Συμμαχία έκπληξη της nrg (Motor Oil) με τη Hochtief στην ηλεκτροκίνηση

Συμμαχία έκπληξη της nrg (Motor Oil) με τη Hochtief στην ηλεκτροκίνηση

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ελληνογερμανική συμμαχία με επίκεντρο τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης και συγκεκριμένα την ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών, δημιουργούν από κοινού η θυγατρική του ομίλου της Motor Oil Hellas, nrg, και ο γερμανικός κατασκευαστικός κολοσσός Hochtief. Το κοινό σχήμα των δύο εταιρειών, είναι η εταιρεία Hellenic Fast Charging Services, στην οποία nrg και Hochtief μετέχουν με ίσα ποσοστά 50%-50%. Η εταιρεία έχει ως σκοπό την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης και της εκμετάλλευσης των σχετικών υποδομών. 

Η HFCS θα προχωρήσει στη δημιουργία 52 νέων θέσεων ταχυφόρτισης σε 13 Σταθμούς Εφοδιασμού Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, στο πλαίσιο ολοκληρωμένων συμφωνιών με τα εν λόγω Έργα Παραχώρησης. 

Σε πρώτη φάση θα επενδυθούν 3,5 εκατ. ευρώ, ποσό που μέχρι του χρόνου το καλοκαίρι αναμένεται να διπλασιαστεί, με στόχο να δημιουργηθούν συνολικά 200 νέα σημεία φόρτισης ανάλογα με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά. 

"Καλύπτοντας μεγάλο μέρος της επικράτειας βάζουμε τη σφραγίδα μας ως ηγέτιδα δύναμη στην ελληνική αγορά της ηλεκτροκίνησης", ανέφερε σχετικά ο γενικός διευθυντής της nrg, Αναστάσιος Λωσταράκος. 

Σημειώνεται ότι η γερμανική εταιρεία εκδήλωσε το ενδιαφέρον της να τοποθετηθεί και στην ελληνική αγορά (έχει συμμετάσχει και κερδίσει διαγωνισμούς για ταχυφορτιστές στη Γερμανία) και στο πλαίσιο αυτό ήρθε σε επαφή με την nrg, η οποία σήμερα είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στη χώρα με μερίδιο άνω του 50% (σε σύνολο περίπου 200 ταχυφορτιστών, περίπου οι μισοί ανήκουν στη θυγατρική της Motor Oil).

Σημειώνεται ότι οι συμφωνίες για την Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχουν χρονική διάρκεια μέχρι το 2038, με δυνατότητα επέκτασης έως το 2041.

Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να αναπτύξουν τη συνεργασία τους μελλοντικά, με τη δημιουργία επιπλέον θέσεων φόρτισης και τοποθέτησης ταχυφορτιστών σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου των εθνικών αυτοκινητοδρόμων. Παράλληλα, υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον και για κοινή ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών και εκτός των ελληνικών συνόρων. 

Σημειώνεται ότι η nrg παρέχει λύσεις ηλεκτροκίνησης και σε συνεργασία με τα πρατήρια του Ομίλου Motor Oil, Shell και AVIN, το δίκτυο incharge, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα. Οι ταχυφορτιστές incharge, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητοδρόμους, είναι προηγμένης τεχνολογίας και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα από το 20% έως και στο 80% της δυναμικής του, σε λιγότερο από μισή ώρα. 

Το incharge αποτελεί ένα πανελλαδικό δίκτυο με περισσότερες από 1.000 θέσεις φόρτισης, με φορτιστές κανονικής (AC) και ταχείας (DC) φόρτισης σε 600 σημεία. 

Μέχρι το τέλος του 2023, στόχος της εταιρείας είναι να ξεπεράσει τις 1.500 θέσεις φόρτισης. Ο αριθμός θέσεων φόρτισης στα μεγάλα αστικά κέντρα ξεπερνά τις 450. Ενώ στα νησιά, η nrg έχει σημαντική παρουσία στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα και στα νησιά του Ιονίου.

Ο κ. Αναστάσιος Λωσταράκος, Γενικός Διευθυντής της nrg, δήλωσε σχετικά με τη νέα συνεργασία: "Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι για την έναρξη του νέου μας εγχειρήματος με την HOCHTIEF, μίας κορυφαίας εταιρείας στον τομέα των υποδομών. Στόχος της εταιρείας μας για το incharge είναι η κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους τοy Εθνικού Οδικού Δικτύου. Με στρατηγικές συνεργασίες όπως η σύσταση της HFCS, πραγματοποιούμε ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση". 

O κ. Peter Coenen, Γενικός Διευθυντής της Hochtief PPP Solutions GmbH, δήλωσε: "Είμαστε χαρούμενοι για την υποστήριξη και συνεισφορά μας στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, στην κατεύθυνση ενός βιώσιμου και περιβαλλοντικά φιλικού δικτύου αυτοκίνησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο".

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τζοβάννα Παλυβού: Στη Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.