιπλέον, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις όπως η Anti-Defamation League ανέφεραν αύξηση της ρητορικής μίσους, του ρατσισμού και της παρενόχλησης στην πλατφόρμα.

Ο Μασκ απάντησε απειλώντας να μηνύσει τον οργανισμό. Η εταιρεία έχει επίσης εμπλακεί σε διάφορες νομικές προκλήσεις υπό τον Μασκ, τόσο ως ενάγων όσο και ως εναγόμενος. Το X έχει αντιμετωπίσει αγωγές σχετικά με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκε να καταβάλει στους υπαλλήλους της την υποσχεθείσα αποζημίωση, ότι αρνήθηκε να πληρώσει το ενοίκιο και τα τέλη των γραφείων του και ότι παραβίασε μια σύμβαση που είχε συνάψει με εταιρία αεροσκαφών τοπικής εμβέλειας.

Ως ενάγων, το Χ έχει μηνύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό Center for Countering Digital Hate, ισχυριζόμενο ότι ο οργανισμός παραβίασε τους όρους χρήσης του Χ συλλέγοντας δεδομένα για μια ανάλυση που έκανε σχετικά με τη ρητορική μίσους στο Χ.

Απόδοση - Επιμέλεια: Εύη Σιμοπούλου

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.