Είναι έτοιμη η Disney να δώσει $9 δισ. για την πλατφόρμα Hulu;

Είναι έτοιμη η Disney να δώσει $9 δισ. για την πλατφόρμα Hulu;

Της Rose Celestin

Το "9" είναι ο μαγικός αριθμός, αν και η Hulu μπορεί να αξίζει περισσότερα.

Όταν ρωτήθηκε αν η Comcast σκοπεύει να πουλήσει στην Disney το 1/3 του μεριδίου της στη Hulu, ο CEO της εταιρείας, Brian Roberts, είπε πως "τελικά αυτό θα γίνει".

Σε έγγραφο που κατέθεσε πρόσφατα η Walt Disney στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η Comcast -μητρική της NBCU- μπορεί να ασκήσει το "δικαίωμα πώλησης" και να απαιτήσει από τη Disney να αγοράσει το μερίδιό της στη Hulu, ή η Disney μπορεί να ασκήσει τo "δικαίωμα αγοράς" για να απαιτήσει από την Comcast να πουλήσει της πουλήσει ο 33% του μεριδίου της στη Hulu, σε μια εγγυημένη κατώτατη τιμή των 27 δολαρίων. 5 δισεκατομμυρίων είτε στην εύλογη αγοραία αξία, αρχής γενομένης από τις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Η Disney και η Comcast φέρονται να έχουν προσλάβει τις JPMorgan Chase και τη Morgan Stanley, αντίστοιχα, για να προσδιορίσουν την αξία του μετοχικού κεφαλαίου της Hulu. Εάν οι αποτιμήσεις αποκλίνουν άνω του 10%, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα πρέπει να επιλέξουν μια τρίτη επενδυτική τράπεζα για να προβεί σε πρόσθετη αξιολόγηση.

Ο Roberts πιστεύει ότι η σήμερα η αξία της Hulu έχει ανέβει στα επίπεδα των 27,5 δισ. "Και θα ρωτήσετε τι κάνουμε με αυτά τα έσοδα. Έχουμε ακούσει αυτό το ερώτημα επανειλημμένα. Σκοπός μας είναι να τα επιστρέψουμε στους μετόχους", τόνισε ο Roberts στο συνέδριο της Goldman Sachs Communacopia + Technology Conference.

Έχει η Disney τα 9 δισ. δολάρια για να αγοράσει;

Είναι όμως η Disney έτοιμη για τη συμφωνία; Η υπηρεσία streaming είναι σχετικά καινούργια για τις πλατφόρμες DTC και εξακολουθεί να ανταγωνίζεται τον γραμμικό προγραμματισμό. Μπορεί να έχει καταγραφεί σημαντική πρόοδος τα τελευταία χρόνια, όμως ο CEO της Disney, Bob Iger, δεν πιστεύει ότι είναι αρκετά ελκυστική για να αυξήσει την κερδοφορία της εταιρείας στο εγγύς μέλλον.

Ο Iger εμφανίζεται επιφυλακτικός για τη συναλλαγή με τη Hulu, τονίζοντας ότι θα τη μελετήσει πολύ προσεκτικά. "Είναι μια σταθερή πλατφόρμα. Και πολύ ελκυστική για τους διαφημιστές. Αποδείχθηκε ότι είχε αξία γι' αυτούς, όπως για εμάς είναι πολύτιμη η διαφήμιση. Όμως, το περιβάλλον είναι εξαιρετικά δύσκολο αυτή την περίοδο. Πριν πάρουμε οποιαδήποτε μεγάλη απόφαση σχετικά με το επίπεδο των επενδύσεών μας, και τη δέσμευσή μας σε αυτές, θέλουμε να δούμε την κατεύθυνση που θα πάρουν οι εξελίξεις", υπογράμμισε ο Iger στο Συνέδριο που διοργάνωσε η Morgan Stanley για την τεχνολογία, τα μέσα ενημέρωσης και τις τηλεπικοινωνίες νωρίτερα φέτος.

Το The Verge εκτιμά ότι η Disney ίσως να είναι "στριμωγμένη όσον αφορά τα μετρητά", καθώς έχει επιβραδυνθεί ο ρυθμός αύξησης των συνδρομητών, όμως τα επόμενα οικονομικά αποτελέσματα ίσως δείξουν το αντίθετο, με τον προσωρινό οικονομικό διευθυντή της Disney, Kevin Lansberry, να δηλώνει αισιόδοξος για τη συμφωνία, κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του προηγούμενου τριμήνου. 

Έσοδα

Η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα ύψους 22,3 δισ. δολαρίων το γ' τρίμηνο, καταγράφοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2022. 

Τα έσοδα DTC της Disney αυξήθηκαν κατά 9% στα 5,53 δισ. δολάρια το γ' τρίμηνο από 5,06 δισ. δολάρια, ενώ τόσο το Disney+ όσο και η Hulu ανέφεραν αύξηση των εσόδων από συνδρομές, η οποία αποδόθηκε στην αύξηση της λιανικής τιμολόγησης του Disney+ Core και στην αύξηση των συνδρομητών και στις δύο πλατφόρμες, καθώς και στη μείωση των δαπανών για μάρκετινγκ, τα οποία αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τα αυξημένα έξοδα για υπηρεσίες προγραμματισμού και παραγωγής.

Ταμειακές ροές

Η Disney είχε ελεύθερες ταμειακές ροές 1,6 δισ. δολάρια στο γ' τρίμηνο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ισχυρή πιστοληπτική αξιολόγησή της σε single A, την πρόοδο στις προσπάθειες απομόχλευσης και τη σύσταση προς το Διοικητικό Συμβούλιο να διανείμει ένα "μεσαίου επιπέδου" μέρισμα, κάνει την Disney να πιστεύει ότι η ισχύουσα θέση της μπορεί να στηρίξει τη συμφωνία.

"Είμαστε πολύ άνετοι με την ρευστότητά μας. Έχουμε περίπου 11,5 δισ. δολάρια μετρητά στον ισολογισμό μας και περίπου 10,5 δισ. δολάρια σε ανακυκλούμενες πιστωτικές διευκολύνσεις και εμπορικά χρεόγραφα - και θα έχουμε άφθονες μελλοντικές ταμειακές ροές για να χρηματοδοτήσουμε όλα αυτά στο μέλλον", δήλωσε ο Lansberry. "Ως εταιρεία δίνουμε προτεραιότητα στις ελεύθερες ταμειακές ροές. Και είμαστε πραγματικά πειθαρχημένοι και έξυπνοι ως προς τον τρόπο με τον οποίο κατανέμουμε το κεφάλαιο σε ολόκληρη την εταιρεία".

Αποταμιεύσεις

Σε μια προσπάθεια να περικόψει δαπάνες ύψους 5,5 δισ. δολαρίων από όλο το λειτουργικό φάσμα της εταιρείας, η Disney μείωσε το προσωπικό της -σε παγκόσμια κλίμακα- κατά 3,2% στο β' εξάμηνο του 2023, ενώ σχεδιάζει περικοπή δαπανών μη περιεχομένου ύψους 2,5 δισ. δολαρίων και δαπανών περιεχομένου ύψους 3 δισ. δολαρίων. Πέρα από τις βασικές διαρθρωτικές αλλαγές που θα λάβουν χώρα στην εταιρεία, ο Iger αναμένει πως η λειτουργία της εταιρείας θα εκσυγχρονιστεί, θα έχει καλύτερο συντονισμό και θα είναι πιο αποδοτική. 

"Είμαι ευχαριστημένος με όσα καταφέραμε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά ξέρω ότι έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε", τόνισε ο Iger. "Όπως έχω ξαναπεί, η πρόοδός μας δεν θα είναι πάντα γραμμική. Όμως, παρά τις βραχυπρόθεσμες αντιξοότητες, είμαι σίγουρος για το μέλλον της Disney, λόγω της δουλειάς που έχουμε κάνει, της ομάδας που έχουμε χτίσει και των γερών θεμελίων της Disney που είναι τα έργα των οποίων έχει τα δικαιώματα".

Ο δρόμος της Disney προς την κερδοφορία

Η "ένωση" του Disney+ με την πλατφόρμα Hulu αναμένεται να ενισχύσει τη δέσμευση του κοινού αλλά και των διαφημιζόμενων. "Ξόδεψα πολύ χρόνο αναλύοντας αυτή τη συμμαχία ως μέρος του μέλλοντός μας στο streaming και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι θα ήταν καλύτερα να έχουμε τη Hulu από το να μην την έχουμε", σημείωσε ο Iger σε συνέντευξη που έδωσε στο CNBC.

Η Disney ανακοίνωσε καθαρές απώλειες στους εγχώριους συνδρομητές επί πληρωμή, που αντισταθμίστηκαν από μια αύξηση 2% στην παγκόσμια συνδρομητική της βάση από το προηγούμενο τρίμηνο, πετυχαίνοντας συνολικά αύξηση της τάξης του 1% στους συνδρομητές Core της Disney+.

Η εταιρεία αναμένει να δει τον αριθμό των συνδρομητών Core της Disney+ να ανακάμπτει τόσο στο εντός όσο και εκτός ΗΠΑ στο δ' τρίμηνο.

Ωστόσο, η προσέλκυση νέων συνδρομητών είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ.

Στρατηγική τιμολόγησης

Η Disney θα πρέπει να χαράξει προσεκτικά τη στρατηγική τιμολόγησής των υπηρεσιών και του περιεχομένου της, αξιοποιώντας τη διαφοροποιημένη πλατφόρμα της.

Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων γ' τριμήνου, η Disney γνωστοποίησε πως θα αυξήσει τις τιμές για τα Disney+, Hulu και Hulu + Live TV, ESPN+ και The Bundle, ενώ η τιμολόγηση για τις αυτόνομες προσφορές των Disney+ και Hulu που βασίζονται σε διαφημίσεις θα παραμείνει η ίδια.

Από τις 12 Οκτωβρίου, η τιμή για το Disney+ αυξήθηκε κατά 27% για τους συνδρομητές στις ΗΠΑ, ενώ η τιμή για τη Hulu χωρίς διαφημίσεις αυξήθηκε κατά 20%, από 14,99 σε 17,99 δολάρια/μήνα, σύμφωνα με το Variety.

Η διεθνής επέκταση των πακέτων Disney+ με διαφημίσεις ξεκινά την 1η Νοεμβρίου. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023, η εταιρεία θα αυξήσει το κόστος της συνδρομής του Disney+ χωρίς διαφημίσεις σε αυτές τις αγορές, ενώ παράλληλα θα είναι πιο αυστηρή απέναντι στην κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης.

Νομισματοποίηση και διανομή

Τα έσοδα της Disney από πωλήσεις/αδειοδότηση περιεχομένου και λοιπά έσοδα μειώθηκαν ελαφρώς κατά 1% σε 2,08 δισ. δολάρια από 2,11 δισ. δολάρια το γ' τρίμηνο. Από την άλλη πλευρά, τα διαφημιστικά έσοδα ανά συνδρομητή ήταν ευνοϊκά το γ' τρίμηνο σε όλα τα εγχώρια προγράμματα Disney+, Hulu SVOD και Hulu Live TV + SVOD.

"Το δ' τρίμηνο, αναμένουμε ότι τα διαφημιστικά έσοδα DTC θα συνεχίσουν να ενισχύονται από την υψηλότερη ζήτηση των διαφημιστών στη Hulu, καθώς και από την αύξηση της διαφημιστικής βαθμίδας του Disney+", δήλωσε ο Lansberry.

Με περισσότερες από 3,5 δισ. ώρες περιεχομένου κινουμένων σχεδίων ενηλίκων να είναι προσβάσιμες στη Hulu και με περισσότερες από 33 σεζόν των Simpsons να έχουν ήδη ανεβεί στο Disney+, οι ευκαιρίες αδειοδότησης περιεχομένου τρίτων θα μπορούσαν να αποφέρουν περισσότερα έσοδα στο μέλλον.

Σε συνέντευξή του, ο διευθύνων σύμβουλος της Comcast Brian Roberts δήλωσε ότι υπάρχει 2 με 3 φορές μεγαλύτερη δέσμευση στη Hulu από ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα streaming, με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Nielsen, με εξαίρεση το Netflix.

"Πιστεύω ότι πρέπει να έχουμε την πλήρη κυριότητα της Hulu για να την ενσωματώσουμε στο Disney+. Θα θέλαμε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο νωρίτερα, αλλά αυτό προφανώς προϋποθέτει και λογικούς όρους από την άλλη πλευρά για να το πετύχουμε. Αν είναι εφικτή μια τέτοια συμφωνία, θα ήμουν πανευτυχής να διευκολύνω τις καταστάσεις για να τα καταφέρουμε", είπε χαρακτηριστικά ο Iger στο Συνέδριο Communacopia Conference της Goldman Sachs.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.

Theramir: Στόχος οι κλινικές δοκιμές για τη startup που αναπτύσσει θεραπείες κατά του καρκίνου

Η στρατηγική πορεία της για την ανάπτυξη νέων στοχευμένων θεραπειών ενισχύθηκε με μια επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 525.000 ευρώ.